Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Preamp til bass, noen forslag eller erfaringer?


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at jeg trenger en bass- preampting.

Jeg har ikke veldig mye kroner å legge i dette for tiden, la oss si maks 1500.

Jeg trenger egentlig null effekter, men det hadde vært greit med en limiter og en form for EQ. Videre hadde det vært praktisk med noe form for DI for tilkobling til mikser.

Ser for meg en gulv-enhet, noe som funker som preampdelen i en vanlig bassforsterker, og som da kan kobles til et PA- sluttrinn, for eksempel.

Noen forslag/erfaringer eller lignende? Tilbud kan mottas på PM, tar ikke det ille opp. Lager for ordens skyld en kjøpstråd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Er dette noe jeg ser etter? Er litt blank her, og litt for lat til å lese meg opp akkurat nå.

http://forum.gitarnorge.no/topic/51811-selgesbyttes-sansamp-bass-di-markbass-distorsore/

Tenker da på den sansampen. Vreng på bass er som bleie på en gris.

Den SansAmpen kan være noe det ja. Jeg har en tilsvarende SansAmp for akk. gitar, og den funker veldig bra, så det skulle ikke forundre meg om bassversjonen gjør jobben sin den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal den preampen låte da? Skal den være clean som feks. Sadowskyen, litt rockete i mellomtonen som Tonehammer, eller noe i mellom som Eden? Kanskje du finner en EBS microbass til en grei pris også.

Den Eden boksen ser fornuftig ut, låter veldig fint de Eden preampene.

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at jeg ikke trenger noe særlig vreng, for å si det slik, men sånn glassklar hitech basslyd er jeg ikke fan av. Liker at det låter slik som jeg spiller, sånn middelmådig og ikke så oppsiktsvekkende.

Tror egentlig jeg er ganske romslig på hva slags lyd jeg synes er bra nok.

Den Edensaken ser egentlig ut til å passe enda bedre enn den Sansampen. Vil mye heller ha kompressor enn drive, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MS-60B dekker ikke ALLE boksbehov, men i det siste har det faktisk vært eneste boks som er med på øvinger. Live-opptredener krever litt mer tilgang til enkelteffekter (samt at jeg er litt kresen på Phaser-lyden), men det er utrolig hva man kan få til med det enkle utgangspunktet.

MS-60B er backup for hele pedalbrettet om det kniper.

Men altså, jeg er godt fornøyd med MS-60B, og i live-situasjon kan den dekke alle mine behov dersom jeg bøyer meg ned litt mellom låtene og klargjør for låta. Den koster ca 1000 kr ny, om jeg husker riktig. Mulig den ikke har 100% studiokvalitet (det er jo en digital boks og har sikkert litt støy sammenlignet med analoge slektninger), men jeg klager ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.