Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DAW anbefallinger til PC


Affen

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Før man velger DAW er det viktig å tenke litt på hva du skal bruke det til. Er det for kun recording av audio filer? Bruker du instrumenter med Midi/samples? Type musikk? 

Noe er bedre på effekter, tangenter/tromme plugins osv mens noe er mer oversiktlig å jobbe med på ren audio recording. 

En fin mellomting som funker greit til det meste og som er greit for en nybegynner, er etter min mening Cubase eller Studio One (de er ganske like bare cubase er litt mer påkostet og studio one er gratis siste jeg sjekket). Men dette er veldig en smakssak. De fleste liker det de er vant med :)Jeg har jobbet en del i Reaper, Cubase, Studio One, og Pro tools og merker jeg jobber mye raskere i Cubase og får raskere riktig lyd der. Er måten den er bygget opp på som gjør det og er ikke uten grunn at Cubase har blitt en "windows standard" som nevnt over. Også har den gode effekter som gjør at du slipper å kjøpe svindyre plugins for å få kremlyd.

Også en ting som er veldig greit at mann kan skifte farger på bakgrunner osv i Cubase. Pro tools har ikke det og har en veldig lyssterk bakgrunn som gjør at mann blir fortere sliten i øynene/hodet når mann jober lenge. 

Ligger også en del gode videoer på Youtube som du kan lete litt i :)

Endret av Soundmannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Driver å prøver å lære meg meg nye Cakewalk, som er overtatt og videreutviklet av Bandlab. Og ble nylig lagt ut for gratis nedlasting. Hadde sikkert vært lurere å kjøpt Cubase, da jeg har en venn som har brukt det endel og kunne sikkert vist meg litt...Og det følger kanskje fortsatt med en papir manual. Så man får seg en pause fra skjermen:wacko2:

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.