Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gal etter å selge og bygge


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har kastet bort penger på oppsett, høyttalerelementer, kabinetter, ferdige forsterkere og forsterkere jeg har bygget selv, ferdige effekter og effekter jeg har bygget selv, ferdige gitarer og partso-gitarer jeg har satt sammen selv, forskjellige mikker, rør, ulike kondensatorer og mye mer. Og de pengene jeg brukte på oppsett er sannsynligvis de minst bortkastede av alle disse kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har kastet bort penger på oppsett, høyttalerelementer, kabinetter, ferdige forsterkere og forsterkere jeg har bygget selv, ferdige effekter og effekter jeg har bygget selv, ferdige gitarer og partso-gitarer jeg har satt sammen selv, forskjellige mikker, rør, ulike kondensatorer og mye mer. Og de pengene jeg brukte på oppsett er sannsynligvis de minst bortkastede av alle disse kronene.

Vel to ting er helt klart. 1 du har mye mer kunnskap mens jeg er en beskjeden hobbybygger. 2 du har garantert mye mer penger enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel to ting er helt klart. 1 du har mye mer kunnskap mens jeg er en beskjeden hobbybygger. 2 du har garantert mye mer penger enn meg.

Jo mindre budsjett du har desto viktigere blir det jo å bruke kronene der du får mest effekt av dem. Dette kan også være individuelt siden man har forskjellige interesser og prioriterer. Jeg ser også verdien av å bygge og at det gir glede i seg selv. Hadde jeg derimot kjøpt ferdige ting og brukt den tiden jeg har brukt på forumet her og tiden jeg har brukt til å bygge på å øve målrettet så hadde jeg vært en mye bedre gitarist. Garantert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2500 ga jeg for min, dønn strøken :D

Vel, jeg er storfornøyd med min Chord 10watt forsterker. Og den er ny med 2år garanti. Jeg bor i tredje etasje i blokk så selv 10watt holder da.

Søt denne, da? God lyd også.

post-13591-0-53412200-1418855652_thumb.j

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har mye å glede deg til med tanke på lyd :)

Skal nok relativt lite til også. :)

Rottenikken, hvis dette er den ampen du spiller på til daglig er jeg redd alle tanker om oppgraderinger av pickups og lignende bare er unødvendig forbrenning av mentale kalorier. Faren er at man ikke vil merke det spor forskjell når man bruker en slik amp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er storfornøyd med min Chord 10watt forsterker. Og den er ny med 2år garanti. Jeg bor i tredje etasje i blokk så selv 10watt holder da.

Søt denne, da? God lyd også.

Det skal ikke så mye til for å tilfredsstille dine soniske behov :)

Har du andre interesser du brenner for? Vil gjerne ta en analogi

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dragonfire pickups, da. 18 dollar så har jeg noen som det på websiden sies kan sammenlignes med Fender Mexico Stratocaster lyd. At det kan være en god oppgradering for en importgitarer tviler jeg ikke på men er det ikke litt drøyt å sammenligne dragonfire med Fender Mexico lydmessig på deres billigste pickups til 18 dollar?

Jeg hadde heller lagt på 20 euro og fått brukte Japan/Mexico stratocaster picups fra Fender. Det har jeg bestandig gjort før. Ok, en billiggitar jeg bygger selv til 250euro blir noe annet. I alle fall med HSH.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en vintage hals med 8millimeter hull for stemmeskruer fra 1956-1964. All hardware blir gullfarget og plekterbrett etc aged hvit og hvit aged pearl. Stratocaster 69 pickups og CTS-lit fra gitarist.no og wilkinson vinttage stol med USA bredde, for nevne litt.

Jeg får snart mye i posten fra USA

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.