Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heavy metal stratocaster


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge en skikkelig heavy metal stratocaster. Jeg har bestillt ferdigkoblet brett med elektronikk og pickups i HSH av sype dragonfire. 89 dollar pluss porto. De het Fat screamers. Jeg skal ha knallrød metallflake gitarbody fra guitarfetish og ekte Fender hals, muligens. Får se på lommeboka. Jeg har funnet et bra hodeskallebilde med skalle i flammer som vil passe en heavy metal. (Selv om jeg ikke spiller heavy metal) jeg skal sette på heavymerkig feks hodeskaller mellom båndene. Kiss-logo på halshodet hadde også vært kult. Sorte pickups/plekterbrett til knallrød heavystrat. Det låter kult, eller? Og sort Floyd rose ( selv om jeg ikke kan bruke trelolo uten fresing) og all hardware i sort. Det blir vel heavy?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel bøye Floyd rosen litt med tremolen uten fresing, eller? Det jeg liker best med floyd rose er lettere å stemme. Tremolo har jeg egentlig aldri bruk for. Men det blir lettere å stemme og mer Heavy. Tenk deg Øystein Sunde (som er min stil) med en heavystrat, hahaha. Vel jeg har to andre "normal-Strater" også. Men alt mitt er selvbygget av deler jeg har kjøpt løst.

Ikkke band name. Ok. men skalle innhyllet i flammer blir bra. Sort plekterbrett/pickups HSH, sort hardware og Knallrød metalflake kropp blir bra Heavy ville jeg tro. Hva jeg skal med en Heavy metal gitar er en annen sak

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er en gitar du skal sette sammen til eget bruk trenger du faktisk ikke spørre her om tillatelse for hva du har tenkt. Kjør på, og fortell når du er ferdig (med bilder).

Bandlogoer? Hvorfor ikke? Om Kiss brukte Fender eller ikke bør ikke ha noe å si om du vil ha logoen på gitaren DIN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gubbe har rett. ingen av oss sitter på fasit.

kjør på, det er faktisk ditt prosjekt.

hva var motivasjonen din til at du dro i gang denne runden?

Noe uvanlig må jo fram. Jeg smekke på med signaturer og jeg kjøper hodeskalle innhyllet i flammer som klistremerke. Strat er jo ikke særlig kjent for metal, men jeg er født kreativ og plutselig kommer en ide ut av lufta.

Kent Armstrong Gum canceling som middlepickup i single coil format blir bra

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en til 14 dollar og gratis porto. Vet at man får det man betaler for men. Jeg lurte på original FR Special med preget logo til 79 dollar. Dere skjønner jeg har mindre penger enn dere tror. Jeg bygde dyrt da jeg bodde hjemme hos foreldre og hadde 6000kr i lommepenger i mnd med nå er det 50 euro i mnd jeg kan bruke max. Nå kan jeg si en ting. Jeg skal ha Fender USA kropp for Floyd rose og ny Fender Mexico hals med locking nut noe som betyr at gitaren blir ferdig en gang neste år. I juli kan jeg nok bestille USA kropp utfrest. Jeg har tenkt litt på det dere har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen er at det ser tøft ut. HSH og Floyd Rose ser tøft ut. Det er motivasjonen. Jeg skal ikke selge den. Jeg spiller en liten tanke Bryan Adams og mye Smokie forresten. Ellers hovedsakelig norsk musikk som DDE, Øystein Sunde, Lillebjørn, Jahn Teigen og den stilen. Heavy er ikke min stil. Ok lytte litt til Gun's n roses går an en gang i blant men... Men ikke å spille. Og jeg bruker iPhone og iPad til å stemme med. jeg bare syntes de rattene på stoler er så greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.