Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Opeth.

Sverre

95 stemmer

1. 1. Hva er ditt favorittalbum?

• Orchid
      2
    • Morningrise
      4
    • My Arms, Your Hearse
      4
    • Still Life
      12
    • Blackwater Park
      31
    • Deliverance
      12
    • Damnation
      7
    • Ghost Reveries
      10
    • Watershed
      13

Anbefalte innlegg

Ja, etter en liten avsporing i Sist kjøpte CD-tråden, tenkte jeg det var på tide å lage en Opeth-tråd.

Her kan alle fansene (jeg har fått intrykk av at det er et par) diskutere dette fantastiske svenske bandet.

Vi kan jo starte med å fortelle om hva som fikk dere til å merke Opeth, hvilken sang som var den første dere hørte osv.

For meg var det The Drapery Falls, og etter det har jeg vært hekta. Det er nå et par år siden. (Nei, jeg er ikke så gammel.)

Synes fortsatt det er en av Opeths sterkeste sanger, selv om ingen Opeth-sanger er dårlige. Det er alltid ett eller annet som er fengende,

tøft, brutalt eller stemningsfullt eller alt sammen.

YouTube - Opeth - The Drapery Falls (Live At Shepherd's Bush Empire)

La diskusjonen begynne!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Første gang jeg hørte om Opeth var første gang jeg kjøpte en cd, spontankjøp med heldig utfall. Dette var da for 6 år sida, altså da jeg var 13 år, hakke gått lei sida. Opeth har en enestående greie med å klare å kombinere alt vakkert med musikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin tråd!

Ja, Opeth må nok være blant favorittmetallbandene mine, og de var faktisk det første bandet med growl-vokal som jeg begynte å høre på etter å ha oppdaget metal.

Hva som var det første jeg hørte av dem er jeg ikke helt sikker på, men en bekjent av meg var (og fortsatt er) en stor Opeth-fan, så jeg fikk nå hørt en del låter, og jeg fattet ganske raskt interesse for musikken deres.

Første albumet jeg fikk med dem var "Blackwater Park", som utvilsomt er et mesterverk, men om jeg skal velge en favorittplate tror jeg faktisk det må bli andre plateslippet deres "Morningrise". Digger den dystre, litt vemodige atmosfæren, de akustiske gitarpartiene innimellom, melodiene og folkeinfluensene. Men nesten alle platene deres er magiske og spesielle på sin måte, så ikke lett å bestemme seg for en desidert favoritt.

Hverken "Deliverance" eller "Ghost reveries" er så populære her i gården, da

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin tråd!

Ja, Opeth må nok være blant favorittmetallbandene mine, og de var faktisk det første bandet med growl-vokal som jeg begynte å høre på etter å ha oppdaget metal.

Hva som var det første jeg hørte av dem er jeg ikke helt sikker på, men en bekjent av meg var (og fortsatt er) en stor Opeth-fan, så jeg fikk nå hørt en del låter, og jeg fattet ganske raskt interesse for musikken deres.

Første albumet jeg fikk med dem var "Blackwater Park", som utvilsomt er et mesterverk, men om jeg skal velge en favorittplate tror jeg faktisk det må bli andre plateslippet deres "Morningrise". Digger den dystre, litt vemodige atmosfæren, de akustiske gitarpartiene innimellom, melodiene og folkeinfluensene. Men nesten alle platene deres er magiske og spesielle på sin måte, så ikke lett å bestemme seg for en desidert favoritt.

Hverken "Deliverance" eller "Ghost reveries" er så populære her i gården, da

i din bakgård eller gitarnorge sin?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurdert å lage en sånn tråd som dette selv ;) men nå kom den :)

Min første cd av Opeth var "The roundhouse tapes". Hadde ikke gørt noe på dem, men visste at fetter'n min likte dem godt. Etter det har jeg vært frelst :) Første bandet som kommer til hue mit når folk spør: Hvem band hører du på da? er Opeth.

Opeths beste cd.. hmmm.. jeg liker egentlig alle, men Still life og my arms, your hearse er nok de jeg liker best ;)

Beste enkelt sang må være A fair judgement fra Deliverance ;)

Noen som har vært på konsert med dem?

Var på union Scene, Drammen 8.Mars 09 :) Beste konserten jjeg har vært på! :P Måtte få de jeg var med til å gå å kjøpe drikke til meg, for jeg ville få med meg hele konserten! xD

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært fan av bandet en god del år nå, favorittplaten er og vil nok alltid være "Blackwater Park", sykt bra plate! Har desverre aldri fått sett dem live, men er ikke redd for at jeg ikke skal få sett dem heller. Favorittsang er da sykt vanskelig! "The Drapery Falls" kanskje ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Will do, Blackvarg.

Selv liker jeg alle albumene, og det er vanskelig å velge en favoritt.

Første albumet jeg fikk, var Ghost Reveries, så det står jo høyt her i gården, men vil nesten si at jeg liker BP bedre.

Men så er det Still Life da, og Watershed o.s.v :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan i grunn si ganske enkelt at Mendez-epoken har de beste platene. Før det syns jeg de er litt for mye Paradise Lost-kloner og Watershed er ikke helt der oppe. Man kan forøvrig si at Opeth har svært stort musikalsk spenn. Martin Mendez og Martin Lopez var/er veldig flinke musikere. Det er vel de andre i bandet også da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Når man har et så deilig brett låter alt bra! 
    • Det kommer an på så mye, pedaler som støyer, pedaler som suger signal selv i standby, billig uisolert strømforsyning. Jeg har en enkel Gigrig Quartermaster 6, den gjør virkelig underverker 🙂
    • solgte de det som standard tilgjengelig i butikken, gubbe, eller var det spesialbestilt?
    • Jeg bruker fem-syv - litt etter dagsform - pedaler, én splitter-boks og en del kabling. Det har aldri vært et problem. Om du er sånn som meg, og alltid har én boks påslått, trenger du kanskje ikke buffer? Det du mister i diskant kan du ofte ta igjen med litt diskant i ampen. Det jeg legger mest merke til når jeg bruker mange pedaler, uten noen form for buffer eller "velge-boks" (GigRig feks), er at ampene dropper litt i volum. Dette kan du jo også ta igjen med litt volum på ampen. 
    • En god buffer så tidlig i signalkjeden som mulig gjør at du ikke taper mer diskant enn kapasitansen til gitarens elektronikk og kabler pluss pedaler før bufferen. Om pedalene etter dette alle har høy inngangsimpedanse og lav utgangsimpedanse (over 500 Kohm og under 1Kohm), greier du deg med denne ene bufferen. Men om du har en eller flere pedaler med høy utgangsimpedanse, f.eks. Fulltone OCD t.o.m v1.7, trenger du også en buffer etter disse. TC Electronic-buffere er bra nok, og de fleste av deres nyere pedaler har valgbar buffer-bypass eller true bypass. Boss sine buffere er ikke gode nok, mener jeg, de overkompenserer. Og om du bare bruker true bypass-pedaler, kan du si farvel til diskanten din. Men én enkelt buffer før disse gjør at det meste går greit.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.