Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg klarer bare simpelthen ikke å høre forskjell


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Du kan heller ikke trå helt feil med en Fender Blues Jr forsterker. Veldig mange som elsker de.

Usikker på prisen, men ca samme som Vox AC15 mener jeg å huske.

Vox AC15 er også, som nevnt, en knallgod forsterker. (Da tenker jeg ikke på AC15vr)

Eller hva med Fender Mustang "etellerannet"?

Eller noe fra Blackstar, eller Bugera?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Fender Champion 100? Den har i allefall bedre lyd en den boksen jeg har nå. Fender Chamion 100 er mitt prisleie. En Vox av 15 koster det dobbelte. Kona Forstår ikke god lyd og sa jeg var gal og måtte tenke en dag på det da jeg skulle kjøpe Fenderhals til gitaren. Hun vil nekte meg en AC15. Hører jeg også stor forskjell på pickups på en Fender Champions 100?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ukjent med Champion, men da kan du også vurdere Fender FR212. De blir nærmest kastet etter deg.

Det jeg ville gjort var:

Sett Fender tunerne på Squierhalsen, og Squiertunerne på Fenderhalsen.

Så selger du Fenderhalsen med Squiertunerne (og er erlig på at det er Squiertunere), eventuelt selger halsen uten tunere.

Så pusser du bort Squierlogoen på halsen, og fikser en stilig Helgelogo.

Bruk så pengene fra Fenderhalssalget som ekstra midler til ny forsterker.

Jeg har aldri hatt problemer med en Squierhals. Hadde jeg merket forskjell på en Squierhals og en Fender Mexicohals? Mest sannsynlig ikke.

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ukjent med Champion, men da kan du også vurdere Fender FR212. De blir nærmest kastet etter deg.

Det jeg ville gjort var:

Sett Fender tunerne på Squierhalsen, og Squiertunerne på Fenderhalsen.

Så selger du Fenderhalsen med Squiertunerne (og er erlig på at det er Squiertunere), eventuelt selger halsen uten tunere.

Så pusser du bort Squierlogoen på halsen, og fikser en stilig Helgelogo.

Bruk så pengene fra Fenderhalssalget som ekstra midler til ny forsterker.

Jeg har aldri hatt problemer med en Squierhals. Hadde jeg merket forskjell på en Squierhals og en Fender Mexicohals? Mest sannsynlig ikke.

Selger jeg den Fender Halsen som kona sa var ALLTFOR dyr så er det å be om den sikre død etter å ha brukt såpass penger på den. Mulig at du ikke har dame, hehehe. Da er det bedre å vente. Men jeg skal selge Squire halsen med de Fender tunere som følger med halsen. Hva kan jeg få for en Squire hals med Fendertunere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, sist jeg impulskjøpte en gitar, egentlig for å selge med fortjeneste, lurte min samboer på hvorfor jeg ikke beholdt den når den var så bra. :)

Så hjemme er det lite sperrer på kjøp fra den kanten. Heldigvis!

Tja. Du får vel kanskje 500,- for Squierhalsen? Er det tunerne som satt på halsen når du kjøpte gitaren, eller Fendertunere du har satt på selv?

Er det de som satt på, så er det vel Squiertunere, ikke Fender?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, sist jeg impulskjøpte en gitar, egentlig for å selge med fortjeneste, lurte min samboer på hvorfor jeg ikke beholdt den når den var så bra. :)

Så hjemme er det lite sperrer på kjøp fra den kanten. Heldigvis!

Tja. Du får vel kanskje 500,- for Squierhalsen? Er det tunerne som satt på halsen når du kjøpte gitaren, eller Fendertunere du har satt på selv?

Er det de som satt på, så er det vel Squiertunere, ikke Fender?

Det er Wiokinson tunere. Jeg har to sett av de. Ser ut som de gamle vintage 8mm klugson

De som skal være på gitaren min er også Wilkinson og de er i gull utførelse. Jeg har bare gull hardware og pleier å kjøre Wilkinson pga prisen og kvaliteten.

Hva får jeg for en Squire hals med Wilkinson vintage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Wilkinsontunere på den ene telecasteren min også. Liker de godt!

Mulig du får mer om du selger halsen og tunerne hver for seg? Usikker. Jeg vil fortsatt si rundt 500,- men har egentlig ikke noe grunnlag for å si pris.

Ser de går for rundt $50 uten tunere på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC15C1 er fin den, men VOX har jo en ganske karakteristisk mellomtoneorientert papp-aktig crunch som ikke nødvendigvis alle liker. Jeg synes den låter fint, men det er først når jeg kjører både den og Bassmanen sammen at det VIRKELIG låter :D

Endret av Aphelion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg en gitar (eller flere) og dra innom din lokale gitarbutikk. Alle kan fortelle deg hva de liker best, men alle er også forskjellige mennesker med forskjellige preferanser. Jeg er ingen fan av Dr. Z eller Marshall-forsterkere generelt, mens andre her vil si at mine favoritter, Fender Twin Reverb og Vox AC30 med greebacks, låter dårlig.

Prøv selv. Det er det eneste som funker. Alt annet er skudd i blinde.

Endret av UglyCasanova
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC15C1 er fin den, men VOX har jo en ganske karakteristisk mellomtoneorientert papp-aktig crunch som ikke nødvendigvis alle liker. Jeg synes den låter fint, men det er først når jeg kjører både den og Bassmanen sammen at det VIRKELIG låter :D

Papp meg her og papp meg der... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.