Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heavy metal stratocaster


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Skal ikke mase mer på deg om å kjøpe deg en ordentlig gitar etter denne posten.En Squier classic vibe er en Squiermodell som er meget bra sett i forhold til det du betaler for den, og som ikke krever noe oppgraderinger i det hele tatt om du ikke har spesielle ønsker. En slik kan du få brukt til den prisen du betalte for kun Mexicohalsen. Det er grunnen til at jeg har mast litt på deg om at du burde kjøpe deg noe ordentlig, spesielt fordi du ikke har så god råd. Det er mye dyrere å sette sammen selv av ulike deler slik som du til nå har gjort. Gitaren du nå setter sammen blir nok en ok gitar, spesielt med tanke på at du setter på en ok hals, men argumentet med at du gjør det fordi du ikke har så god råd er vel ikke helt reelt. Tenker skapertrangen er det beste argumentet. Men jeg tenker at om du hadde hatt en god gitar i utgangspunktet hadde du hatt et bedre utgangspunkt også for å skru sammen delegitarene dine på en ennå bedre måte da du kunne sammenlignet og fått en bedre feel på hvordan en god gitar skal være ;) Kjør på med delegitarer , for det er jo moro med mekking :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

......i helv.... 203 Euro ?

Spør HER på forumet FØR du kjøper noe .

Jeg har kjøpt veldig bra Jackson Japan halsen for halve prisen...før Kronen krasja helt men likevel .

Jaja får håpe det funker greit nok .

Jeg tror du misforstår. Den som kostet 203 dollar (porto og Fender tunere inkludert) er en EKTE Mexico Fenderhals. En jacksonhals får jeg ny for 89 dollar pluss porto hvis ikke noen av dere har noe å selge som passer på en Strat . Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du får en bra Japan Jackson hals med tunere for $89 ( da skal du være heldig) .

Det er dårligere Kina/India/Indonesia/Korea Jackson halser . De er billigere .

Charvel Japan halser fra 1986-1991 er samme lesten , men de er ofte enda dyrere og mer ettertraktet . Er mer 22 fret Charvel halser , da mye Jackson er 24 fret ( og ikke egnet til Stratocaster) .

Jeg syns egentlig ikke Mexico halsene er verdt prisen de fleste vil ha , men en betaler for at de er ekte vare med serienummer og alt . Så du får vanligvis verdien tilbake ved gjensalg .

Jeg solgte nettopp en Mexico Fender og halsen på min Squier Bullet Indonesia ( syns jeg) er bedre å spille på . Bullet SER imidlertid litt kjipere ut med denne "ikea finishen" . Men jeg liker den bedre i hånden enn Mexico halsen som hadde tykt lag klarlakk . Kan bruke like lav strengehøyde på Bullet halsen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du får en bra Japan Jackson hals med tunere for $89 ( da skal du være heldig) .

Det er dårligere Kina/India/Indonesia/Korea Jackson halser . De er billigere .

Charvel Japan halser fra 1986-1991 er samme lesten , men de er ofte enda dyrere og mer ettertraktet . Er mer 22 fret Charvel halser , da mye Jackson er 24 fret ( og ikke egnet til Stratocaster) .

Jeg syns egentlig ikke Mexico halsene er verdt prisen de fleste vil ha , men en betaler for at de er ekte vare med serienummer og alt . Så du får vanligvis verdien tilbake ved gjensalg .

Jeg solgte nettopp en Mexico Fender og halsen på min Squier Bullet Indonesia ( syns jeg) er bedre å spille på . Bullet SER imidlertid litt kjipere ut med denne "ikea finishen" . Men jeg liker den bedre i hånden enn Mexico halsen som hadde tykt lag klarlakk . Kan bruke like lav strengehøyde på Bullet halsen .

Nei det er feil. Det er ikke tunere med de halsene og de selges i en seriøs butikk i USA som jeg har brukt mye og fastpris er faktisk 89 dollar. Men tunere kommer i tillegg. De selger bare gode kvalitetsdeler. Skal kjøpe ferdig koblet ekte CTS elektronikk med Fender vender der for 50 dollar. Wilkinson stol og tunere har jeg kjøpt der også, og butikken er usedvanlig billig. Så jeg stoler på at Jacksonhalsen til 89 dollar er god siden jeg bare har fått gode halsen derifra før og kroppene også har høy kvalitet. Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi en link til butikken? Kan jo være interessant for oss andre også.

Www.guitarpartsonline.com

Det var denne butikken jeg kjøpte dragonfire pickups til 18 dollar som er direkte rå sammenlignet med den dritten du får i en Squire Strat til 105 euro.

Nå har jeg forresten funnet et bra sted det jeg får bra brukte USA pickups til 40 euro. Ebay.nl

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ingenting når du nevner dårlig råd.

Du har jo tydeligvis hatt minst 500-600 dollar av alt du har kjøpt her.

Jeg vet at flere har nevnt Squier Classic Vibe for deg før.

Jeg blir dessverre oppgitt, men ønsker deg alt vel og håper du får den kuleste gitaren som passer deg aller best.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Dars. Tenk om du hadde spart litt i stedet for å kjøpe billigdeler her og der, så kunne du fått deg noe av kvalitet å sette sammen og ha det gøy med. Vi sier ikke dette for å rakke ned på deg.

Et eksempel på hvordan du også kan få ok greier til en billig penge om du ikke hopper på det første og beste du finner: Jeg kjøpte tilbake en Epiphone 1961 SG Special i går, som jeg tidligere har eid. Eieren hadde spraya den med Biltemalakk :-O og frest litt for å få plass til humbuckere. 500 spenn gav jeg for den. Tenk hvor mye moro jeg kan ha det med den for lite penger, vekk med lakken, sette inn elektronikk av eget ønske osv.
Du kan virkelig gjøre et røverkjøp av denne typen på finn osv (kanskje ikke alltid så lite som 500 men likevel).

Endret av Affen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ingenting når du nevner dårlig råd.

Du har jo tydeligvis hatt minst 500-600 dollar av alt du har kjøpt her.

Jeg vet at flere har nevnt Squier Classic Vibe for deg før.

Jeg blir dessverre oppgitt, men ønsker deg alt vel og håper du får den kuleste gitaren som passer deg aller best.

500-600 dollar har tatt meg tre år å spare. Og dessuten solgte jeg keyboadet mitt. Jeg har dårlig råd. Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500-600 dollar har tatt meg tre år å spare. Og dessuten solgte jeg keyboadet mitt. Jeg har dårlig råd.

Hva fikk du for keyboardet? Til 36000,- tipper jeg det er et yamaha tyros e.l.?

Jeg prioriterer keyboard når jeg skal ha noe dyrt. Mitt keyboard kostet 36000kr

Passer en jacksonhals fysisk på en Strat?

Og ja; som samtlige nevner: squier classic vibe er utrolig bra gitarer. Jeg er ingen strat fan, men om jeg en dag skulle funnet på å kjøpt én, hadde jeg glatt sett forbi samtlige mexico strat og heller kjøpt en CV, så bra er de.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.