Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heavy metal stratocaster


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke hvorfor du stadig spør om hva folk synes når du mer enn ofte blankt avslår gode råd fra kompetente mennesker.

Dette!

Det eneste folk vil er å hjelpe deg, men når du ikke godtar rådene så er det ikke så lett.

Og hvorfor må du fortelle hvor mye vær eneste gitar del koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor du stadig spør om hva folk synes når du mer enn ofte blankt avslår gode råd fra kompetente mennesker.

Det kan jeg forklare. Lydmessig er det helt unaturlig for mitt bruk å forbedre lyden. Når jeg spør hva dre syntes så mener jeg mye utseendet. Og feks om det var store forskjeller mellom texas specials og japan fender så trodde jeg at det var to helt totalt anderledes lyd man kunne høre forskjell på i en normal forsterker. Jeg takker for velmenede råd uansett. Og når jeg skrev om dragonfire så gjorde jeg det fordi jeg var veldig fornøyd men hadde ingen anelse om at man trengte en forsterker til 600 euro for å høre nyansene i de forskjellige pickupsene. En ting kan jeg i alle fall si. Min HSH gitar Dragonfire er i alle fall mye mer Rocka i lyden enn min andre som det sitter Japan fender SSS i. Det er meg slike forskjeller jeg spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clawfinger klarte det.

De brukte SansAmp på første plata og senere DI løsninger etter det.

SansAmp er jo en preamp/pedal med en tidlig utgave av cabsim.

NIN (Reznor) har brukt konvensjonelle pedaler, ofte en gammel Zoom driver pedal rett i bordet.

Den lyden vil kanskje ikke bli betegnet som rocka i ordets tradisjonelle forstand men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Did not know. Husker bare et intervju i Musikkpraksis fra da jeg syns Clawfinger var det drøyeste jeg noensinne hadde hørt og jeg var overbevist om at de var rasister (nei, hadde ikke rukket å bli særlig stødig i engelsk), og det var visst så revolusjonerende at de ikke hadde brukt noen amper på plata, men "synther"....

Jeg syns Clawfinger låt tøft, og syns fremdeles det låter tøft. Er jo skandinavias første store band som kan plasseres innen nü-metal-sjangeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Did not know. Husker bare et intervju i Musikkpraksis fra da jeg syns Clawfinger var det drøyeste jeg noensinne hadde hørt og jeg var overbevist om at de var rasister (nei, hadde ikke rukket å bli særlig stødig i engelsk), og det var visst så revolusjonerende at de ikke hadde brukt noen amper på plata, men "synther"....

Jeg syns Clawfinger låt tøft, og syns fremdeles det låter tøft. Er jo skandinavias første store band som kan plasseres innen nü-metal-sjangeren?

På den tiden var det faktisk ganske spesielt at de ikke brukte noen amper.

SansAmpen var jo rimelig fersk så det var et lite stykke pioneerarbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tiden var det faktisk ganske spesielt at de ikke brukte noen amper.

SansAmpen var jo rimelig fersk så det var et lite stykke pioneerarbeid :)

Har hatt sansamp classic og gt2. Til rett bruk er det en veldig kul sak. Nirvana brukte classic på 90' for å nevne et større band. Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.