Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heavy metal stratocaster


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i alt som sies. Likevel skjønner jeg fascinasjonen for å bygge partsocasters og modde etter eget hode. Veien er målet, som det heter.

En kamerat sa nylig "Tenk om du hadde solgt de billige 2-3000 kronersbassene dine og investert i en skikkelig Fenderbass." Ja, tenk på det. Da hadde jeg sikkert hatt en veldig bra bass, men kanskje ikke like mye moro. Spilleglede har jeg uansett på de bassene jeg har. :)

Men det skal sies at jeg ikke har den samme merkefokusen som mange andre, inkludert Rottenikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i alt som sies. Likevel skjønner jeg fascinasjonen for å bygge partsocasters og modde etter eget hode. Veien er målet, som det heter.

En kamerat sa nylig "Tenk om du hadde solgt de billige 2-3000 kronersbassene dine og investert i en skikkelig Fenderbass." Ja, tenk på det. Da hadde jeg sikkert hatt en veldig bra bass, men kanskje ikke like mye moro. Spilleglede har jeg uansett på de bassene jeg har. :)

Men det skal sies at jeg ikke har den samme merkefokusen som mange andre, inkludert Rottenikken.

sant at veien ofte er målet, men når dårlig økonomi ofte blir trukket fram som grunnlag for partsocaster mister det litt troverdighet sånn egentlig......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Enig. Og kvaliteten på aftermarketdeler har blitt høy om man gjør litt research. Av mine 10 veggpryder pr i dag er kun to "merkevare" og det er en kina-Jaguar og en Epi jr. Resten er selvskrudd av utvalgte deler.

Edit: dette var svar til Sjanten, men også enig i at det man får ut av å være "på vei mot resultatet" er verdifullt , men det har ikke noe økonomisk fornuftig med seg. Absolutt ikke.

Endret av Gubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å sette floyd på den der. Eneste problemet er at du kun kan dive. Satte floyd på en usa strat selv, måtte bare "spikke" litt for å få blokka nedi:)

Vil ikke strengene komme alt for høyt når floyden ikke er senka ned i kroppen?

Endret av MartheyG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endret heavystraten betraktelig. Mye riper i den gamle 30 euro kroppen. Det er mer riktig å kalle den rocka partscaster, eller.... Grunnet screamers i HSH om noen dager får jeg ekte Fender Mexico hals.

post-13591-0-07335500-1422382531_thumb.j

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den solgt og ! :)

What s NeXt ?

Jeg vet ikke om det blir flere. Next blir en mixer med USB audio inerface .Jeg er så hoppende fornøyd men min partscaster HSH. Jeg bruer forresten en audioforsterker på 2x200watt og mine to 500watt PA høyttalere. Jeg har aldri hatt så god lyd før. Selv om jeg bruker hifi-forsterker. Ja jeg har solgt altjeg har for jeg er så fornøyd med denne som jeg har vist før men siden den er så vakker kan jeg jo vise den en gang til.

Hva er denne verdt, forresten?

post-13591-0-33824900-1423132120_thumb.j

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den ser stilig ut, men jeg må innrømme at jeg blir litt trist når du kjører elgitar rett inn i PA-anlegg uten noe som helst form for preamp ment for gitarbruk og at du karakteriserer denne lyden som et "sonisk Nirvana". Du bør unne deg, i hvert fall forsøke å unne deg, selv om det er av aller billigste sort, en gitarpreamp å putte mellom PA-anlegget ditt og gitaren. Om det bare så er en billig Behringer V-amp (førstegenerasjon) så lover jeg deg at du oppnår noe som er himmel og hav nærmere klassiske elgitartoner enn det som kommer ut fra anlegget ditt nå..., med mindre dette hifianlegget ditt er gammel Marshall/etc rør-PA fra 70-tallet og høytalerkassene dine har like gamle Celestions/Fane etc høytalerelementer som gjerne kunne bli brukt i både PA-kasser og gitarkabinett.

I verdien av denne? Altså, du har satt denne sammen bare for å selge den igjen? Jeg tror ikke du kan forvente så veldig mye mer enn prisen av halsen + noen hundrelapper....

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.