Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Opeth.


Sverre

  

95 stemmer

  1. 1. Hva er ditt favorittalbum?

    • Orchid
      2
    • Morningrise
      4
    • My Arms, Your Hearse
      4
    • Still Life
      12
    • Blackwater Park
      31
    • Deliverance
      12
    • Damnation
      7
    • Ghost Reveries
      10
    • Watershed
      13


Anbefalte innlegg

Blackwater Park er definitivt det beste albumet. Blackwater park sangen var den første jeg hørte og blei forelska i. Det som er helt unikt og jeg elsker med Opeth, er de overgangene de har fra tunge riff til jævlig groovy jazz/blues(vet ikke helt om det er rett) riff. Den tøffeste overgangen jeg vet om er fra 08:34 - 08:39 på Deliverance

Endret av ØysteinH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som vet når de går i studio til nytt album?

Åkerfeldt har vel sagt at de ikke hadde planlagt å gjøre så mye i 2010, bortsett fra de 7 konsertene for å feire 20 år med Opeth.

så 2011/2012 kanskje?

Opeth er fantastisk. Men jeg må innrømme at jeg ikke er heeelt fan av Watershed. Et genialt album, men i forhold til de andre albumene som f.eks Still Life og Blackwater Park så er det ikke såå bra :)

Over til Åkesson så syns jeg, som flere her har nevnt, at han blir litt for "spille masse teknisk fort og showe-off" i forhold til Peter og Mikael. Men nå skal det jo litt til å holde tritt med Åkerfeldt når det er snakk om episke "orgasme" soloer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet når de går i studio til nytt album?

Åkerfeldt har vel sagt at de ikke hadde planlagt å gjøre så mye i 2010, bortsett fra de 7 konsertene for å feire 20 år med Opeth.

så 2011/2012 kanskje?

Opeth er fantastisk. Men jeg må innrømme at jeg ikke er heeelt fan av Watershed. Et genialt album, men i forhold til de andre albumene som f.eks Still Life og Blackwater Park så er det ikke såå bra :)

Over til Åkesson så syns jeg, som flere her har nevnt, at han blir litt for "spille masse teknisk fort og showe-off" i forhold til Peter og Mikael. Men nå skal det jo litt til å holde tritt med Åkerfeldt når det er snakk om episke "orgasme" soloer da :)

Ser ut til at flere her ser på Åkesson som blærete, noe jeg bare ikke kan forstå. Til en vaskekte metal-gitarist å være er soloene hans passende, og smakfulle. I tillegg putter han inn litt shredding her og der, noe Mikael ikke gjør. Dermed får man du forskjellige solo-gitarister, noe som det manglet sist, da Peter og Mikael spilte helt samme type. Liker det litt bedre med Åkesson, ettersom vi får to litt forskjellige typer. Men selvfølgelig, smak og behag.

Mikael er allerede i gang med låtskriving smått og ryktene vil ha det til at vi kan se en Opeth plate i løpet av dette året. Jeg skal over til England og se Opeth i Royal Albert Hall, + meet and greet. Skal definetivt spørre Åkis som nyheter om det nye albumet, etter 5 minutter på bønneteppet.

Kommer også en DVD i slutten av mars med "the making of blackwater park" og lignende. En slags dokumentar, + en nyinnspilling av albumet. Bare å glede seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banner jeg i kirka om jeg synes at sangene deres er for lange?

Jeg synes musikken er skamtøff, men jeg går lei sangene før det er slutt. Har ikke langt nok "attentionspan" tror jeg :P

Men ut ifra all hype'n her inne på forumet går jeg ut ifra at jeg er den eneste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banner jeg i kirka om jeg synes at sangene deres er for lange?

Jeg synes musikken er skamtøff, men jeg går lei sangene før det er slutt. Har ikke langt nok "attentionspan" tror jeg :P

Men ut ifra all hype'n her inne på forumet går jeg ut ifra at jeg er den eneste :)

De er da ikke lange...ta heller å hør gjennom Moonsorrow sin "Tulimyrsky" som er 29:30 eller noe sånt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.