Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Opeth.


Sverre

  

95 stemmer

  1. 1. Hva er ditt favorittalbum?

    • Orchid
      2
    • Morningrise
      4
    • My Arms, Your Hearse
      4
    • Still Life
      12
    • Blackwater Park
      31
    • Deliverance
      12
    • Damnation
      7
    • Ghost Reveries
      10
    • Watershed
      13


Anbefalte innlegg

Opeth er et godt band. Er nokså lenge siden jeg har tatt frem noe musikk av de, men de har helt klart sin egen "greie" og det fungerer.

Hørte igjennom 'Blackwater Park' da jeg var tenåring og det var ikke helt mulig å fatte greiene etter en gjennomlytting, så det ble jo flere og flere og skiva vokste seg fast på meg. Spesielt tittelsporet tar meg helt med storm uansett faen.

Skal nevnes at alt etter Ghost Reveries har jeg ikke hørt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes lyden var mer enn brukbar der jeg stod. De brukte vel litt tid på å justere vokal i begynnelsen, men generelt synes jeg den var bra.

Ellers synes jeg alltid de spiller for kort, hvert fall på festivaler. I går fikk vel tilogmed Raga Rockers mer tid? :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller er Opeth kanskje det mest oppskrytte bandet i metall - ever.

Metallica er det mest oppskrytte bandet i metall - ever, sammen med Slipknot.

(Sier ikke at Metallica er dårlig, sier bare de er oppskrytte.)

Når det kommer til Opeth for min del, så er den første låta jeg hørte faktisk To Bid You Farewell. Syns den var utrolig avslappende og kos med en gang. Begynte ikke å høre på Opeth sånn skikkelig før rundt juletider i år, men siden da har det vokst så utrolig på meg. Jeg hadde mistet motet på å spille og øve på gitar, men så begynte jeg å prøve meg på Heir Apparent, selv om mitt skill-nivå var _LANGT_ under hva som kreves for å spille den, men jeg fant fort ut at det må være min måte å lære på, fordi etter 3 mnd klarte jeg å spille omtrent hele sangen, sleit på de to aller raskeste delene(som bare er noen sekunder hver), men det klarer jeg sånn omtrent nå. Så for meg er de en stor, stor inspirasjon. Hører virkelig ikke på noen andre band om dagen heller, siste par ukene, klarer ikke å høre på noe annet, fordi jeg føler at det er så lite annet som kan måle seg med dem, for min del. Alt annet blir liksom litt døllt.

Mine favorittlåter er så mange, men får vel nevne Black Rose Immortal, The Drapery Falls, Heir Apparent, Hessian Peel, Hex Omega, The Lotus Eater og April Ethereal.

Når det kommer til album så stemte jeg på Watershed, er vel det jeg liker best, og siden det er det som inspirerte meg først. Alle albumene er utrolig bra, da.

Så dem for første gang på NW nå på torsdag, og det var utrolig bra for min del, litt kort, kanskje, men det var fortsatt utrolig bra. Eneste jeg har å utsette på lyden er at basstromma var alt for kraftig der jeg stod rett foran, vet ikke om det var noe bedre lenger bak, var nok det.

Utover det; Opeth er mitt absolutte favorittband og min aller største inspirasjon. Første gangen jeg hørte Hessian Peel tenkte jeg bare "For et utrolig vakkert stykke musikk" .. Og det er en setning jeg aldri hadde trodd jeg skulle si.

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Drit i Opeth, hør på Bloodbath. Mikaels kongelige vokal, uten Opeths møkk-kjedelige låter.

http://www.youtube.com/watch?v=hGPvsKzrRi8

oO!!! Hva er det du sier mannn??????? :o Enig, Bloodbath er steinrått! MEN slår absolutt ikke Opeth! Opeth har ikke en eneste kjedelig sang!! Hør på de 2-3 første albumene, de er hardere og mørkere enn de siste ;D

Anyways, Opeth eier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oO!!! Hva er det du sier mannn??????? :o Enig, Bloodbath er steinrått! MEN slår absolutt ikke Opeth! Opeth har ikke en eneste kjedelig sang!! Hør på de 2-3 første albumene, de er hardere og mørkere enn de siste ;D

Anyways, Opeth eier :)

Godt kjent med det meste av Opeths musikk, hadde en periode som blodfan når jeg var 16. Synes det i det store og det hele er utrolig langtekkelig musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.