Gå til innhold

Anbefalte innlegg

- Strymon Blue Sky (Reverb)

- Strymon TimeLine (Dly/mod)

- Wampler Plexidrive (Overdrive)

- ToadWorks Vermilion (Overdrive/Dist)

- Micro pog (Oct)

Jeg elsker disse pedaler. De blir aldri i live tatt bort fra pedalbrettet mitt :)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Strymon Blue Sky (Reverb)

Har sikklet på Blue Sky helt siden de kom ut, men prisene er ganske høye på dem.. Ikke er de noe billigere i statene, og det dukker aldri noen opp på bruktmarkedet til ok pris heller :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blue Sky reverben har jeg hatt en liten stund, veldig fin! Men den manglet litt justeringsmuligheter på shimmeren, og hadde ikke trails mellom favorite og vanlig modus. Hadde lett hatt den videre hvis det ikke var for dette. :)

Har også Sweet Honey OD, Little Green Wonder, Electric Blue Chorus og Deep Blue Delay ... :-)

Oisann, Electric Blue allerede? Fornøyd? :)

Selv ble jeg litt overrasket av Xotic EP Booster - herlig farging av lyden! Fristende å la den stå på hele tiden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BJFE Honey Bee, beste overdrive ever :P har hatt menge pedaler på brettet mitt men denne forblir.

Helt magisk overdrive som går fra en mild til sint vreng alt etter hvor hardt du "slår" på strengene.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Xotic EP-Booster. Legger bare til litt xtra kjøtt på beinet. Perfekt til soloboost. Eller ha den på hele tiden og en RC-Booster for soloting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen, kjempe bra at såpass mange svarer! :D keep it up!

Xotic EP-Booster. Legger bare til litt xtra kjøtt på beinet. Perfekt til soloboost. Eller ha den på hele tiden og en RC-Booster for soloting.

burde det ikke være omvendt? bruke EP boost for å få litt ekstra volum og gain i soloen? eller er jeg på bærtur? :P

Og er det noen her inne som eier både MXR micro amp og MXR Booster/kine driver og kan si hvilken som er best? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og er det noen her inne som eier både MXR micro amp og MXR Booster/kine driver og kan si hvilken som er best? :D

Hva med å dra til en gitarsjappe å prøve selv? Ta med gitaren din, velg en amp som likner sin egen og døm selv hvordan det låter! Det er mer nyttig og mye mer moro enn å høre på hva andre sier på nett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

burde det ikke være omvendt? bruke EP boost for å få litt ekstra volum og gain i soloen? eller er jeg på bærtur? :P

Funker begge deler. Begge funker som cleanboost men skal du kun ha en boostpedal er EP det beste alternativet jeg har prøvd. Men RC-Booster i tillegg gir litt xtra vreng hvis det er nødvendig. Killercombo spør du meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å dra til en gitarsjappe å prøve selv? Ta med gitaren din, velg en amp som likner sin egen og døm selv hvordan det låter! Det er mer nyttig og mye mer moro enn å høre på hva andre sier på nett.

så klart men har vært hos 4suond mange ganger men har aldri sett begge inne så det kan bli et problem ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min favoritt akkurat nå er Danelectro Cool Cat Drive, låter som en OCD til 25% av prisen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de arbeiderklassepedalene jeg har prøvd har jeg 3 favoritter:

1. Ibanez ts-808. ikke noe reissue. Er for tiden trampet i hjel...

2. Mad Professor Ruby Red Booster. Alle knotter rett opp. Får gitaren til å skli lettere frem i lydbildet.

3. Boss DD2. Helt enkel delay. Er også for tiden trampet i hjel...

Tror det er begrenset med rølpegitar en pedal tåler før den tar sitt eget liv.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BJFE Honey Bee, beste overdrive ever :P har hatt menge pedaler på brettet mitt men denne forblir.

Helt magisk overdrive som går fra en mild til sint vreng alt etter hvor hardt du "slår" på strengene.

Wow....! Hvor kjøpte du den...? I Norge....? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Cochran
      Hei,
      Jeg lurer på om det går greit å kombinere en Laney CUB 212R rørforsterker med en AlterEgo vintage echo x4 pedal?
      Denne forsterkeren: https://www.backstagemusikk.no/gitar/bass/forsterkere/laney-cub-212r-15-watt-2x12-reverb-110731-p0000489127
      Denne reverb pedalen: https://www.gitarhuset.no/produkter/effekter/multieffekter/tc-electronics/tc-electronic-alter-ego-x4-vintage-echo-tce-alteregox4-p0000010456
      Mine kunnskaper om utstyr er som dere forstår av spørsmålet av den ringe typen. Men jeg elsker å spille gitar.
      Jeg har en god Gibsom Les Paul gitar som jeg bruker sammen med dette utstyret, og som selvfølgelig er overkill for mine "skills"
      Men jeg har lurt på å selge Alter Ego pedalen, som jeg eide før jeg byttet ut den gamle marshall forsterkeren med Laney forsterkeren.
      Hva tror dere? Får jeg noe ut av pedalen sammen med rørforsterkeren, eller er dette en helt uvanlig kombinasjon?

mvh Cochran, E
    • Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.