Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Opeth.


Sverre

  

95 stemmer

  1. 1. Hva er ditt favorittalbum?

    • Orchid
      2
    • Morningrise
      4
    • My Arms, Your Hearse
      4
    • Still Life
      12
    • Blackwater Park
      31
    • Deliverance
      12
    • Damnation
      7
    • Ghost Reveries
      10
    • Watershed
      13


Anbefalte innlegg

At snittet på Opeth sanger klokker inn på omtrent 8 minutter, er en tilvenningssak i mine øyne. Ved første lytting virker de ekstremt lange og daue, men når man blir kjent med låtene, føles de ut som 2 minutter.

Er bare deilig å ha 8 minutter plusspluss når det gjelder Opeth (og en del andre band). De har så mye de skal innom, at noe mindre bare vil være ekstremt hemmende. Dermed blir hver sang mer enn historie og en reise, mens pop og punk står for kortnovellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Nå måtte jeg tenke litt..

Jo den første sangen jeg hørte av Opeth var Benighted på albummet Still Life ^_^

Fantastisk hvor fin sangen er. Jeg fant sangen ved å bla igjennom Youtube. Rett og slett. Senere fant jeg ut at faren til en kompis av meg hadde alle platene av Opeth, så gjett hva som ble spilt resten av dagen :D

http://www.youtube.com/watch?v=PjtZW_FCSTo

Kan du denne sangen på gitar er du gått fra grei til pro. Perfekt showoff foran kompisene når du skal vise hva du kan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer også en DVD i slutten av mars med "the making of blackwater park" og lignende. En slags dokumentar, + en nyinnspilling av albumet. Bare å glede seg!

Dette hadde jeg ikke fått med meg, men høres jo ut som om dette er av stor interesse.

Men i slutten av mars? Vi er ute i April nå, og jeg har heller ikke kunnet finne noe informasjon om dette på Opeths offisielle nettsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg oppdaget Opeth for noen måner siden nå. Det er rart fordi jeg syns det er noe av det beste jeg har hørrt, men ingen andre kompiser hører det. :blink: De har tilogmed laget en regel at jeg ikke får lov å høre på Opeth i deres tilstedeværelse :blink:

Låten jeg falt pladask for var "The grand conjuration". Etterhvert oppdaget jeg "Ghost of perdition" og "Beneath the mire". Jeg fant og litt roligere låter som "hessian peel" :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.