Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heavy metal stratocaster


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede en skikkelig. Det er den beste jeg noensinne har hatt med utelukkende kvalitetsdeler. Det er beste gitar jeg noengnag har spilt på. Japan Fender pickups. Dette er et skikkelig instrument selv om jeg har bygget den selv. Fantastisk gitar og mye bedre enn min epiphone les paul til 7000kr å spille på. Kan si at det er blir som å sammenligne en Fender Mexicostrat, med USA deluxe stol å regne. Jeg har spilt på ekte Fender Mexico også men finner den jeg har bygget selv bedre. Så jeg tror mer dere TROR jeg ikke kan lage. Men men som sagt - Guitarfestish kropp og Fender hals og Original Floyd rose Special på kropp forbedert for Floyd rose og resten Fender...

Jeg legger ved første bilde med ferdig koblet brett.post-13591-0-09547000-1421246629_thumb.j

Her er to dragonfire Screamers og en single coil hot et eller annet. Det stod bare screamers. Passer for country og heavy stod det. Ja litt country stil spiller jeg forresten. Fullsize potmetre på 500k for humbuckere koblet på ekte fenderbrett.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et morsomt prosjekt :)

Men jeg syns ikke Floyd rose er enkelt å stemme! :P Har du tenkt stemme den om ofte (mellom E standard, drop D, D standard og drop C, som eksempel), er en fast bro (uten vib system), eller blokkert fender bro bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en humortråd?

Mitt råd er: Dropp det! Jeg ble ikke overrasket da du nevnte at metal ikke var din sjanger. Det blir fort på grensen til klovnete hvis du skal prøve å lage metal-estetikk uten å en gang like sjangeren.

Jeg syns dette minner litt om surt oppstøt. ;)

Gitaren trenger ikke være svart engang.

post-3232-14214739333625_thumb.jpg

post-3232-14214739575815_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humortråd og humortråd. Dere gjør narr av trådstarters ønske om å lage en "metalgitar". Det er trådstarters definisjon av hva en "metalgitar" er, som gjelder, ikke alle andres. :)

Dere?? Jeg forsøkte bare å si hvorfor dette kunne forståes som humortråd... Er ikke meningen å gjøre narr av noen fra min side bare så det er sagt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.