Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Preamp til bass, noen forslag eller erfaringer?


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Castor... Har skrevet på PM med deg men kan jo gi ett innspill på B3 her også. Jeg har en B3 på brettet mitt for tiden og den vil dekke dine behov og alt på en gang:) Comp, preamp, EQ og balansert utgang. Nå skal ikke jeg begi meg ut på kvaliteten på simuleringene opp mot de enkelte pedalene men feks sansamp modelleringen funker bra den. Dvs jeg kan få samme lyden på både B3 og Sansampen. Jeg er mer ute etter å bruke B3 til noen effekter som phaser, Flanger, Chorus og kanskje noen syke presetsog heller bruke pedaler som feks Sansamp, egne overdrive osv. Ønsker og behov endrer seg hele tiden så pedalene roterer etter humør og GAS... Prisen på B3 er grei slik jeg ser det med tanke på hva en faktisk får med i den pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sterkt overveie det der. Med årene er jeg blitt latere og mer praktisk anlagt, og griper ofte til ting som ikke veier mye og tar stor plass på bekostning av lyd. Stort sett er det jo bare jeg som bryr meg om basslyden. Har brukt en cube 30 somm bassforsterker og jeg, rett og slett fordi jeg ikke gadd å drasse med meg mer, og det var nok effekt i den. Slik sett tror jeg at jeg er relativt romslig anlagt på hva som er bra nok. Må ta meg en tur til Gjøvik og sjekke ut den der saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Line 6 bass floor pod. som antakelig blir til salgs etterhvert. Tenkte jeg skulle oppgradere og det kan ta litt tid å finne noe, så da trenger jeg denne så lenge. Og må jeg kjøpe et Ampeg SVT annlegg til 15K for å få den lyden jeg ønsker, så kan jeg like gjerne beholde Line6n.

Du skulle vel hatt noe nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håped de kanskje hadde et par å velge i på Gjøvik, men det hadde de ikke. De hadde en sånn B3 inne, og selv om jeg nok aldri kommer til å bruke autowah og wrenglyder, var eq, kompressor og ampsimulering gode.

Da ble det en sånn på meg i dag. Bursdags- og julegavepenger er da oppbrukt, og jeg er like blakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.