Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heavy metal stratocaster


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Tja, det utsagnet viser vel ikke frem de store kunnskaper.
Det skal jeg ikke påstå heller, men like herlig har jeg som "outsider" rett til å mene det. :)
Kan vel strengt tatt bare bytte ut sjanger og noen adjektiv så kan det brukes på alt av musikk.
Selvfølgelig. Hele musikkbransjen, slik den henvender seg til forbrukeren, handler jo i stor grad om den det visuelle og estetikken omkring imaget.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke heavygitar uten pointy headstock. Du må nok på utkikk etter noe litt spissere en fenderhalser fra japan/kina/usa/mexico/indonesia.

Jeg har funnet en spiss en. Men passer den på en Strat? Er det en standard. Jeg har kjøpt en brukt Gitarkropp. Den var sort, rød gul sunburst.. Jeg betalte 25€. Om dere sier jeg skal spare til et skikkelig instrument så kan jeg si en ting. Jeg kan klare meg med billig og lite. Jeg trenger ikke noe supert. Mye kan fikses i cakewalk sonar 2, og det har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke heavygitar uten pointy headstock. Du må nok på utkikk etter noe litt spissere en fenderhalser fra japan/kina/usa/mexico/indonesia.

Er dette en humortråd?

Mitt råd er: Dropp det! Jeg ble ikke overrasket da du nevnte at metal ikke var din sjanger. Det blir fort på grensen til klovnete hvis du skal prøve å lage metal-estetikk uten å en gang like sjangeren.

bryan Adams er kult, da. Jeg spiller Bryan Adams også. Endret av Rottenikken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke heavygitar uten pointy headstock. Du må nok på utkikk etter noe litt spissere en fenderhalser fra japan/kina/usa/mexico/indonesia.[/quote

Forslag til en hals til en billig penge?. Ikke over 100. Eller Jacksonstyle hals?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg bare ha kjørt på med en reversert headstock i fender stil. Kanskje denne? Sikkert ikke allverden, men den er relativt billig og har floyd-nøtt.

http://www.ebay.com/itm/22-FRET-REVERSE-HEADSTOCK-CANADIAN-MAPLE-SHRED-NECK-STRAT-NECK-FLOYD-LOCK-NUT-/141244381767?pt=Guitar_Accessories&hash=item20e2d23a47


edit: Kanskje litt for tykk hvis du skal "shredde", men jeg går utifra at du er som meg selv; en akkordfyr. :D

Endret av UglyCasanova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.