Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Guitar Rig etc.


Affen

Anbefalte innlegg

Hvis du skal ta opp tørt trenger du ikke bruke software til lytting. Dvs det er selvfølgelig fullt mulig å gjøre dette om du har en rask PC og et godt lydkort. Men du kan like gjerne splitte signalet å bruke DSP fra lydkortet eller en ekstern boks (ala en POD) for å få effekt/amp sim til lytting.

Hvis du skal prosessere signalet etterpå trenger ikke det skje i sanntid. Ergo kan man få gode resultater med ganske enkelt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med BT4 har æ bestemt mæ. Apogee jam, bias fx, bt4 og ipad. Håpe det funke...

Ja det bør funke :-)

Nyeste utgave heter 96k, skal være litt mer solid konstruksjon men jeg tviler på om du vil høre forskjeller på 48khz og 96khz versjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med BT4 har æ bestemt mæ. Apogee jam, bias fx, bt4 og ipad. Håpe det funke...

Omtrent akkurat det jeg bruker, bortsett fra at jeg har iRig Blueboard. Funker hos meg ;)

Liker Positive Grid sine apper, bruker også Bias Amp, Jam Up Pro og Final Touch.

Endret av WelhavenT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om noe annet, sikkert et dumt spm. : Er det noen måte å få dempet lyden fra ampen på, f. eks å sette noen store puter/madrasser rundt og ha mikken i midten? Tenker da først og fremst på sjenerende støy for de som bor ovenpå her med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis attenuator da er uaktuelt, er vel headphones eller store megnder lydisolering de beste alternativene :P

Vet knapt hva en attenuator er jeg :-O

Edit: las meg opp på det nu. Hvor mye koster slikt `a? Kan slikt brukes http://evenstadmusikk.no/Produkter/Gitar-/-Bass/Effekter-/-pedaler/Andre-pedaler/Electro-Harmonix-Signal-Pad-1032632-p0000013774 ?

Endret av Affen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet knapt hva en attenuator er jeg :-O

Edit: las meg opp på det nu. Hvor mye koster slikt `a? Kan slikt brukes http://evenstadmusikk.no/Produkter/Gitar-/-Bass/Effekter-/-pedaler/Andre-pedaler/Electro-Harmonix-Signal-Pad-1032632-p0000013774 ?

Vel den kan sikkert brukes, men regn med at forsterkeren din går til helvete i løpet av få sekunder... :)

Attenuator i denne sammenheng er et dempeledd som plasseres mellom forsterker og høyttaler.

Gode versjoner er f.eks Ironman, Scumback attenuator. best av alle er Fryette Power Station som er load+50watt røramp. Torpedo Reload er i samme gata

.

Og andre som ikke er like bra som overnevnte er f.eks Weber, THD Hot Plate, Marshall Power Brake og en del andre. Ulempen med disse er at det låter ikke bra når du demper masse, men funker til å ta av noen få dB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.