Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Selg stratene dine og kjøp denne...


leo

Anbefalte innlegg

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg står på mitt. Høyere pris over en viss sum (jeg mener rundt 8-10k i dagens marked) gir ikke noe mer i kvalitet.

Det er en absolutt setning som du definitivt må få mene, men den er bare en sannhet (i gåseøyne) for ditt vedkommende. I gåseøyne, ettersom utsagnet forutsetter at man har prøvd et uhyrlig antall av gitarer.

Ah, pirkemodus til 10'000, jeg stikker og får meg søvn, gudd nait, sliip tait.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd en Tyler, men jeg har prøvd Gibsongitarer til 25k+ og de føltes rett og slett som billige plastgitarer halsen passet ikke meg for fem øre og de føltes rett og slett bedritene ut selv om de så veldig kule ut (dette + prisene gjorde at jeg måtte prøve). Konklusjon: Høyere pris gir ikke høyere kvalitet / tilpasning til brukeren (med mindre du har spesifisert egentilpassede dimensjoner laget til deg personlig)

Dette var ikke ment å håne gibson, folk kan sikkert føle det samme med en Fender, en Shur og en Tyler og nettopp det er poenget.

Er du virkelig så dum?

At du ikke likte halsene til Gibson-gitarene er jo ikke deres feil...

Jeezz....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send til Jim (om det er en Jim som er i live) du, jeg bryr meg fint lite om hva han synes.

Du bør kanskje bry deg om hva en av verdens mest respekterte gitarbyggere synnes!

kanskje du kunne lært noe, den kommentaren om Tyler pickuper i gitaren din tyder på at

det ikke hadde vært så dumt! No offence :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah, for selv om jeg finner en gitar som passer hånden min enda litt bedre f.eks, så er ikke dette det jeg legger i kvalitet. Jeg vil kalle det flaks at den akkuratt passet min hånd. Og dette kan jeg like gjerne finne i en billig skranglegitar som i verdens dyreste gitar.

Det samme gjelder lyd, utseende osv. Det har lite med kvalitet å gjøre og mye med personelig preferanse å gjøre.

Kvalitet er noe alle vil ha, i.e en hals du ikke får fliser av, en gitar som holder stemminga osv. En perfekt passende hals er ikke kvalitet for passform er subjektivt. (Jeg antar at folk ikke vil ha fliser i hånda når de spiller gitar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står pÃ¥ mitt. Høyere pris over en viss sum (jeg mener rundt 8-10k i dagens marked) gir ikke noe mer i kvalitet.

:blink:

En gitar til 30.000 er kanskje ikke tredobbelt så god som en til 10.000, men ærlig talt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har kanskje gull innlays, håndpussede ett eller annet, pickups det bare finnes 200 av, samt signaturen til en eller annen storhet men ærlig talt..

Vet du dette, eller er det noe du antar? Har forresten aldri hørt om gull inlays. Heller ikke pickups det bare finnes 200 av. Signatur-gitarer er ofte ikke SÅ dyre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke den store greia med slike stratter som Suhr, Taylor osv. Er jo på samme prisnivå, enda dyrere enn Fender som CS.

For å være helt ærlig så har jeg digga Fender sine CS modeller mer enn de mindre pene Suhr og Tayloerne jeg har prøvd.

Sikkert god og spille på Yngtchie, men ser jo blod-harry ut. Det er greit at gitar ikke handler om utseende, men det må da være måte på.

Endret av Gallagher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler Jim deg prosenter også?

I noen av innleggene dine siterer du reklamen fra Tyler.

Jepp en gitar per 100 solgte. Tror Magne har solgt 19 så langt så jeg gleder meg no jævlig til 2017.

Jeg er ikke like disiplinert som andre og jeg greier ikke å la ta endel av postene her seriøst. Når man så til de grader i forsøk på argumenter for sitt standpunkt bare blottlegger sin egen mangel på kunnskap så blir det bare pinlig. Det er veldig fristende å plukke innleggene fra hverandre punkt for punkt men det gjør sikkert ikke ting noe bedre. Hvis noen har en fin måte å fortelle folk at de ikke kan en dritt uten å samtidig fornærme dem så er jeg åpen for forslag.

Det er greit å like McDonald's men de fleste går ikke rundt og tror maten på McDonald's er like bra som på Bagatelle. Men for all del, du blir sannsynlighvis mett begge steder. Det er ikke sikkert du liker maten på Bagatelle heller, men den blir ikke dårligere av den grunn. Ei heller blir maten på McDonalds bedre av at du ikke liker maten på Bagatelle. Det er mange faktorer som gjør maten på Bagtelle bedre. Det har med alt fra utvelgelse av råvarer til hvordan de forskjellige smakene i retten tilpasses osv osv. Men hvis du foretrekker McDonald's betyr ingen av disse tingene noe som helst for deg. Men det er heller ikke sånn at det er ulovlig å spise på McDonald's fordi man har vært innom Bagatelle. Innimellom er McDonald's dritdigg, men det blir ikke Bagatelle av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, hva er liksom harry med gitaren min? Det er ingen flammelønn, ingen gullmekanikk, ingen Floyd Rose pÃ¥ størrelse med halve kroppen, ingen fancy halsinnlegg...

Må si jeg lurer også. Om en Ruokangas er harry, da må man være rimelig konservativ....

Hadde jeg hatt råd hadde jeg utvilsomt hatt en Ruokangas (eller fem) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.