Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Selg stratene dine og kjøp denne...


leo

Anbefalte innlegg

Jeg synes denne gitaren er nydelig. Headstocken og alt.

Det som betyr noe er hvor bra den låter, og denne overgÃ¥r alt jeg har prøvd av strater noensinne.

Jeg synes også det er litt fint at dere avskyr den, da det gjør sjansene for jeg skal få tak i en mye større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmmmmm, prøvd en Tyler?

Har ikke prøvd en Tyler, men tviler ikke på at det er en veldig god gitar.

Nå er det slik at jeg heller vil ha en Strat, og ikke en Tyler, så det spørs vel om jeg kommer til å bry meg om å prøve noen.

Jeg liker heller ikke Stratter med buckere i bridge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyler headstocken er dritfet!

Jeg syntes den var stygg første gangen jeg så den, men det har gått seg til i årenes løp.

Man venner seg til det meste, det var jo rama skrik når Stratocasteren kom og!

Jeg har faktisk aldri prøvd en Tyler, men tviler ikke et sekund på at jeg hadde likt de.

Mange av de sessiongutta har fete samlinger med vintagestratter og likevel bruker de Tyler..

Er nok en grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det diskuteres ofte hva som er pent og hva som ikke er pent, men sjelden blir mot-reaksonene så sterke som nÃ¥r noen disser Tyler headstocken.

Men det må da være lov å si at man ikke synes det headstock-designet er helt heldig uten å bli sammenlignet med Paris Hilton :blink:

Estetik og design er viktige elementer i det meste - så også med gitarer. Og de beste produktene er de som kombinerer funksjonalitet og design/estetikk. Det er (heldigvis) slik at vi har forskjellig syn på hva som er funksjonabelt og hva som er pent - og mangfold er bra. Så la oss da kunne diskutere dette uten at noen blir såra og vonbråten og tyr til barnslig name-calling etc.

Respect!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd en Tyler, men tviler ikke på at det er en veldig god gitar.

Nå er det slik at jeg heller vil ha en Strat, og ikke en Tyler, så det spørs vel om jeg kommer til å bry meg om å prøve noen.

Jeg liker heller ikke Stratter med buckere i bridge.

Strat'er lager de begge, men du er kanskje opptatt av at det skal stå Fender og Stratocaster på headstocken. Det er som jeg skrev over kun et utslag av forfengelighet. Det er lov det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"People speculate, people will make shit up… it never ceases to amaze me. I am not changing the headstock. ItÂ’s been around since 1986. I am not changing the logo, itÂ’s been around about 25 years. And you know what? - some of you people just need to GET OVER IT, bitching about the headstock and logo is so 1980Â’s . It is like complaining about the price of gas, it just keeps going up. n fact, here is what IÂ’m going to do: The more some people complain about the headstock and logo, the BIGGER I am going to make it! I will make the headstock bigger! I will add more rows of James Tylers! Bigger and bigger, more and more, pretty soon you will need a WHEEL to hold up the headstock. And of course, I will charge you a lot of freaking money for that wheel (but it will have the best tone). And the wheel will be BIG, and it will have James Tylers all over it."

Hæhæ. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strat'er lager de begge, men du er kanskje opptatt av at det skal stå Fender og Stratocaster på headstocken. Det er som jeg skrev over kun et utslag av forfengelighet. Det er lov det og.

Forfengelighet eller ikke, for meg er en Strat en gitar fra Fender med tre single coils p.u's

Det betyr ikke at den er bedre, eller treffer min forfengelighet mer enn andre merker.

Vil jo påstå at denne Tyleren treffer forfengeligheten hos de fleste mye bedre enn min 20år gamle Fender Strat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de beste produktene er de som kombinerer funksjonalitet og design/estetikk.

????????? Dette kan du seriøst ikke mene.

Det er heller ikke namecalling å poengtere at hvis man velger gitar hovedsakelig utifra hvordan den ser ut så er man mer enn en smule forfengelig.

Det merkelige er at jeg ennå ikke har hørt om som har prøvd en Tyler og fortsatt er veldig opptatt av headstocken.

Så tilbake til det jeg spurte om over:

Hvor mange av de som har posta har prøvd en Tyler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer også for at de beste produktene er en blanding av funsjonalitet og design/estetikk.

Dette gjelder produkter på alle andre områder, og også arkitektur og samfunnsplanlegging.

Gi meg en god grunn til at det ikke gjelder for gitarer?

Hvis ikke det er det så forstår jeg ikke hvorfor Tyler kopierer et Fender design fra 1954.

Fender Stratocaster har jo også fått priser for sitt design.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange her glemmer hvorfor gitarer har ulike hoder. Er det noen som ikke kjenner igjen en Tyler når de ser bare kroppen? Veldig mange. Er det noen som ikke kjenner igjen en Tyler når de ser hodet? Knapt noen. Markedsføring, spør du meg.

Om hodet er avgjørende for om du vil kjøpe en gitar eller ikke har du misforstått hvor kvaliteten i en gitar ligger, synes jeg. En annen form på hodet gjør ikke gitaren bedre, Ingen grunn til å endre noe som folk kjenner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

????????? Dette kan du seriøst ikke mene.

Det er heller ikke namecalling å poengtere at hvis man velger gitar hovedsakelig utifra hvordan den ser ut så er man mer enn en smule forfengelig.

Det merkelige er at jeg ennå ikke har hørt om som har prøvd en Tyler og fortsatt er veldig opptatt av headstocken.

SÃ¥ tilbake til det jeg spurte om over:

Hvor mange av de som har posta har prøvd en Tyler?

Ok - svarer på siste spørsmål først. Jeg har aldri prøvd en Tyler. Men det betyr vel ikke at jeg ikke kan være med på en diskusjon om hvordan den ser ut?

Og jo jeg mener at de beste produktene fokuserer både på funksjonalitet og design/estetikk. Kan ikke skjønne at det er bedre med noe som er bra, men stygt, en noe som bra og pent. Biler, hus, damer/menn, klær, frisyre etc. etc. - de aller, aller fleste av oss tenker også på utseende når vi ser på/kjøper slike ting, selv om funksjonalitet og behov er første prioritet.

EDIT: Før noen komenterer det, NEI jeg kjøper ikke damer/menn! :)

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sånn at man nødvendighvis må velge mellom noe som er bra og ser for jævlig ut og noe som er pent og låter drit. Men når man velger bort et produkt kun basert på hvordan det ser ut uten å ha prøvd det, well da er man mer ennen smule forfengelig. Da utelukker man muligheten for at det er kvaliteter ved produktet som veier opp for hva som måtte være man har å utsette på utseende (gjelder også i høyeste grad for damer). Jeg har aldri like utseende på Dean gitarer men jeg tok opp en på NAMM og den var jævlig fet, og jeg kunne godt tenkt meg en sånn. Skulle jeg latt være å prøve den fordi det står Dean på headstocken?

Det er grunnen til at jeg gjerne vil høre hvem som faktisk har prøvd en Tyler. For alle jeg kjenner som har prøvd en Tyler vet hva jeg snakker om og jeg har til gode å møte noen som har prøvd en Tyler som bryr seg nøtta om headstocken. Men det kan se ut som flertallet av de som ikke har prøvd en mener utseende på headstock er den klart viktigste delen av en gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.