Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Selg stratene dine og kjøp denne...


leo

Anbefalte innlegg

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Elsker at man blir sett på som stakkarslig om man ikke har sans for en akademisk riktig solo.

Når noen hyrer inn Lukather for å spille på skiva si. Tror du de har gjort det for at han skal være anonym og døll? Blir han automatist døll når han spaserer inn døra til studioet? Jeg tror kanskje de gjør det fordi han har en særegen stil og lyd som en kjenner igjen etter ca 5 sek.

Hva med vår egen eminente gitarist Børge Pettersen Øverleir. Har du noen gang vært på en konsert med f.eks Bjørn Eidsvåg, der Børge er "sideman"? "Døll" og "anonym" er vel ikke adjektivene jeg ville ha dratt frem for å beskrive lyden og spillingen.

Kan du ikke fortelle oss hva som ikke er døllt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen hyrer inn Lukather for å spille på skiva si. Tror du de har gjort det for at han skal være anonym og døll? Blir han automatist døll når han spaserer inn døra til studioet? Jeg tror kanskje de gjør det fordi han har en særegen stil og lyd som en kjenner igjen etter ca 5 sek.

Hva med vår egen eminente gitarist Børge Pettersen Øverleir. Har du noen gang vært på en konsert med f.eks Bjørn Eidsvåg, der Børge er "sideman"? "Døll" og "anonym" er vel ikke adjektivene jeg ville ha dratt frem for å beskrive lyden og spillingen.

Kan du ikke fortelle oss hva som ikke er døllt?

Lukather er døll før han spaserer inn døra i studioet. Har aldri hatt sansen for spillinga hans, og kommer nok aldri til å få det.

Det får være opp til meg og like Lukather eller ikke.

Angående Børge Pettersen Øverleir vet jeg ingenting om, så det tør jeg ikke svare på. Men har aldri funnet Bjørn Edisvåg spesielt

interessant, så der har du vel en pekepinn på hva jeg trolig kommer til å mene om den saken?

Kan begynne å nevne en ikke-døll-ting i hver post fra nå av?

Begynner med the obvious, Neil Young.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være kjip. Men kanskje en ide å holde seg til topic?

Tyler leverer kvalitetsgitarer. Ingen tvil om det. Headstocken er en vanesak og er for meg ingen utløsende faktor om jeg skal kjøpe gitaren eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukather er døll før han spaserer inn døra i studioet. Har aldri hatt sansen for spillinga hans, og kommer nok aldri til å få det.

Det får være opp til meg og like Lukather eller ikke.

Angående Børge Pettersen Øverleir vet jeg ingenting om, så det tør jeg ikke svare på. Men har aldri funnet Bjørn Edisvåg spesielt

interessant, så der har du vel en pekepinn på hva jeg trolig kommer til å mene om den saken?

Kan begynne å nevne en ikke-døll-ting i hver post fra nå av?

Begynner med the obvious, Neil Young.

And there you have it.

Takk, diskusjonen slutter her for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er 5 gitarer i kategorien "gode session-gitarer" uten særegenhet

gm1.jpg

Det er sjelden stua mi er så vakkert dekorert som den var den dagen! :D

Jeg må kjøpe flere Tylere... Kanskje en Ultimate Weapon, slik at folk virkelig kan få fnatt over hvor stygg en gitar kan være( ;) ):

blkpearl_full.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så gikk diskusjonen over til å handle om hvilke gitarister man liker best?

Egentlig et godt poeng. Å påstå at Tyler er verdens beste Strat er like dumt

som å påstå at noen er verdens beste gitarist.

Hva man liker av gitarer og gitarister varierer heldigvis.

Ikke går det å måle det slik at vi blir enige heller.

Og alle lister over beste gitarister er jo helt på trynet, fordi de aldri passer med den lista jeg ville satt opp.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden mÃ¥ nesten i hall of fame!

Er forøverig stor fan av fender, men har aldri prøvd tyler skikkelig - er litt redd for å prøve, det kan fort bli svindyrt :P Headstocken er vel ikke pen, men so?

BTW; det krever skills å kunne backe opp en artist. Det er det ingenting å si på. Må jo huske på at musikere må jo spise og sove (helst med tak over hodet) de også, de må ha en jobb. Og hvis den jobben ikke tillater dem å showe off så får de da ihvertfall litt spenn for det.

Uansett vil jeg absolutt tenke meg at de som gidder satse så mye på musikk, og driver med det profesjonelt, de har høyst sannsynlig fått litt særegen spilling på veien. Det betyr ikke at en kan høre det veldig godt på jobben deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.