Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Opeth.


Sverre

  

95 stemmer

  1. 1. Hva er ditt favorittalbum?

    • Orchid
      2
    • Morningrise
      4
    • My Arms, Your Hearse
      4
    • Still Life
      12
    • Blackwater Park
      31
    • Deliverance
      12
    • Damnation
      7
    • Ghost Reveries
      10
    • Watershed
      13


Anbefalte innlegg

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva med oss som ikke hører på Opeth sånn bortsett fra sanger som Coil, Harvest og Burden? Hva ville dere anbefale?

Sjekk ut Face Of Melinda og Benighted. Ta også en titt på Damnation. Mange som ikke liker det albumet, men jeg digger det :) sanger som Hope Leaves, Windowpane og in my time of need er gulligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere nevnte + Atonement, Hours of Wealth, Isolation Years, Still Day Beneath the Sun, Hex Omega, Bridge of Sighs (UTROLIG heftig låt, selv om det ikke er Opeth - Robin Trower låt) og Den Ständiga Resan. Sjekk også ut Sörskogen - sideprosjektet til Åkerfeldt (de har bare en låt som er mulig å få tak i - Mordet i Grottan). Dette er litt mer prog-ish. Minner kanskje litt om Camel eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er Still Life og Blackwater Park som er mest populære. Ikke helt uventet, da de 2 platene er av magisk perfeksjon! De er også blant mine personlige Opeth-favoritter, men stemte likevel Morningrise - kanskje et litt mer uvanlig valg - som jeg på en måte har mest personlig forhold til.

Noe jeg liker er at man aner mer av en litt dunkel, svensk naturstemning som jeg ikke syns er like åpenbar på noen av de andre platene.

morningrise_big.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe MAYH i dag, faen for en plate!

Hørt gjennom den en gang, utrolig bra!

Mayhem? :P

"Mysteriis dom sathanas" er en stor klassiker, det, men jeg har aldri kunnet like vokalen til Attila Csihar noe særlig :lol:

edit: kanskje unødvendig med en slik offtopic spøk, når Sverre egentlig mente noe helt annet...

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.