Gå til innhold

SteikBacon

Medlem
  • Innholdsteller

    983
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

SteikBacon vant dagen sist April 21

SteikBacon hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

475 Excellent

Om SteikBacon

  • Rang
    Psychofunkadelic

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.edmire.no

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Nordens Paris

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Youtube er ikke arena for å vurdere korleis pickups låter. Alt kan låte bra eller dårlig.
  2. Du har Husemoen i Lillehammer...
  3. For å samfatte det store problemet, som førte meg inn i denne businessen. Balanse mellom neck og bridge. Det er vanlig at neckpickup lages bright for å unngå at den blir for tung i bass og dermed låter muddy. Mens bridge lages noe hot for å feite opp den tynne lyden med mer bunndrag. Resultatet er gjerne noe bedre balanse i bass, men for mye topp i neck og for lite topp i bridge. Mitt bidrag til balanse, midrange, strengeseperasjon, harmonics, allrounder uavhengig av stilart eller forsterkerlyd, har vært bridgepickupen THE BUCK. Det er min «go to» i 80-90% av all spilletid gitarene mine får.
  4. La noen kompetente ta en sjekk. Intoneringen på resten av tremolon er tvilsom...
  5. Tap av tona (fra pedaler, kabler..) skjer pga last av PICKUPENE!!!! Pickup har høy impedans, små strømmer/spenning, og er svært så lettpåvirkelig. Når du bruker loop har du et bufret signal som er robust mot påvirkning.
  6. Da er tredje bukkene bruse spillbar. Gold hardware og gold polepiece... og golden tone!
  7. Ville definitivt valgt god floyd dersom du tenker det skal bli en player. Jeg pleier pakke min gitar demontert i vanlig reisekoffert dersom jeg skal fly. Har video der jeg legger gitardelene på bordet, og bruker kun 1 minutt å få den i spillbar stand. Det er fordelen med floyd. Og med plekterbrett og badekar for pickups, kan du eksperimentere med plassering av pickups også.
  8. Har du lyst på gitar der du kan modde, og prøve masse forskjellig, montere teste i raskt tempo ville jeg valgt strat med floyd. Plekterbrett er lett å få tak i. Du kan sette opp terminal i elektronikkrom med ledningene til jack, så output-ledningene bare dyttes eller skrues på plass. Du har mye plass å sette elektronikk. Floyden gjør at du løsner fjærene, løfter floyd (uten at strengene løsner fra stemmeskruene), bytter plekterbrett eller modder, setter floyd på plass og fester fjærene og vipps - uten å måtte gjøre noe med strengene er gitaren stemt og klar til å spilles.
  9. Treffer på endel svært lave strenger, og ALLTID knertes grunntona. Det låter udefinert og tynt. Men spiller man med mye gain og er vant til lyden er det ganske utrolig hvordan gitaristene tilpasset seg. Flytter seg til områder der begrensingene ikke er så definerte. Men generelt sett, det er greit å ha klarering så de første harmoniske ikke dør ut.
  10. Eller det finnes pickup der disse voicingene (og flere) er tilgjengelige i en og samme pickup...
  11. Er nok det. Har beskrevet singlecoilene tidligere. Ettersom de aller fleste ikke bruker tonekontroll er den nederste av de ofret til kontroll av disse voicingene. "Katalogiserer" voicingene via rotaryswitch så hele instrumentet kan endre karakter. Fra hot til bright, og litt ekstra.
  12. 2 av 3 ferdige. Får kanskje tredje "bukkene bruse" ferdig i påsken. Kommer an på påskeværet tror jeg.
  13. Men er virkelig ingen nysgjerrige på disse multivoiced pickups? De er suverene. Det er for meg (som superkritisk tonenerd) egentlig en liten sensasjon. Fått gitt demo på gitarmessene i Horten og Larvik. Endelig kan man med en og samme gitar teste pickupenes ulike voicinger med «flick of a switch». Jeg har oppdaget jeg liker alle voicingene, og hver til sitt bruk. Og det er så lett å la seg inspirere til ny musikk eller spillestiler med å eksperimentere med disse. Eller har folk prøvd slikt før og "brent" seg på halvveis gode løsninger ala «tapped coil» el.lig, og som gjerne kontrolleres med par ekstra switcher som gjør bruk for kompleks til å egentlig ha full kontroll..?
  14. Konstruksjon som man selv hadde lyst å prøve få laget. Å fordele belastingen på lang knivegg fremfor ett lite punkt håper jeg er gunstig mht slitasjen over tid. Men synes den gir litt vel mye utslag på frekvensene. Sammen med den lave vinkelen over nøtta virker det bra stabilt. Bildet viser det seneste påfunn mht stemmeskruene. Tre nederste er locking, de øverste er standard, og strengene vikles oppover for å minske vinkel.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.