Web Analytics
Jump to content

Jeg klarer bare simpelthen ikke å høre forskjell

Rottenikken
 Share

Recommended Posts

Jeg har prøvd den nye gitaren jeg har bygget. Jeg har to. En med Japan Fender pickups og en med dragonfire til 18 dollar. Jeg har nå sammen lignet og skrudd på potetere, vender etc og de er rett og slett identiske lydmessig. Det er helt umulig å høre forskjell. Pickups til 18 Dollar.

Edited by Rottenikken

Hva slags forsterker bruker du?

Hva slags forsterker bruker du?

Jeg bruker en Chord forsterker. Lydklipp ja. Samme lydkvalitit som Fender Japan men mer rock-pickups

Hvordan legger jeg ut lydklipp?

Edited by Rottenikken
  • Like 1

Jeg bruker en Chord forsterker. Lydklipp ja. Samme lydkvalitit som Fender Japan men mer rock-pickups

Ok, så det ER mulig å høre forskjell? De billigste har høyere output, men samme kvalitet som Fender sine? Eller? Ble litt forvirra ;)

Edited by WelhavenT

Ja mer output, ja, og super lydkvalitet. Til rock foretrekker jeg disse fremfor Fender Japan. Hvordan legger jeg ut lydklipp? Jeg skal sette i Texas blues fra dragonfire senere. Bare ca 60 dollar.

Edited by Rottenikken

Kjøp deg en ny amp....

Enig!

Og jeg klarer heller ikke helt å se at det skal være grunn til å reagere på enkelte av kommentarene over her heller.

Når Rottenikken forventer å høre forskjell på pickups når han spiller gjennom en 500-kroners amp som sannsynligvis låter papp uansett hva du plugger i den, så må det da være tillatt å påpeke det åpenbare?

Å forstå hvordan en gitarforsterker passer i helhetsbildet i forhold til gitarlyd anser jeg å være vesentlig kunnskap enhver gitarmekker bør besitte.

• Like 3