Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg, som mange andre, er på utkikk etter nye pedaler, men klarer absolutt ikke bestemme meg for hva jeg trenger. Vil du anbefale en spesifik pedal? eller en type effekt? eller kanskje et merke du er fornøyd med?

personlig bruker jeg les paul og marshall rør amp så distortion pedaler er kanskje ikke det jeg er mest interresert i men det er bare å anbefale for det er jo mange andre som leser dette forumet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mad Professor !

Snow White (auto-wah) og Ruby Red Booster er vel mine favoritter ...

Prøv Ruby Red Boostern ! Solo booster deluxe !

Har også Sweet Honey OD, Little Green Wonder, Electric Blue Chorus og Deep Blue Delay ... :-)

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

Menatone "Howie" syns jeg er helt glitrende som clean 'preamp'-pedal, spesielt på en clean amp (jeg har en liggende, men den har vært død lenge nå, kanskje på tide å fikse den igjen). Den gjør noe med lyden som jeg ikke har opplevd noen annen pedal har gjort. Type 'preamp'-pedal på røramp blir på mange måter litt feil, men ikke med "Howie'en". Helt konge på strat. Boost-funksjonen er så-som-så, men selve eq-delen er fin-fin.

Ellers er jeg veldig fan av IMO verdens beste billigste drive-pedal: Boss SD-1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mad Professor !

Snow White (auto-wah) og Ruby Red Booster er vel mine favoritter ...

Prøv Ruby Red Boostern ! Solo booster deluxe !

Jeg har hørt at for å få noen effekt av pedalen må alle knobs over 7... hvis ikke vil pedalen senke volumet.

stemmer det eller har enkelte personer bare problemer med å bruke den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-rex mudhoney er favoritten på brettet mitt. Gir alt fra varm overdrove til gromsedistortion i grenselandet til fuzz. Ellers så er jeg glad i Big Muff black russian pedalen min, men kvaliteten på den kan diskuteres.... Ser du etter en tremolo så er Boss sin Tr-2 en hederlig arbeidshest til en okei penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at for å få noen effekt av pedalen må alle knobs over 7... hvis ikke vil pedalen senke volumet.

stemmer det eller har enkelte personer bare problemer med å bruke den? :)

Ja og ja ... eller noe ... Det er jo ikke en helt vanlig "cleanbooster" ...

Det er jo to boostere i en boks med master volum ... http://www.mpamp.com/pedal/pedals-rrb.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mad Professor Deep Blue Delay! Den står alltid på...

Ellers liker jeg Little Big Muff, disse to har jeg på brettet til Ibanez TSA-15 ampen.

På Mesaen er det stort sett delay, TC Nova Repeater har jeg der, og av og til må jeg ha på boosten, en Fulltone FatBoost i FX-loopen.

Ellers er jo mye av moroa med pedaler å prøve noe nytt hele tida! Dyrt i lengden, men mye gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en TC Electronic SCF Chorus/Pitchmodulator/Flanger i posten i går. Den kan fort komme til å bli en favoritt. Det er nesten ikke til å tro hvor bra den låter! HELT nyyydelig! Når det gjelder overdrive, så går jeg for MXR GT-OD. Eller gode gamle Boss sin OD-3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.