Anbefalte innlegg

Såeh... Jeg har brukt Logic Express til å spille inn siden jeg fikk MAc i 2009. Etter Macen streika har jeg brukt kona sin. Jeg har selv en PC. Etter siste oppdatering på Macen hennes, får jeg ikke lenger brukt Logic Express, og får beskjed om å kjøpe nyeste versjon.
Da jeg har PC ønsker jeg heller anbefalinger til en rimelig (helst sub 1500 om mulig) DAW. Bruker det i hovedsak for moro skyld, og trenger ikke noe superproft. Pluss om det er enelt å bruke, les, idiotsikkert Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/ff8/1.5/16/1f61b.png&key=f78777b2323d868b211b7178078242fdb5134ccae388c3229bcbe2681d25a1a5" style="border:0px;vertical-align:-3px;" width="16" />:P
Prøvde meg på Audacity, men innspillingene ble sykt forvrengte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cubase SE eller hva det heter. Minste og billigste versjon. Den følger med en del lydkort og sånt. Fungerer flott til enkel hjemmemekk. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ca. null peiling på sånt, men Reaper skal visst være kurant til en rimelig penge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også hørt at Reaper skal være bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, space said:

Cubase SE eller hva det heter. Minste og billigste versjon. Den følger med en del lydkort og sånt. Fungerer flott til enkel hjemmemekk. 

Cubase Elements heter det vel. Funker flott som gull, koster under tusenlappen

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Traction sine gratisutgaver, t5 og nå t6 fungerer supert til mitt amatørbruk. Syns det har vært den beste av de som ikke koster noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, Affen said:

Såeh... Jeg har brukt Logic Express til å spille inn siden jeg fikk MAc i 2009. Etter Macen streika har jeg brukt kona sin. Jeg har selv en PC. Etter siste oppdatering på Macen hennes, får jeg ikke lenger brukt Logic Express, og får beskjed om å kjøpe nyeste versjon.
Da jeg har PC ønsker jeg heller anbefalinger til en rimelig (helst sub 1500 om mulig) DAW. Bruker det i hovedsak for moro skyld, og trenger ikke noe superproft. Pluss om det er enelt å bruke, les, idiotsikkert Skjult innhold - vennligst logg inn:P
Prøvde meg på Audacity, men innspillingene ble sykt forvrengte.

Studio One.

2 hours ago, nikotro said:

Jeg har også hørt at Reaper skal være bra.

Reaper har et forferdelig brukergrensesnitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 minutter siden, wiggum skrev:

Studio One.

Der er jeg komplett uenig. Har ikke prøvd Studio One, men har brukt vel over tusen timer i ProTools, Cubase og Digital Performer, og Reaper er temmelig likt i arbeidsflyt og menysystem. I tillegg støtter Reaper de fleste plugins (jeg har en del fra Waves), VST-instrumenter, etc, og jeg har ikke opplevd en eneste kræsj det siste året. Og det koster 500 spenn for lisens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, wiggum skrev:

En kompis av meg er veldig uenig i det😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker også Cubase Elements LE8. Fint til hjemmebruk og veldig kompatibelt med bandstudioet vårt som har en eller annen pro-variant ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan liksom ikke bomme med cubase. Og som germaniumkid sier, så er det da kompatibelt med proffere versjoner, som stort sett er standard i bransjen på windows plattform.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Feraligator
      Hallo
      Eg er ein student som går ved Noroff fagskule i Oslo. Eg har ein semesteroppgåve der eg skal spille inn ein song til eit band. Har du eit band eller kjenner til eit band som er interessert i å spille inn i eit studio som er eit av de beste studioet i Norge heilt gratis? Dette er første mann til mølla! Innspilling vil fåregå rundt 5 desember, men visst du tar kontakt kan me finne eit tidspunkt som passer best for alle. Alle sjangre er velkommen! Send meg gjerne demoer av bandet ditt
      Ta kontakt på oyvind.finn@hotmail.com
      - Øyvind Finne
    • Av Lawson
      Hei. Er i ferd med å kjøpe et lite hjemmestudio, å ser nå etter lydkort. 

Har lyst på pro tools, eller noe annet på samme linje (PC), så lurer på det er et lydkort som ikke er helt "happy meal kvalitet", å kommer med software som er godtatt i semi-pro/pro scenen? 
    • Av EirikA
      Hei,
      Har i lengre tid hatt en ønske om å finne et program med mulighet for å programmere musikk.  Håpet på å finne et hvor jeg kan programmere både trommer, bass og gitar. Slik at jeg kanskje kunne prøve meg på å lage backingtracks og full pakke.
      Har ikke funnet noe jeg syns ser veldig lovende ut.  Noen tips?
      Syns å huske at Guitarpro 6 har lyd som ikke bare er "midi"  , slik at det kanskje er en mulighet. Men lenge siden jeg har brukt dette, og ser for meg at det kanskje fins bedre program.
    • Av Affen
      Selvom jeg kjører både input og output level på Amplitube på minimum, samt minimum input på lydkortet, så clipper
      lyden når jeg spiller inn. Gitaren står på maks, for evt. vreng cleanes opp når jeg skrur ned.
      Hjeeelp!!! Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_wink.png" alt=";)" srcset="/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">
      Hva gjør jeg feil?
    • Av Affen
      Noen som har erfaring med Guitar Rig eller andre lignende programmer? Tenker på til innspilling i hjemmestudioet, greit å ha noe en kan bruke på kveldstid uten å vekke naboen. Hvordan funker det med pedaler ?