Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan man kvitter seg med forumitter


Gubbe

Anbefalte innlegg

Jeg ser nå at det forlanges betaling for å få full tilgang til dette forumet. Sett i lys av de siste års aktivitet her vet jeg ikke hvor lurt det er. For å rekruttere nye medlemmer til forumet i den yngre og sprekere garde er vel betaling en litt kjei vei å gå...

Jeg har plassert meg på gjerdet inntil videre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gubbe skrev:

Jeg har plassert meg på gjerdet inntil videre. 

Det er helt i orden.

Om du hadde valgt å legge ut en femtiøring om dagen hadde du fått tilgang til en post der jeg forklarer hvorfor jeg må gjøre dette. Om man har dårlig råd, eller ikke ser det som økonomisk forsvarlig å klare et slikt utlegg kan man kjøpe et studentmedlemskap. Jeg er ikke vanskelig sånn sett. Da er man nede i 25 øre utlegg om dagen, og man ikke har råd til det så får man si som i diktet: "God bless you". 

De økonomiske realitetene er som de er, forumet kommer ikke på lufta av seg selv, og om ikke nok folk støtter opp om forumet blir det nedlagt. De som da har betalt vil få igjen sitt gjenstående av sitt kjøp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubbe- tenk litt på det. Det er mulig du er så flink at du ikke trenger tilgang til alle trådene i DIY. Det kan tenkes at du bare synes det er litt hyggelig å snakke med oss andre. Ikke vet jeg.
Tenk videre, hvor mange tråder har vi sett i de senere årene der folk spør om hvilken gitar de skal handle seg rett etter konfirmasjonen?

Det var et retorisk spørsmål. For mange år siden la mange av oss ned ganske mye jobb i den nå litt avdankede "Gitarguiden", rett og slett for  å få ned antallet av slike forespørsler. For å si det slik, er en slik forespørsel er problemfri i dag. Nye tråder, nye spørsmål er en mangelvare. De som før startet opp med å spille gitar, gjør ikke det lenger, og de stiller ikke spørsmål på et forum. Jeg tror de heller vil være KYGO eller noe. Det er ikke noe feil i det.
Det å holde et forum online er faktisk ikke gratis, verken når det gjelder kroner eller gratis arbeidstimer, noe jeg har bidratt med. Jeg betaler gjerne for å beholde forumet. Vil du ikke det, så er det greit for meg. Bruk tiden din på noe annet.

Jeg skjønner at du tenker på hva som er lurt for alle andre. Hva med  å tenke på hva som er lurt for deg?

Endret av CastorFiber
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har støttemedlemsskap i kraft av å ha vært (gratis) moderator i mange år. Jeg ofrer gjerne en 200-lapp likevel for å holde forumet i live hvis det er liv laga. 

Rettelse: jeg har nå betalt 150,- for et års medlemsskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumittene holder liv i forumet. Da blir det noe rart over det å måtte betale for å være med... det blir dårlig med rekruttering i allefall, og den labre aktiviteten blir labrere. Setter meg på gjerdet en stund jeg også.

Endret av arneK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det kan være vanskelig å rekruttere nå, men når alternativet er nedleggelse...?

Mulig det kunne vært noe å gjøre noe gjennom Patreon e.l. i stedet for å bruker en egen løsning for støttemedlemsskap? Folk er kanskje mer åpen for å betale gjennom slike kjente løsninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør iallefall være feks 6 måneders gratis prøvemedlemskap for nye medlemmer. Forumet bærer preg av å ha en liten kjerne av medlemmer, og det er forholdsvis lite aktivitet. Kan fort ende opp med en omvendt eksponentiell vekst. 

Endret av WelhavenT
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart dette med penger ... 200,- ...


To halvlitere : OK !
Kebab + brus : OK
Et eller ant skrap fra en eller an netsjappe man har lyst å teste ... : OK 
Ett års medlemskap i et forum man bruker/besøker daglig ... : Njæeee ... hmmm ... 

 Akkurat sånn tenker jeg i hvert fall ... Helt til jeg setter meg ned å tenker meg om en runde, eller to, til  ... ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Æljen said:

Penga sitter nok litt løsere når man bestiller seg halvlitere eller babb.
Vil nok tro at folk kommer inn på forumet, ser at man må betale og blar videre.
Samme fenomen ser man med betalingsmur på nettaviser.

Jepp ! Been there, done that ... Eneste gangene jeg betalt for nettavis er da di har tilbud type '5 uker for 5,-' ... 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, juzzizhow said:

Rart dette med penger ... 200,- ...


To halvlitere : OK !
 Kebab + brus : OK
Et eller ant skrap fra en eller an netsjappe man har lyst å teste ... : OK 
Ett års medlemskap i et forum man bruker/besøker daglig ... : Njæeee ... hmmm ... 

 Akkurat sånn tenker jeg i hvert fall ... Helt til jeg setter meg ned å tenker meg om en runde, eller to, til  ... ;)

Vi er alt for vant til at alt på internett er gratis. Jeg tror dette sakte er i endring nå, både med betalingsmurer og med nettsteder eller creators som støttes av fans via f.eks. Patreon, men det tar tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at dette tiltaket er radikalt, og jeg ser galskapen i å skjule bilder i enkelte forum for folk som faktisk vil bidra med innhold, så det vil jeg lette litt på etter hvert. 

Det ville vel vært mer galskap å stenge ned uten at dere som ikke er støttemedlemmer vet at dere selv kunne velge å delta i spleiselaget, før det er for sent. 

De økonomiske realitene er grundig beskrevet her.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjell Iver skrev:

Jeg vet at dette tiltaket er radikalt, og jeg ser galskapen i å skjule bilder i enkelte forum for folk som faktisk vil bidra med innhold, så det vil jeg lette litt på etter hvert. 

Det ville vel vært mer galskap å stenge ned uten at dere som ikke er støttemedlemmer vet at dere selv kunne velge å delta i spleiselaget, før det er for sent. 

De økonomiske realitene er grundig beskrevet her.

 

 

 

Jeg har ikke tilgang til innholdet du har lagt i posten.

  • Liker 5
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.