Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan man kvitter seg med forumitter


Gubbe

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Virus said:

Er redd at flere forsvinner til Facebook, dersom kun betalende medlemmer får se bilder..

Jeg føler det har skjedd allerede, er mye mer aktivitet på ymse FB grupper enn her inne, som det har dabbet veldig av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man at det lages nye tråder, så er det kanskje litt demotiverende hvis kun 5-10% (tall sugd av eget bryst) av medlemmene kan se bilder og vedlegg. Skjønner at «noen» må betale, men ser heller ikke helt hvordan dette skal genere mer liv inne på forumet. For noen av oss er nok dette mest tidtrøyte mens vi sitter på dass 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med påkrevd betaling for innhold tipper jeg forumet kommer til å dø, dessverre. For min egen del så syns jeg det er stas å gå innom en gang iblant å sjekke ut poster og diskusjoner. Å betale for dette er ikke "verdt" det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutes ago, WelhavenT said:

... Skjønner at «noen» må betale, men ser heller ikke helt hvordan dette skal genere mer liv inne på forumet. ...

Nei ... er vel en 'Catch 22 situation' det her ja ... For at det skal vare "verdt" å betale for tilgang på forumet må det være interessant nok til at ... ja ... eller ... 
Det ene garanterer jo ikke det andre på noen som helst måte ... 
Er forumet som "tidrøyte" verdt 200,- i året ?  

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gitar-relaterte forum er nå åpne for å se bilder/lenker. Generellt er skjult.

1 minutt siden, Grohl skrev:

Mulig jeg er idiot, men må et forum koste særlig med penger å drifte? Forstår at noen må gjøre noe med en eller annen dugnadsånd, men det finnes da utallige forum som er gratis å delta på. 

Spol 5 år tilbake i tid så fantes det fler.

At noe er gratis for deg betyr ikke at det er gratis for alle og at ingen betaler noe for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tok jeg meg sammen og donerte litt. Alle skjønner jo at det koster i alle fall litt å drive et forum, og det er jo ikke snakk om at noen løper rundt og tjener penger på dette.

 

Om det bare er de få som er regelmessige postere som skal måtte betale dette sier det seg selv at det ikke er liv laga på sikt, men ser jo ingen gode alternativer jeg heller. Liker i alle fall bedre forum enn evinnelige facbookgrupper.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere forum som har en eller annen form for betaling og mindre, snevrere steder som ikke appellerer til sponsorer og reklameinntekter, er ofte helt avhengig av dette. 

I de fleste tilfeller, er det en eller annen "gode" som følger med, hos TGP feks mener jeg kun betalende medlemmer kan legge ut kjøp/salg-poster. 

MLP har tilknyttet seg en del vendors og slikt, Les Pauls har jo et bredt nedslagsfelt og det er derfor aktuelt for butikker, produsenter etc å legge litt penger i det, hovedsakelig for å annonsere vil jeg tro.  

Jeg er betalende medlem av Hamer-forumet, der er det ikke mer enn en "lukket avdeling" for betalende medlemmer, men det er der alt det gøye skjer. 

At man må regne med begrensinger på en eller annen måte for å være free rider, bør ikke være grunn til boikott. Man snakker tross alt småpenger. 

Støttemedlemskap for ett år koster ikke mer enn en god øl på byen eller to pils på en sliten pub. 

https://forum.gitarnorge.no/store/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, SunMaster skrev:

Nå tok jeg meg sammen og donerte litt. Alle skjønner jo at det koster i alle fall litt å drive et forum, og det er jo ikke snakk om at noen løper rundt og tjener penger på dette.

Flott at du støtter.

Om du ønsker å være støttemedlem er det best å benytte https://forum.gitarnorge.no/store/ - hvis du vil kan du i stedet lage en faktura der - velge betale med vipps, så godkjenner jeg et år for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke vært støttemedlem før nå. Jeg vet serverplass/linjer koster, og tenker at 200 er en helt grei pris, ut fra alle årene jeg har hengt her gratis. 

Så får jeg også bli flinkere til å poste ting, og starte nye tråder. 

Når alternativet er skrekkelige facebookgrupper hvor samme spørsmål dukker opp igjen og igjen, og igjen, så er prisen å betale lav. 

Jeg elsker forumformatet! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, space skrev:

Jeg har heller ikke vært støttemedlem før nå. Jeg vet serverplass/linjer koster, og tenker at 200 er en helt grei pris, ut fra alle årene jeg har hengt her gratis. 

Så får jeg også bli flinkere til å poste ting, og starte nye tråder. 

Når alternativet er skrekkelige facebookgrupper hvor samme spørsmål dukker opp igjen og igjen, og igjen, så er prisen å betale lav. 

Jeg elsker forumformatet! 

What he said! Synes det er verdt å betale for. Har vurdert støttemedlemskap en stund nå, men jeg visste ikke om den økonomiske situasjonen til forumet tidligere. Så skal jeg også bli flinkere til å starte nye tråder. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.