Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Av de arbeiderklassepedalene jeg har prøvd har jeg 3 favoritter:

1. Ibanez ts-808. ikke noe reissue. Er for tiden trampet i hjel...

2. Mad Professor Ruby Red Booster. Alle knotter rett opp. Får gitaren til å skli lettere frem i lydbildet.

3. Boss DD2. Helt enkel delay. Er også for tiden trampet i hjel...

Tror det er begrenset med rølpegitar en pedal tåler før den tar sitt eget liv.. :P

Jepp !

Av og till skrur jag enten Treble eller Boost til sån ca 12.30 ... Men 'alle knotter rett opp' er default her også ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt akkurat nå er Danelectro Cool Cat Drive, låter som en OCD til 25% av prisen.

+1 for den.

Jeg hadde Fulltone OCD, Cool Cat Drive og Joyo Vintage Overdrive på brettet en tid.

Nå er det bare Vintage overdrive igjen... OCD manglet bunn i forhold, og Cool Cat Drive syns jeg var litt tynn på humbuckers (men strålende på single-coil)

(Nå er jeg så glad i bunntrøkk at jeg vel burde vært bassist men... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skryt: Boss ST-2 pedal. Jeg unngår vanligvis Boss-pedaler, siden de stort sett (imho) er underwhelming. Det landet en ST-2 på pedalbrettet i dag som et tilfeldig mellomlegg på et bytte. FOR en burk! Utrolig god bass-respons, og en virkelig fin og presis topp. Samtidig nok grums til at den funker fett på blues.

Har kun prøvd den på "Crunch" settingen, siden det var det som umiddelbart låt best. Så langt: Imponert!

Ser Musicradar også er fornøyde:

http://www.musicradar.com/gear/all/guitars/fx/distortion/power-stack-st-2-463326/review

...men da primært med den på low-gain. Hi-gain låter visst ikke "savage" nok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

*BUMP* 

Bumper denne tråden da det var litt spennende å se favorittpedalene til folk. Og jeg drømmer om nye pedaler. 

Min favorittpedal er nok bare DD-7, har ingen eksotiske luksuspedaler. Ennå. Vurderer sterkt Blue Sky.. Er den så god som det kan virke når en ser på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det en ibanez analog delay som er favoritten. Kjører stereo ut, timesvis med morro.

En annen pedal som har lengre fartstid på brettet: BYOC Large Beaver (big muff klone), massiv vreng/fuzz. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen har nevnt flere pedaler... siden det ikke er slått ned på så hiver jeg meg på trenden for det blir ikke lett å velge bare en...

Alle på vedlagt pedalbrett unntatt Dirty Shirley og Mobius... I tillegg PettyJohn PettyDrive V2 (som jeg nettopp solgte) og Free the Tone MS-2V som jeg faktisk har til salgs... hvorfor selge? Har tatt nøye avveining av hva som havner på brettet og hva som gir riktig avkastning ved salg. Har ikke råd til å bruke disse pedalene som pynt.

Ja, og Strymon Brigadier som jeg solgte til fordel for Flight Time Delay som har Midi...

B46A66D5-DFCF-4E09-B07E-24E34257B255.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.