Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Les Paul Standard Plus-Top Pro Honey Burst


jabe1807

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om denne gitaren, Epiphone Les Paul Standard Plus-Top Pro Honey Burst?

Jeg skal kjøpe min første el-gitar etter å ha klimpret på min akustiske i noen år.

Vil denne fungere som en god allroundgitar til hobbybruk? Jeg ser at den får god omtale på You Tube.

Syns denne har best utseende, da den er en kopi av "the holy gral" ?

image.png.39124fe7bd2a889c4aa9824c5d7f95b1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Er amatør på det tekniske, så hva konkret er det som du tenker på? Tenkte å kjøpe på en lokal seriøs musikkforretning selv om det er noe dyrere enn på nettbutikk. Tenker det er tryggere med evt service/ reklamasjon.

Jan

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabe1807 skrev:

Takk for svar. Er amatør på det tekniske, så hva konkret er det som du tenker på? Tenkte å kjøpe på en lokal seriøs musikkforretning selv om det er noe dyrere enn på nettbutikk. Tenker det er tryggere med evt service/ reklamasjon.

Jan

 

Justering av trussrod slik at halsen er så rett som mulig og justering av høyde på strenger. (Som gjøres ved å heve eller senke brua. Filing av bånd hvis ett eller flere bånd er høyere. Du vil merke om dette er noe som må gjøres når du prøver gitaren. Hvis strengehøyden er grei ifht. hvordan du liker det, og strengene ikke buzzer nevneverdig eller toner dør ut fort oppover halsen, er det jo greit. Alle musikkforretninger gjør slikt. Også nettbutikker hvis du ber om det. Fordelen med ei fysisk sjappe, er jo at de kan justere mer etter ønske. Som du også er inne på, er det jo også enklere med den lokale sjappa hvis det dukker opp ting i etterkant av handelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en pent brukt Gibson Les Paul Studio ! Du får de til 4000-6000,- brukt .

Mye bedre gitarer med alt bra . Ingen dårlige bånd - topp elektronikk - bra pickups etc . . Meget bra gitarer til fin pris brukt .

Denne er godt brukt men de eldre er ofte noe bedre kvalitet ...litt svart neglelakk og noe rensing/polering så blir den bra .

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=135590766

 

Hvis du absolutt skal ha en Epiphone LP så er de eldre Koreanske bedre kvalitet . Det finnes noen sjeldnere Tsjekkiske Epiphone som er meget bra , men de dukker ikke opp så ofte lenger .  

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.