Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hotrod Tele


Anbefalte innlegg

Har en deler til en ny gitar her på benken. Mangler noe småtteri, men det får vi ta etter hvert.

Jeg hadde egentlig lyst til å bygge en helt vanlig snill telecaster, da jeg har en fra før som er et råskinn i fåreklær, med aktiv elektronikk, blades og innebygget 25 dB boost. Takket være Debris, har jeg allerede pusset vekk deler av den ganske fine telekroppen, så den har en Custom arm contour. Se bilde.

I det siste har det blitt vanlig å spørre andre på forumet om hva de synes om dette og hint, som for eksempel hvilket bånd som er finest. Så da spør jeg dere, da, hva skal jeg velge?

Husk det skal være en gitar som skal brukes, og ikke en utstillingsgjenstand eller veggpryd.

Denne gitaren skal ikke ha plekterbrett, men heller ikke være "rat", den skal se ferdig ut. Jeg har noen veier å gå, slik jeg ser det.

Steampunk light

- Kobber, og lodde på diverse trådstumper og motstander her og der, men ikke overlesset. Lage knapper og slikt av kobber. kobbermekanikk klarer jeg nok ikke å få til, så det blir ikke gjennomført.

- Dekke pickups med kobber, men bro har jeg liggende, og klarer vel heller ikke å kle den skikkelig med kobberfolie, så det blr litt halvveis.

Ask

Tror kroppen er ask, og de fine røre/opptennings/altmuligpinnene fra Biltema er veldig like i fargen. Det er fristende å bruke av de, og lage detaljer i samme farge som contouren.

Bling

Har ikke fått sendingen enda, men jeg har bestilt 14000 krystaller på Ebay. En mulighet er å kle diverse deler med krystaller. Ville løse problemet med skruehullene fra plekterbrettet, som altså ikke skal på igjen.

20131021_DSC_1006.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du pusser ned broen med pussepapir, kommer du nok etterhvert til et indre lag som ligner veeeeeldig på kobber i fargen. Det er min erfaring ihvertfall! :) (kanskje jeg bare har pusset på bedritne broer?)

Bottom line: Steampunk-prosjekt er innertier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele fire svar på et døgn. Ikke så hot som gitaren, altså.

Siden jeg bor på bondelandet, kan jeg fortelle at naboer har kyr, men ingen okser. Sæd kommer i tynne plaststrå, og det er ingen olme store storfe å se her. Så det å få noen til å tisse på kobberet, er fånyttes. Sexlivet til en norsk ku er at en kar eller dame stikker en plastdings inn, iført en blå lang hanske innsmørt med glidemiddel inn i dem. jeg er glad jeg ikke er ku. Til saken.

Sliter litt, måler og måler uten å få sjekk på skalalengde og deler når det gjelder denne. Det er flere millimeter forskjell i skala på hva det skal være. Tror jeg i første runde gir beng i steampunk, det går det an å slenge på siden. I første rekke må jeg sørge for at gitaren lar seg intonere, og det blir en større utfordring enn det jeg egentlig så for meg. Fenderdeler er ikke helt lego, selv om de tilsynelatende passer sammen!

Rahnvu- pusset litt på baksiden med en Dremel, og du har helt rett! Time will show.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telemann- har ikke peiling. Var ikke jeg som startet "pissepratet".

Det eneste jeg har erfaring med, er katteurin, og det er veldig effektivt. Peller porselensemalje fra stekeovner på noen uker.

Uansett, relicing er kult for andre, ikke for meg. Har aldri hatt sansen for å gjøre ting "mer slitt" enn det de er. Greit nok at andre liker det, men det er ikke noe jeg ser poenget i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er sånn "1900- talls-estetikk møter dagens teknologi. Innebærer bruk at kobber, tannhul, digre lyspærer/lysrør, grove ledninger, synlige loddeklyser og slikt. Skal se dampdrevet ut, og gammeldags, men fortsatt teknologisk. Tror egentlig du vil få et veldig mye bedre svar hvis du googler etter bilder.

Her og nå blir det bare masse ekstra pynt og jobb som ikke har noen funksjon, så jeg dropper det i denne omgangen. Dette skal tross alt være et bruksinstrument, og ikke en pyntegitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.