Gå til innhold
  • Bli medlem
sagi

Verdi på tjekkisk Epi Explorer

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en tjekkisk Epiphone (Korina?) Explorer på hånden og lurer på verdi. Vet ikke så mye om den, har ikke prøvd den enda og har foreløpig bare et dårlig bilde. Leser på nett at tjekkiske Epi'er skal være en god del bedre en Korea og Kina-modeller, men har ikke funnet noe særlig konkret angående verdi.

Noen som har gode innspill på verdi?

post-7136-0-48430800-1395304656_thumb.jp

Endret av sagi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, les paulene som er tjekkiske går ikke for like mye som de gjorde for noen år tilbake. Florerer vel rundt for ca 3000kr +/-.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ? Er det frest ut hull i den? (Er det den som lå ute på Facebook for litt siden?).

Kurant sak, men som RalphDarwin sier så går de for mindre nå enn for noen år siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ? Er det frest ut hull i den? (Er det den som lå ute på Facebook for litt siden?). Kurant sak, men som RalphDarwin sier så går de for mindre nå enn for noen år siden.

Tror ikke det er frest ut hull i den, er vel bare et ekstra plekterbrett/pynt. Jeg har ikke sett den på FB, men betyr jo ikke at den ikke har vært Innom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

My bad. Var nok ikke korina den med hull i som lå på facebook. Tipper exploreren er kurante saker, bare ikke gi for mye for den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stort hull ja, og gjetter på at den er usannsynlig framtung! Eller hvordan det blir, at halsen helst vil i bakken hvis du slipper den....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som hull ja. I så fall vil jeg si verdien er et sted mellom 0 og 200,-

Det er jo treverket som er kjent for å være bra i de tjekkiske epiene. Ikke treverk = ikke noen verdi.

I mitt syn da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, sjekket akkurat med selger og det er faktisk laget hull i den :wacko: Jeg trodde det bare var lyset på det dårlige bildet som lurte meg :blush:

Den blir nok ikke min, men takk for tilbakemeldinger om verdi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holy Explorer er jo faktisk litt kul, siden den er så absurd. :P

Så med den tankegangen, så er disse også kule? :P

U-G-L-Y-The-Gibson-Reverse-Explorer-Guit

uglyashellv1.jpg

14kf68k.jpg

zakkwyldemoderne_638.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av jabe1807
      Hva tenker dere om denne gitaren, Epiphone Les Paul Standard Plus-Top Pro Honey Burst?
      Jeg skal kjøpe min første el-gitar etter å ha klimpret på min akustiske i noen år.
      Vil denne fungere som en god allroundgitar til hobbybruk? Jeg ser at den får god omtale på You Tube.
      Syns denne har best utseende, da den er en kopi av "the holy gral" ?

• Av Affen
      Kjøpt tidligere i høst, Epiphone EJ200SCE. Nyyydelig gitar med herlig lyd.

• Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Gibson Classic ‘57 humbuckers, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Explorer 2016 mod. CTS Pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• Av Audun
      Da har Explorer'n ankommet og jeg har såvidt begynt å gjøre litt småtteri. Noen stygge groper i treverket ved "albueområdet" der det også var merker etter lim e.l. Fikk renset bort limrestene og polert opp, så det ble seende greit ut på avstand. På pickup-coverne er det tydeligvis gjort et forsøk på "selvrelic" med skrujern e.l. så her skal jeg få tak i noe fint sandpapir eller pussepads og heller matte de ned.

Måtte polere opp bånd, og olje gripebrett, selvsagt.
      Tørt treverk:

Gripbrettet ble pent:

Så var det elektronikken. Er den original? Vet ikke om Gibson har brukt minipots. Har i så fall aldri hørt om det... Pickupene er i hvert fall Classic '57s, så da er det bare å bytte elektronikk. Det har jeg heldigvis liggende.

Cracking on...
    • Av erlalv
      Jeg har et lite dilemma som det hadde vært nyttig med litt refleksjon rundt.
      Jeg har en Epi LP Custom Pro, type Silverburst, samt en Tokai Love Rock som jeg ikke blir helt klok på. Tokaien har et serienummer som egentlig tilsier at det er en 1990 modell, og det begynner jo å nærme seg antikk. Men samtidig er det elementer som tilsier at det er en Kina-kopi.. (Serienummeret er 9060xxxx) 
      Det jeg har planer om er å oppgradere en av disse to utifra egne specs,  men jeg er usikker på hvilken jeg skal satse på, og hvilken som lønner seg å være slik den er.
      Håper det er noen som ønsker å komme med fornuftige innspill:-)
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.