Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gal etter å selge og bygge


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Hvis en gitarmaker bruker en CNC så blir det selvfølgelig like nøyaktig men hvis han måler kroppen med milligmeter. Det jeg mener er at hvis man kan frese ut beregnet på MIKROmeter i stedet for MILLImeter...

Men jeg vet ikke om en gitarmaker har CNC. Har han så han kan måle mikrometer og frese etter det så blir en gitarmaker det samme.

Jeg vil også si. Jeg vet ikke hvordan en gitarmaker jobber og om han har CNC.

Dette varierer vell veldig, og går vel også ein del på kor masse ein produserer. John Suhr bruker vell CNC, mens Husmoen gjer vell alt for hånd så vidt eg veit. Tviler på at under ein millimeter frå eller til på kroppen utgjer nokon forskjell. Det er vell resten av arbeidet det kommer an på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer vell veldig, og går vel også ein del på kor masse ein produserer. John Suhr bruker vell CNC, mens Husmoen gjer vell alt for hånd så vidt eg veit. Tviler på at under ein millimeter frå eller til på kroppen utgjer nokon forskjell. Det er vell resten av arbeidet det kommer an på !

Jeg tenkte på hvis man skulle ha mikronøyaktighet i mål. Et mennesteøye kan ikke skille mellom 1 og to mikrometer, men det kan en datastyrt CNC gjøre. Det er hele poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri blitt så rundlurt som av GFS. Hadde det ikke vært for porto og at den andre Gitarkroppen var så bra så hadde jeg bare returnert den. Den veide ingenting for den var i SPON!!!!!!

Det stod GODE kropper og så er de i spon... Ok 45 dollar men likevel... Sponkropp som det står at er god.... Eneste med den var at fargen var kul. Jeg trodde jeg kjøpte noe bra. Den kroppen fra Kina så MYE bedre ut. Og GFS hadde ikke foto av treverk under den lekre finishen.

Det stod til og med at slike kropper var på gitarer fra 200-500dollar. Jeg betalte 70 euro for en hel gitar for to mnd siden og den kroppen var MYE bedre. Og portoen var 88 dollar. 45+88 dollar for en kropp i SPON.

JEG SKAL ALDRI HANDLE DER MER!!!!!

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Space her....den annonsen på Finn.no av Fender kropp er IKKE riktig og burde vært rapportert .

Det ER ikke en Fender . En skriver hva det er . Fender Japan- Mexico-USA , eller hvis det er en Squier laget i Kina / Indonesia el. lign. .

Du SKAL gi korrekt informasjon av det du selger . Ellers er det svindel .

En annen ting er hvorfor ikke kjøpe bedre kvalitet brukte deler ?

Jeg fikk nettopp tak i en fin brukt 90-talls Fender USA kropp for under tusenlappen .

Og bra brukte halser kan også kjøpes til grei pris innimellom .

Jeg har kjøpt bl.a. Japan Jackson halser tidlig 90-tall med lite slitasje som er meget bra , for under tusenlappen innimellom .

Enig med Space her....den annonsen på Finn.no av Fender kropp er IKKE riktig og burde vært rapportert .

Det ER ikke en Fender . En skriver hva det er . Fender Japan- Mexico-USA , eller hvis det er en Squier laget i Kina / Indonesia el. lign. .

Du SKAL gi korrekt informasjon av det du selger . Ellers er det svindel .

En annen ting er hvorfor ikke kjøpe bedre kvalitet brukte deler ?

Jeg fikk nettopp tak i en fin brukt 90-talls Fender USA kropp for under tusenlappen .

Og bra brukte halser kan også kjøpes til grei pris innimellom .

Jeg har kjøpt bl.a. Japan Jackson halser tidlig 90-tall med lite slitasje som er meget bra , for under tusenlappen innimellom .

Først vil jeg si at jeg trodde Squre var en Fenderserie og det andre er at alle som sendte Mail og spurte fikk ærlig svar. For å si det enkelt - jeg visste ikke bedre. Fra nå av skal jeg skrive Squire i stedet for Fender.

Over til brukte deler. Jeg skal kjøpe en brukt mexicohals til gitaren min. Jeg har proserie fra guitarfetish og den er god nok for meg. Noe annet som er like viktig som merke for meg er utseende.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri blitt så rundlurt som av GFS. Hadde det ikke vært for porto og at den andre Gitarkroppen var så bra så hadde jeg bare returnert den. Den veide ingenting for den var i SPON!!!!!!

Det stod GODE kropper og så er de i spon... Ok 45 dollar men likevel... Sponkropp som det står at er god.... Eneste med den var at fargen var kul. Jeg trodde jeg kjøpte noe bra. Den kroppen fra Kina så MYE bedre ut. Og GFS hadde ikke foto av treverk under den lekre finishen.

Det stod til og med at slike kropper var på gitarer fra 200-500dollar. Jeg betalte 70 euro for en hel gitar for to mnd siden og den kroppen var MYE bedre. Og portoen var 88 dollar. 45+88 dollar for en kropp i SPON.

JEG SKAL ALDRI HANDLE DER MER!!!!!

Hva forventer du for ca. 350 norske kroner????

Jeg har handlet både pickuper og andre ting fra GFS. En gang kjøpte jeg et sett med tunere i gull finish. Det jeg fikk i posten var svart.... Jeg sendte en epost til dem, og etter en knapp uke var et sett tunere i gull i postkassen. Uten krav om å sende feilvare tilbake eller noe.

Tror nok du har hatt litt vel høye forventninger til produkt i forhold til pris her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer du for ca. 350 norske kroner????

Jeg har handlet både pickuper og andre ting fra GFS. En gang kjøpte jeg et sett med tunere i gull finish. Det jeg fikk i posten var svart.... Jeg sendte en epost til dem, og etter en knapp uke var et sett tunere i gull i postkassen. Uten krav om å sende feilvare tilbake eller noe.

Tror nok du har hatt litt vel høye forventninger til produkt i forhold til pris her.

Jeg har også kun gode erfaringer med GFS, men du får det du betaler for. Ikke forvent custom shop-kvalitet på ting som koster det samme som en halvliter på byen.

En gang kjøpte jeg et sett med tunere, og den ene funket ikke, sendte mail og fikk ny rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spon? Mente kroppene var i et lett treverk jeg. Har ikke erfaring med kropper derfra selv, men synes det hres rart ut, selv til prisen.

Flammelønnen er selvflgelig fake, men ellers trodde jeg det var ok.

De selger jo også kropper i ask som er litt dyrere.

Edit: treverket heter Paulownia.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Paulownia

Les mer om det f.eks. Her: http://www.strat-talk.com/forum/stratocaster-discussion-forum/138043-paulownia-bodies.html

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke sponplater , men laminat det er snakk om antakelig .

Laminat trenger ikke være direkte dårlig .

Sponplater er sponbiter etter kutting av tre som det lages en masse av ,som det igjen støpes plater av .

Syns å huske å ha sett gitarer av spon for lenge siden , men det var skikkelig DÅRLIGE gitarer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh. Da har jeg lurt en kar som allerede har betalt meg.uten å mene det selvfølgelig.

Jeg har aldri blitt så rundlurt som av GFS.

Håper du tar lærdom av følelsen på å kjøpe noe og motta noe annet. Jeg refererer da selvfølgelig dine mange spørsmål om hvorvidt det er greit å selge en partocaster som fender og fender custom, og alle advarslene du fikk i respons.

Edit: når det kommer til spon, er mine favorittgitarer - danelectro - i all hovedsak laget av masonitt, en type sponplate.

Endret av tronni
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.