Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

For ordens skyld brettet jeg satt på er en HSS konfig - En rail humbucker med split og to singelcoils.

Jeg tror litt av poenget her er at folk ser annerledes på ting når de ser noe som visuelt ser bedre ut - penere brett, fargetone på plastdetaljer osv osv.

De pickupene som står i prototypen er neppe noe gitaren blir levert med, så bekymringer angående det er meningsløse.

Men et HSS oppsett med en humbucker med deksel, evt rail type og to ok singelcoils er sikkert noe som visuelt vil friste øyet mer i praksis. Når et bilde er informasjonen man har tilgjengelig, vektlegger man jo fort slike detaljer, enten man vil det eller ei. Slik fungerer vi. Se f.eks på finn annonser med dårlige bilder av gode gitarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk HSS med coilsplit er bra, men hadde jeg fått levert den med rails som greener har vist og coilsplit på det, så er det ikke sikkert jeg hadde moddet, faktisk.

Jeg tror de potensielle kjøperne kan deles i to grupper:

  • 1 - de som vil ha en spillbar gitar rett ut av boksen og som i størst mulig grad skal passe egne preferanser.
  • 2 - de som er klare for å modde og bytte ut pickups.

Dersom man trenger mange kjøpere er det vel gruppe 1 som er viktig. Gruppe 2 modder uansett...

Dersom flesteparten i gruppe 1 foretrekker SSS-looken, så er det kanskje verdt å ofre særpreget ved HSS eller HSH. Men jeg hører til gruppe 2, så for meg er egentlig ikke nøyaktig pickupvalg så viktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den er routet for HSH er det kanskje greit at mikkene den leveres med kan tilfredsstille flest mulig.

Selv tar jeg den gjerne med rails eller mini-buckers siden jeg ikke har det på noen av de tre plekterbrettene som bare ligger her og venter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@castor: Det var ikke ment som kritikk, mer høyttenkning. Fargen sier jeg jo ser bedre ut enn på de første bildene, syns den var for lys, nå på siste bilde virker den mørkere, noe jeg liker

Endret av whiplash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da passer jeg på å minne om at jeg ikke oppfattet noe som helst som kritikk. Jeg har bare bedt om input, og svar på min undring over at når man har en gitar, en farge å velge mellom så blir det helt klart slik at det ikke blir drømmegitaren for alle. Vi kunne sikkert ha forsøkt å ordne noe med mange farger og fasonger, men da blir vi plutselig forhandlere. Dette er ikke noe i nærheten av noe slikt.

Derfor har vi lagt krefter i å sørge for at dette er "verdens mest moddevennlige gitar" i forhold til hvilke deler som er tilgjengelige i forskjellige prisklasser. Vi er ikke i mål, og dit kommer vi neppe heller slik vi ønsker oss aller mest, men vi jobber med saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig argumentet for 3 pickups? Hadde man ikke fått mer for penga med f.eks. H-S? Enkelte vil hevde det ser litt mer ´særegent´ ut, og de som trenger flere pucks kan jo bare modde selv? Klarer ikke helt å se at f.eks. nybegynnere skulle trenge noe mer iallefall. Mulig dette blir flisespikkeri, vet ikke hvor mye man kan spare på dette jeg men..

Syns gitaren ser kanon ut sånn forøvrig, absolutt interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Jeg ble veldig imponert av hvor langt dere kom med prosjektet. Må inrøme at jeg trodde ikke på at dette var mulig.

Har sett og var med på å lage låter og deltok i mindre prosjekter via Internett men dette er virkelig noe.

Jeg mener ikke at det er rocket science å designe og bygge en elgitar. Jeg tenker mere på team work som pleier å være veldig tøft siden alle har forskjellige meninger, selvfølgelig. Og dette er ikke en bedrift hvor alle kjenner hverandre godt og alle kjenner sin posisjon i organisasjonens hierarki.

MEGET BRA!

Etter jeg har lest alle 37 sider, jeg finner ikke et eneste forslagg som ble ikke nevnt tidligere og vill helst ikke å kommentere dagens design med:

"Jeg liker ikke blå, jeg foretrekker rosa osv" (den typer kommentarer hjelper ikke)

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk HSS med coilsplit er bra, men hadde jeg fått levert den med rails som greener har vist og coilsplit på det, så er det ikke sikkert jeg hadde moddet, faktisk.

Jeg tror de potensielle kjøperne kan deles i to grupper:

  • 1 - de som vil ha en spillbar gitar rett ut av boksen og som i størst mulig grad skal passe egne preferanser.
  • 2 - de som er klare for å modde og bytte ut pickups.

Dersom man trenger mange kjøpere er det vel gruppe 1 som er viktig. Gruppe 2 modder uansett...

Dersom flesteparten i gruppe 1 foretrekker SSS-looken, så er det kanskje verdt å ofre særpreget ved HSS eller HSH. Men jeg hører til gruppe 2, så for meg er egentlig ikke nøyaktig pickupvalg så viktig. :)

So much this! Burde egentlig få frem en samlet mening fra de som ikke vil modde om hva slags pup konfig de vil ha, og så kjøre det.

Endret av Tell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.