Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
On 2/5/2019 at 8:30 AM, McJostein said:

Enkelt og usexy: EHX Soul Food

Jepp.  Fikk nylig øynene (og ørene) opp for denne selv. Bruker Bass Soul Food, og den gir akkurat det lille ekstra kicket fra "vanlig" til "fett".

 

Men usexy? Nah. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefalte Tumnus som min favoritt tidligere i tråden, så jeg vil gjerne oppdatere den anbefalingen til J. Rockett Rockaway Archer. Det er stort sett samme overdrive-krets (mer eller mindre en Klon-kopi), men med en seks-bånds graphic equaliser plassert etter drivekretsen. Mer allsidig boks har jeg aldri vært borti.

Klon-kretsen er jo allerede kjent for å spille godt på lag med nesten hvilken som helst gitar, forsterker eller annen overdrive-pedal, så med equaliseren så ble mulighetene bortimot grenseløse

jYzdVgh.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Naigewron skrev:

Jeg anbefalte Tumnus som min favoritt tidligere i tråden, så jeg vil gjerne oppdatere den anbefalingen til J. Rockett Rockaway Archer. Det er stort sett samme overdrive-krets (mer eller mindre en Klon-kopi), men med en seks-bånds graphic equaliser plassert etter drivekretsen. Mer allsidig boks har jeg aldri vært borti.

Klon-kretsen er jo allerede kjent for å spille godt på lag med nesten hvilken som helst gitar, forsterker eller annen overdrive-pedal, så med equaliseren så ble mulighetene bortimot grenseløse

jYzdVgh.jpg

What he said... dersom en setter slidene annenhver fullt opp og ned så kan du få en grei dobrolyd ut av gitaren også. Sjekk John Bohlinger (Premier Guitar) sin demo av denne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2019 den 9.43, Naigewron skrev:

Jeg anbefalte Tumnus som min favoritt tidligere i tråden, så jeg vil gjerne oppdatere den anbefalingen til J. Rockett Rockaway Archer. Det er stort sett samme overdrive-krets (mer eller mindre en Klon-kopi), men med en seks-bånds graphic equaliser plassert etter drivekretsen. Mer allsidig boks har jeg aldri vært borti.

Klon-kretsen er jo allerede kjent for å spille godt på lag med nesten hvilken som helst gitar, forsterker eller annen overdrive-pedal, så med equaliseren så ble mulighetene bortimot grenseløse

jYzdVgh.jpg

Nesten så man må vurdere om man skal gå for denne eller Tumnus da. Hadde egentlig landa på Tunmus men 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 8.4.2019 den 9.43, Naigewron skrev:

Jeg anbefalte Tumnus som min favoritt tidligere i tråden, så jeg vil gjerne oppdatere den anbefalingen til J. Rockett Rockaway Archer. Det er stort sett samme overdrive-krets (mer eller mindre en Klon-kopi), men med en seks-bånds graphic equaliser plassert etter drivekretsen. Mer allsidig boks har jeg aldri vært borti.

Klon-kretsen er jo allerede kjent for å spille godt på lag med nesten hvilken som helst gitar, forsterker eller annen overdrive-pedal, så med equaliseren så ble mulighetene bortimot grenseløse

jYzdVgh.jpg

Må bare dra fram denne en gang til... testa’n på mini-jubileen i går kveld og himmel... denne blir værende 😃

Vurderte egentlig bytte den med en Fuzz, men nå må jeg melde at jeg har ikke plass til no Fuzz... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er år og dag siden sist jeg skrev inne på dette forumet men i dag ble jeg så gira at jeg måtte fortelle til noen om den nye pedalen min!

For i dag fikk jeg meg en Friedman buxom boost. Clean boost med "tight" control for å stramme inn flabby bånn når man driver amp'en. Mid og Bass boost control, og treble cut/boost. EQ seksjonen kan switches av og på for å tilpasse f eks bytte mellom gitarer.

Jeg bruker den i en Friedman Dirty Shirley DS40. Amp'en har aldri hørtes så bra ut før, jeg er forelsket!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gikk nylig til anskaffelse av Sweet Honey Drive. 

Så langt er jeg veldig fornøyd med pedalen! Den er svært allsidig, både som cleanboost men også for å tighte opp mye vreng, evt solo-boost. Jeg sliter med å velge mellom denne og Bluesdriver innimellom, siden de er i "samme gate". Men for å sammenligne så er Boss BD2 noe mer transparent og har mindre gain, mens Honey Drive er litt mer farget i lyden, mer "crispy". Fantastisk pedal, også ser den fin ut på brettet :)
 

 

image.png.b0923efbd90aa51374fcdb1b8ab56015.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.