Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx - Er rør på vei ut av studioet?


joCCe

Anbefalte innlegg

  • Svar 264
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hvilke studio monitorere bør man kjøpe da? må kjøpe lydkort også så ikke svindyrt :)

Legg så mye du har mulighet til i lydkort/monitorer.

Axe`n er som endel hiend utstyr ganske kresent på hva du kjører igjennom.

Jeg har begynt å ta med en FBT Verve 12Ma hjem fra øving da den låter mye bedre med Axe`n enn monitorene mine.

Men jeg har et ganske rimelig oppsett med 2stk KRK Rokit5 og KRK Rokit 10 sub, lydkortet er MOTU Ultralite MKIII.

KRK monitorene finnes ihvertfall billig brukt, men har du mulighet til å gå for "ordentlige" KRK`er bør du det.

Men det låter OK til prisen, ingen tvil.

MOTU kortet koster 7000,-

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg så mye du har mulighet til i lydkort/monitorer.

Axe`n er som endel hiend utstyr ganske kresent på hva du kjører igjennom.

Jeg har begynt å ta med en FBT Verve 12Ma hjem fra øving da den låter mye bedre med Axe`n enn monitorene mine.

Men jeg har et ganske rimelig oppsett med 2stk KRK Rokit5 og KRK Rokit 10 sub, lydkortet er MOTU Ultralite MKIII.

KRK monitorene finnes ihvertfall billig brukt, men har du mulighet til å gå for "ordentlige" KRK`er bør du det.

Men det låter OK til prisen, ingen tvil.

MOTU kortet koster 7000,-

Hva er ordentlige KRK monitorer da og hva koster de? ;)

Har lest masse om de der FBT greia men hele greia er at jeg vil ha monitorer slik at jeg ka spille inn hjemme også men rommet er svært lite så hadde vært greit å hatt noen små monitorer.

Og er det heller ikke smartere å kjøpe et lydkort med færre og bedre innganger? Det kortet har jo 10 innganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke en eneste begrunnelse?

Simuleringene er jo helt annerledes, og jeg foretrekker lyden i GR3.

Det låter kanskje ikke som rørforsterkere i like stor grad som GR4, men jeg vil heller ha en OK, om enn litt i overkanten polert lyd, enn en nokså dårlig rørsimulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ordentlige KRK monitorer da og hva koster de? ;)

Har lest masse om de der FBT greia men hele greia er at jeg vil ha monitorer slik at jeg ka spille inn hjemme også men rommet er svært lite så hadde vært greit å hatt noen små monitorer.

Og er det heller ikke smartere å kjøpe et lydkort med færre og bedre innganger? Det kortet har jo 10 innganger?

De fleste Ok lydkort har endel innganger og utg uansett. Jeg bruker ikke engang preampene i MOTU kortet,

Jeg sa jeg trengte kunn å spille inn et instrument om gangen da jeg skulle ha nytt kort.

Prata med endel studiofolk og de fleste annbefalte Ultralite kortet uansett.

Hadde jeg brukt Mac hadde jeg kjøpt Apogee Duet som er mer basic men låter veldig bra!

KRK? Tja en 6-7K pr stk..Lenge siden jeg har sjekka priser der.

Er fornøyd med mine billige, men etter å ha vært i ordentlige studioer med Hiend monitorer endel med Axe`n merker man forskjellen ja.

En Pod låter ganske likt med forskjellige monitorer (akurat som den gjorde med forskjellige gitarer) Men med Axe`n får man virkelig høre hvordan den låter

gjennom et par Genelec e.l virkelig gode monitorer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ordentlige KRK monitorer da og hva koster de? ;)

Har lest masse om de der FBT greia men hele greia er at jeg vil ha monitorer slik at jeg ka spille inn hjemme også men rommet er svært lite så hadde vært greit å hatt noen små monitorer.

Og er det heller ikke smartere å kjøpe et lydkort med færre og bedre innganger? Det kortet har jo 10 innganger?

Hvis du har mac - Gå for Apogee. Få utganger og knallbra kvalitet er det de spesialiserer seg på opp til 5000kr. Bruker selv Apogee ensemble (veil ca 18.000), og det er mye råere enn alt annet jeg har hørt i 20 000kr-klassen.

KRK? Tja en 6-7K pr stk..Lenge siden jeg har sjekka priser der.

Er fornøyd med mine billige, men etter å ha vært i ordentlige studioer med Hiend monitorer endel med Axe`n merker man forskjellen ja.

En Pod låter ganske likt med forskjellige monitorer (akurat som den gjorde med forskjellige gitarer) Men med Axe`n får man virkelig høre hvordan den låter

gjennom et par Genelec e.l virkelig gode monitorer!

Kan være lurt når man først spekulerer i priser å sjekke kjapt hva et par KRK koster. ;)

Rokit-serien får du til 3200kr parret for de miste og under 5000 for 6". 8" får du ned i 6000kr parret. Det er gode monitorer, og det er ikke noe stort poeng å gå opp til VXT-serien med mindre man driver semi-profesjonelt. Jeg mikser veldig ryddig på KRK Rokit.

Okei! Men da ender jeg fort opp i 18 tusen som er litt drøyt i første omgang :)

Hm nå ble jeg usikker

Ikke kjøp for dyre monitorer og ikke kjøp for mange innganger på lydkortet. Det er ihvertfall mitt første tips. :) Du kan heller kjøre et lydkort som bare har convertere og f.eks en ART MPA Gold som preamp.. :) Det blir billigere enn en løsning med tilkoblinger i hytt og gevær og kommer til å låte knallbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.