Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Selg stratene dine og kjøp denne...


leo

Anbefalte innlegg

Tyler må sammenliknes med toppgitarene til Fender. Fender har helt fra starten vært en gitar designet for masseproduksjon.

Det har fungert ganske bra, tror jeg det går å oppsummere over 50 år etter starten med elgitarer.

I dag tror jeg du skal regne med at Fender CS er ganske selektive på trevirket de bruker.

Gibson CS bruker bare de beste 18% av det de får levert av mahogany. Resten går nok til produksjon av billigere modeller.

Hva får deg til å tro at Tyler får levert bedre treverk enn Fender?

En leverandør av trevirke vil nok strekke seg langt for å få en leveringsavtale med Fender.

Det er ikke sikkert en leverandør kan leve særlig godt av å levere treverk til 750 Tylergitarer om året.

Ok bare for å gjøre det helt klart. Jeg har vært hos Fender og hos Tyler og sett og fått forklart hvordan ting forgår.

Jeg "tror" ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg aner ikke, men en liten tanke.

Fender (les: store produsenter) kjøper en mengde treverk og får i samme slengen store rabatter pga kvantum. Dog må de selv sortere ut det som er bra fra det som er mindre bra.

Tyler (les: mindre produsenter) kjøper mindre kvanta av det som allerede er blitt merket som bra kvalitet etter gitte kriterier.

Sier ikke at det er sånn, men det er ikke umulig. Da heller ikke umulig at Tyler får førstesortering, Fender må sortere seg gjennom "restene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gluke er flink til å markedsføre disse gitarene. Men når alt kommer til alt så er markedsføring informasjon med et mål for øye og det er å selge produktet. ( Er det du som selger disse gitarene i Norge Gluke??)

Jeg prøver gjerne en Tyler, men tviler på at jeg får noe mer aha opplevelse enn med en prs, suhr, cs fender eller andre gitarer i samme segment. Poenget er at det er utrolig mange gode gitarer der ute i høy prisklasse, men med det designet taylor har av headstocken så kommer jeg heller til å velge en annen produsent.

En annen ting Tyler gjør i markedsføringa si er å snakke nedlatende til kritikk fra potensielle kunder. Tror ikke de får mange nye kunder på dette heller.

Edit: blanda skrivemåter av merkene på kassegitarer og overprisa elgitarer.

Endret av metalpete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare seks land. Kjente ingen forskjell. Har ikke prøvd Fender gitarer fra seks land. Hittil har McDonald vist seg mer konsekvent enn Fender, for min del.

Har kun prøvd McDonalds i Sverige, Norge og England. Sverige var grei nok, men England sin var USPISELIG. Det smakte seriøst helt forferdelig. Dette var i tilfellet en McChicken. Istedenfor en sprø kyllingfilet med fyldig og velsmakende dressing var det 2 slappe filler på størrelse med en fiskepinne og ekkel, tyntflytende dressing som smakte sur melk.

Edit: jeg drømmer forresten om en Tyler burning water. En slik skal jeg ha en dag!

Endret av orsvend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok bare for å gjøre det helt klart. Jeg har vært hos Fender og hos Tyler og sett og fått forklart hvordan ting forgår.

Jeg "tror" ingenting.

Jeg kunne godt tenkt meg å ha vært der sjøl. Regner med at det er Fender Custom Shop du snakker om da?

Blandt de dyreste Fender gitarene er de som kalles Masterbuildt.

Da får en av de beste gitarmakerne på CS fritt fram for å bygge seg sin favoritt Fender ut i fra

det Fender har tilgjengelig av trevirke, mekanikk og alt annet.

Noen av de som har jobbet hos Fender CS har startet opp for seg sjøl, og da skrytes det av bakgrunnen

som gitarmaker hos Fender CS.

Gitarene de bygde mens de var ansatt hos Fender blir da plutselig noe masseprodusert dritt,

mens gitarene de bygger for seg sjøl senere er prima vare, milevis over det de presterte som Fender ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir for dumt med mcdonalds vs bagatelle greiene.

Selvsagt stemmer det om man sammenligner taylor og highway-serien

Til fender, men det gjør vi vel ikke? Mulig at det generelt er bedre kvalitet

På taylor, men når man sammenligner en taylor og en cs fender er forskjellen

Ikke så latterlig stor. Har testa både taylor og suhr, men det er mange fender cs

Stratter jeg heller ville hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir for dumt med mcdonalds vs bagatelle greiene.

Selvsagt stemmer det om man sammenligner taylor og highway-serien

Til fender, men det gjør vi vel ikke? Mulig at det generelt er bedre kvalitet

På taylor, men når man sammenligner en taylor og en cs fender er forskjellen

Ikke så latterlig stor. Har testa både taylor og suhr, men det er mange fender cs

Stratter jeg heller ville hatt.

Tror du bør begynne å skrive Tyler istedenfor Taylor.

Jeg har også testa Taylor fordi jeg har en, men aldri testa Tyler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan alltids spørre seg hvorfor disse masterbuilderne slutter hos Fender. Spesielt de som oppretter egne merker, og fortsetter å bygge modeller som i bunn og grunn er rene stratocastere. Hva var det som ikke var bra nok hos Fender? Noe må jo ha forårsaket det. Legger til grunn at en gitarmakers ønske er å bygge gode gitarer.

Tyler har i det minste unngått relicfella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan alltids spørre seg hvorfor disse masterbuilderne slutter hos Fender. Spesielt de som oppretter egne merker, og fortsetter å bygge modeller som i bunn og grunn er rene stratocastere. Hva var det som ikke var bra nok hos Fender? Noe må jo ha forårsaket det. Legger til grunn at en gitarmakers ønske er å bygge gode gitarer.

Legg penger til grunn istedet, så er nok ikke svaret så langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan alltids spørre seg hvorfor disse masterbuilderne slutter hos Fender. Spesielt de som oppretter egne merker, og fortsetter å bygge modeller som i bunn og grunn er rene stratocastere. Hva var det som ikke var bra nok hos Fender? Noe må jo ha forårsaket det. Legger til grunn at en gitarmakers ønske er å bygge gode gitarer.

Tyler har i det minste unngått relicfella.

Du tror ikke det kan ha noe å gjøre med hva de tjener som ansatt, i forhold til det de tjener på å drive for seg sjøl?

Kan være kjekt å ta "utdannelsen" hos Fender CS før man starte for seg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke det kan ha noe å gjøre med hva de tjener som ansatt, i forhold til det de tjener på å drive for seg sjøl?

Kan være kjekt å ta "utdannelsen" hos Fender CS før man starte for seg sjøl.

Vil tro det ikke er så utrolig mye å tjene økonomisk med tanke på at man gjerne må lokaler, maskiner (det har de sikkert fra før) og alt materiell - som tidligere ble lagt på benken. Vil tro det gjerne tar veldig lang tid for å eventuelt lykkes som gitarmaker for egne instrumenter, økonomisk sett. Slik jeg ser det velger de en usikker fremtid fremfor en sikker inntekt - synes årsaken til hvorfor de velger å slutte er et legitimt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.