Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heavy metal stratocaster


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet en spiss en. Men passer den på en Strat? Er det en standard. Jeg har kjøpt en brukt Gitarkropp. Den var sort, rød gul sunburst.. Jeg betalte 25€. Om dere sier jeg skal spare til et skikkelig instrument så kan jeg si en ting. Jeg kan klare meg med billig og lite. Jeg trenger ikke noe supert. Mye kan fikses i cakewalk sonar 2, og det har jeg.

Det er godt og bra du klarer deg med billig og lite, men hvorfor billig. lite og ikke så bra når du kan få billig lite og bra? Det er kult at du bygger og lærer, men det koster ikke mer for noe ordentlig enn å bruke masse penger på billige deler som aldri kan bli mer enn greit nok. Håper du får gleden av å oppleve et ordentlig instrument og forsterker. Den gleden er mye mer langvarig enn gleden med å ferdigstille et prosjekt fullt av billige kinadeler.

Endret av Brekkvasselven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt og bra du klarer deg med billig og lite, men hvorfor billig. lite og ikke så bra når du kan få billig lite og bra? Det er kult at du bygger og lærer, men det koster ikke mer for noe ordentlig enn å bruke masse penger på billige deler som aldri kan bli mer enn greit nok. Håper du får gleden av å oppleve et ordentlig instrument og forsterker. Den gleden er mye mer langvarig enn gleden med å ferdigstille et prosjekt fullt av billige kinadeler.

Jeg prioriterer keyboard når jeg skal ha noe dyrt. Mitt keyboard kostet 36000kr

Passer en jacksonhals fysisk på en Strat?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Jackson/Charvel halsene fra Japan jeg har målt er litt breiere enn Fender . Ikke mye men 1-2mm mer .

De passer ikke i en USA Fender kropp jeg har i hvert fall .

Jeg har en Jackson type kopi hals 21 frets , svarte sharkfin inlays med tunere og locking nut som passer i fender kropp .

Den er helt grei og bånd uten slitasje . Ulakket Maple fretboard. Bør vel oljes eller noe .

Er temmelig slank..ikke helt like slank som Charvel sine men nær det .

Svart lakket headstock så sett på dekal så ser den rimelig ekte ut .

Jeg bruker kun ekte Charvel/Jackson Japan halser , så kan sikkert kvitte meg med den .

Du skrev 100 ? Er det Euro-kroner eller dollar ?

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der har du prisen på en komplett brukt Squier classic Vibe ;-)

Det vet ikke jeg hva er og vennligst slutt med å be meg spare til skikkelig instrument. Jeg bygger nå en snart ferdig Fender stratocaster med guitarfetish kropp.

Her er den heavystraten jeg bygger. Jeg fikk kroppen i dag så jeg monterte all elektronikk og pickups. Jeg betalte bare 30 for kroppen. Hardware blir endret til sort og sort floyd rose. Må bare bytte plekterbrett til FR brett

post-13591-0-75533400-1421929162_thumb.j

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.