Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Opeth.


Sverre

  

95 stemmer

  1. 1. Hva er ditt favorittalbum?

    • Orchid
      2
    • Morningrise
      4
    • My Arms, Your Hearse
      4
    • Still Life
      12
    • Blackwater Park
      31
    • Deliverance
      12
    • Damnation
      7
    • Ghost Reveries
      10
    • Watershed
      13


Anbefalte innlegg

http://www.roadrunnerrecords.com/news/Opeth-Release-Heritage-Album-Cover-23039.aspx

"...the album is described as a "quite intense at times in some 'old' murky way, and quite beautiful and stark at times."

Håper det ikke er sant hva wiki sier. Åkerfeldt sier jo på Lamentations DVD'en at Opeth aldri ville gå "mainstream" og at de er et death metal band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Øh, jeg fatter virkelig ikke hvordan et band blir mainstream bare fordi de lager en skive med bare melodiøs vokal?

Jeg har ventet på at de skal gjøre det lenge, da jeg fant Damnation-skiva ganske kjedelig. Skikkelig Opeth-musikk men med bare melodiøs vokal, ja takk! :)

...forøvrig ER jo Opeth mainstream innen metal :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke kalle dem "mainstream" på en negativ måte. Jeg bare pekte ut at Åkerfeldt selv har sagt at han ikke vil slutte å brøle, eller gå "mainstream" slik han kaller det.

Jeg synes ikke Opeth har laga én eneste dårlig låt, men blandingen mellom grovling og melodiøs vokal er det som gjør dem så bra. Damnation var et utrolig bra album i min mening, bare My Arms Your Hearse og Watershed slår den.

Jeg synes det er synd hvis han slutter med det, men Opeth blir nok fortsatt ett av favoritt bandene mine.

Endret av Teppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes DU ja!.... Opeth er så absolutt ikke mainstream.. tør vel si at Whitechapel og den gata der er mer mainstream :P

anyways! Growl eller ikke, det blir sikkert kongebra! :)

Skjerpings. Spiller du for 80k mennesker på Wacken er du mainstream, end of discussion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackwater Park leder ser jeg. Det bekrefter hvor dårlig smak folk her har :P

Veeeel flertallet bestemmer jo hva som er "bra", så siden det albumet tydeligvis blir regnet som "best", så er det vel din smak som må anses som "dårlig" :rolleyes:

Endret av orsvend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpings. Spiller du for 80k mennesker på Wacken er du mainstream, end of discussion.

Dummeste jeg har hørt.

Så hvis Drammensbandet Aeon Throne som spiller extreme/black metal vinner Wacken metalbattle og spiller på hovedscenen, så er de mainstream??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt.

Så hvis Drammensbandet Aeon Throne som spiller extreme/black metal vinner Wacken metalbattle og spiller på hovedscenen, så er de mainstream??

Logikken din stinker. Vinner man metalbattle, spiller man på en liten teltscene midt på dagen, ikke på hovedscenen. I tillegg er Opeth et band absolutt ALLE som hører på tyngre metall har hørt om. Hvorvidt de spiller black metal, death metal eller polka metal er helt uinterresant. Satyricon og Immortal er akkurat like mainstream.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.