Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gal etter å selge og bygge


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg er gal etter å bygge. Jeg tenkte å kjøpe en squire Strat og sette på en høykvalitets kropp på guitarfetish (de billige) og sette på pickups som er en MEGET sterk oppgradering fra squire pickups. Det er dragonfire pickups som de på nettsiden sier at kan sammenlignes lydmessig med Fender Mexico Strat. Med Wilkinson Fender stemmeskruer og Wilkinson stol med USA bredde på skruer og sadler og til slutt en ekte Fender pro serie kasse så lurer jeg på hva jeg kan få igjen. Kan jeg få igjen så mye som 3000kr? Da blir ikke tapet større enn at jeg kan ha denne hobbyen. Og alt skal kjøpes nytt. Hva får jeg igjen hvis jeg skriver alt dette i annonsen?

Jeg har en slik gitar som jeg skal oppgradere for ca 60 mer, med ny og bedre kropp i sølv flake fra guitarfetish. Ville dere kjøpt en slik ny en fra meg uten kasse for 2000kr? Det er jo et mye bedre kjøp enn ev squire på finn som ikke er oppgradert til 1400kr uten kasse. Ville dere gitt 2000kr for denne?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kropp er fra GF er vel ikke akkurat en oppgradering vil jeg tro. Er det en grunn til at du vil bytte ut kroppen akkurat med en fra GF?

Og er enig med de andre her, det som er en oppgradering for deg er ofte ikke det for en potensiell kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kropp er fra GF er vel ikke akkurat en oppgradering vil jeg tro. Er det en grunn til at du vil bytte ut kroppen akkurat med en fra GF?

Og er enig med de andre her, det som er en oppgradering for deg er ofte ikke det for en potensiell kjøper.

På en måte. Den ser kul ut og 14åringer har råd. En annen grunn er at jeg får mer å skru på og jeg selger den gamle kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom med et eksempel, ikke et kjøpsønske. Du er mer enn velkommen til å slenge ut et bilde av de originale 54-pickupene. :)

En kropp er fra GF er vel ikke akkurat en oppgradering vil jeg tro. Er det en grunn til at du vil bytte ut kroppen akkurat med en fra GF?

Og er enig med de andre her, det som er en oppgradering for deg er ofte ikke det for en potensiell kjøper.

På en måte. Den ser kul ut og 14åringer har råd. En annen grunn er at jeg får mer å skru på og jeg selger den gamle kroppen

En annen grunn til bytte av kropp er at squire er for tynn til å godta Wilkinson stol. Jeg kan ikke feste den på squire kropp og Wilkinson stolen har eksakt USA bredde så usa sadler passer men da passer ikke skruehullene Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen fasit her, men jeg hadde ikke betalt 2k for en delegitar fra GF.

Når det gjelder pris og slikt, det er vanskelig å matche prisen til f.eks .en brukt Classic Vibe. Det er veldig mye gitar for pengene. Det er den gitaren jeg anbefaler mine elever å kjøpe hvis de skal kjøpe el-gitar.

Men bygging er jo gøy, så kjør på. Men husk at det er ikke bare å skru de sammen, det er veldig mye som skal til for at det skal bli en god gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng. De som vil ha noe slikt, vil gjerne gjøre det selv, av de samme grunnene som det trådstarter har. Vil man bare ha en gitar, er det faktisk like greit å kjøpe en ferdig en.

Har man spesielle ønsker, handler man gjerne noe til "litt mer" enn 2-3000.

Tar jeg ikke feil, selger Fender et sted mellom 50 til 100 forskjellige modeller av Strat- modellen, og prisene øker i ganske små steg oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.