Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Korona... eh, Korina Flying V


Audun

Anbefalte innlegg

Gjort enda mer jobb på denne nå. Det er den første gitaren jeg har gjort båndarbeid på selv, så jeg har vært veldig forsiktig for ikke å ødelegge den. Jeg har nå filt og pusset ned høye bånd og pusset bort båndskjegg. I tillegg fikk denne Tonerider Alnico 4 pickups med CTS pots og Emerson PIO kondis ikke lenge etter jeg fikk den. Nå begynner den faktisk å bli virkelig bra! :)

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, juzzizhow skrev:

Låter fint ! 

F.n so tøff den Doctor Doctor doublestop bendinga der v 0:45’ish !!! :)

Ja, men jeg fikk den ikke helt til, hørte du vel... Måtte hente inn. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SunMaster skrev:

Schenker er fortsatt konge, syns jeg.

Teknikken din er et godt hakk over min!

Liker forøvrig godt 'natural' mahogni/korina v og explorers - har funnet ut at jeg ettehvert liker TRE 🙂

Michael ja. 😉 Jeg har hele tiden tenkt på å bytte ut denne med en Gibbo, men nå merker jeg at det skal litt til. Følger dog med på markedet. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns denne gitaren er helt fabelaktig. Det er min hovedgitar. Jeg har bytta mikrofoner samt JACK, pluss bytta ut ene knotten og nut pga disse føyk av etter litt for mye sleng og deng. Båndpuss hadde nok vært lurt da, men jeg er for evneveik/pysete til å gjøre det selv, og det jeg registrerer ikke nuværende tilstand som et reéllt problem.

P.S.
Tips til sittende flyge-v-stilling: sett den på høgre-kneet og spill den som en klassisk gitar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til båndarbeid, var at det var veldig nødvendig. Bestilte den hos Gear4music den gang, og ”glemte” å presisere at de måtte ta en setup og evt. båndarbeid før de sendte den til meg.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skaftetryne skrev:

Kan man gjøre det hos Gear4music?

Ja, jeg fikk beskjed om det, da jeg klaget på gitaren. Man må skrive i kommentarfeltet når man bestiller, at man vil ha gitaren sjekket før den sendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Audun skrev:

Ja, jeg fikk beskjed om det, da jeg klaget på gitaren. Man må skrive i kommentarfeltet når man bestiller, at man vil ha gitaren sjekket før den sendes.

Ja, men man kan jo lure på hva det betyr. 'ok, den ser hel ut. Send den'. Tviler på at de har kapasitet til noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.