Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx - Er rør på vei ut av studioet?


joCCe

Anbefalte innlegg

  • Svar 264
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Simuleringene er jo helt annerledes, og jeg foretrekker lyden i GR3.

Det låter kanskje ikke som rørforsterkere i like stor grad som GR4, men jeg vil heller ha en OK, om enn litt i overkanten polert lyd, enn en nokså dårlig rørsimulering.

Akkurat. Da fikk jeg svar på det jeg lurte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El Anders:

Jeg ville kikket på FBT verve 8ma. De har fått skryt på fractal forumet for lyden sammen med axen og er små og lette! thomann.de

selger de for ca 5k inkl frakt og moms. En stk 8ma må jo være perfekt hjemme.

Den er også kraftig nok til å benyttes til selvmonitor når du spiller ute også, etter det jeg har lest.

Jeg holder avtrekkeren på en 12ma nå, men venter til det blir litt reviews på 12ma vs Atomic FR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt når man først spekulerer i priser å sjekke kjapt hva et par KRK koster. ;)

Rokit-serien får du til 3200kr parret for de miste og under 5000 for 6". 8" får du ned i 6000kr parret. Det er gode monitorer, og det er ikke noe stort poeng å gå opp til VXT-serien med mindre man driver semi-profesjonelt. Jeg mikser veldig ryddig på KRK Rokit.

Her var det jo snakk om monitorer for bruk til Axe FX og da låter faktisk V serien(ikke prøvd VXT) mye bedre en Rokit.

V8 blir nok mine neste monitorer hvis jeg bytter og da trenger jeg ikke subben min lengre heller.

Jeg er fornøyd med Rokit ellers, men gidder sjeldnere og sjeldnere å bruke Axe`n gjennom de!

Jeg ga 1500,- for mine Rokit5 fra USA så de koster jo nesten ingenting,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt når man først spekulerer i priser å sjekke kjapt hva et par KRK koster. ;)

Rokit-serien får du til 3200kr parret for de miste og under 5000 for 6". 8" får du ned i 6000kr parret. Det er gode monitorer, og det er ikke noe stort poeng å gå opp til VXT-serien med mindre man driver semi-profesjonelt. Jeg mikser veldig ryddig på KRK Rokit.

Her var det jo snakk om monitorer for bruk til Axe FX og da låter faktisk V serien(ikke prøvd VXT) mye bedre en Rokit.

V8 blir nok mine neste monitorer hvis jeg bytter og da trenger jeg ikke subben min lengre heller.

Jeg er fornøyd med Rokit ellers, men gidder sjeldnere og sjeldnere å bruke Axe`n gjennom de!

Jeg ga 1500,- for mine Rokit5 fra USA så de koster jo nesten ingenting,

Så konklusjonen er at du kan få monitorer som er både billige og dyre fra KRK. ;)

Hvis jeg skulle gått for monitorer til Axe måtte det nok blitt Genelec hvis man først har budsjett oppover mot 10k. Låter litt hifi og ganske detaljert. En god blanding til den typen bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt når man først spekulerer i priser å sjekke kjapt hva et par KRK koster. ;)

Rokit-serien får du til 3200kr parret for de miste og under 5000 for 6". 8" får du ned i 6000kr parret. Det er gode monitorer, og det er ikke noe stort poeng å gå opp til VXT-serien med mindre man driver semi-profesjonelt. Jeg mikser veldig ryddig på KRK Rokit.

Her var det jo snakk om monitorer for bruk til Axe FX og da låter faktisk V serien(ikke prøvd VXT) mye bedre en Rokit.

V8 blir nok mine neste monitorer hvis jeg bytter og da trenger jeg ikke subben min lengre heller.

Jeg er fornøyd med Rokit ellers, men gidder sjeldnere og sjeldnere å bruke Axe`n gjennom de!

Jeg ga 1500,- for mine Rokit5 fra USA så de koster jo nesten ingenting,

Så konklusjonen er at du kan få monitorer som er både billige og dyre fra KRK. ;)

Hvis jeg skulle gått for monitorer til Axe måtte det nok blitt Genelec hvis man først har budsjett oppover mot 10k. Låter litt hifi og ganske detaljert. En god blanding til den typen bruk.

Øh..Ja..

Annbefaler bare å legge litt mer i monitorer enn de billigste KRK`ene!

Har spilt mye gjennom Genelec med Axe FX men favoritten så langt er KRK V8, låter kulere til det bruket selv om Genelec er både dyrere og ærligere enn KRK`n.

Skal sies at jeg ikke har AB testa de i samme studioet da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg brukt ein god del timar på å skru meg fram på Standarden min... Det skal jammen litt til for å finna ein hi-gain lyd som ikkje høyrest heilt POD ut. Klarte med litt eksperimentering å laga ein lyd som var skremmande lik Killswitch sin lyd, så då er eg iallfall i gong! Kjem nok til å leggja ut lydklipp snart!

Er jammen eit hav av moglegheitar i denne boksen, og så langt har det jammen ikkje skuffa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg brukt ein god del timar på å skru meg fram på Standarden min... Det skal jammen litt til for å finna ein hi-gain lyd som ikkje høyrest heilt POD ut. Klarte med litt eksperimentering å laga ein lyd som var skremmande lik Killswitch sin lyd, så då er eg iallfall i gong! Kjem nok til å leggja ut lydklipp snart!

Er jammen eit hav av moglegheitar i denne boksen, og så langt har det jammen ikkje skuffa!

Hørt Bulb's toner? Han har helt rå lyd. Bruker FAS Modern-modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bulb har fått til heilt fantastiske ting. :)

Her er klippet av det eg spelte inn i går... Ganske slapp speling mot slutten, eg gløymde av nokre overtonar, bassen er for høg og eg hadde ikkje ork til å spela inn alt, men det gjer eit inntrykk av kva ein kan få til på såpass kort tid med Axen!

http://tore.thedigitalline.com/roseofsharyn.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bulb har fått til heilt fantastiske ting. :)

Her er klippet av det eg spelte inn i går... Ganske slapp speling mot slutten, eg gløymde av nokre overtonar, bassen er for høg og eg hadde ikkje ork til å spela inn alt, men det gjer eit inntrykk av kva ein kan få til på såpass kort tid med Axen!

http://tore.thedigitalline.com/roseofsharyn.mp3

Sweet! Låter helt knall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bulb har fått til heilt fantastiske ting. :)

Her er klippet av det eg spelte inn i går... Ganske slapp speling mot slutten, eg gløymde av nokre overtonar, bassen er for høg og eg hadde ikkje ork til å spela inn alt, men det gjer eit inntrykk av kva ein kan få til på såpass kort tid med Axen!

http://tore.thedigit...oseofsharyn.mp3

Super-fett, nå kan jo du spille, og det har jo ganske stor innvirkning på soundet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.