Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Selg stratene dine og kjøp denne...


leo

Anbefalte innlegg

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og tar jeg motoren fra en Mercedes å stapper inn i en Lada så har jeg kvalitet og kjørekomfort så det holder......

Fender er Lada og Tyler er Mercedes? Lada, virkelig?

Jeg er ikke Fenderfan (hva gjelder gitarer), men denne sammenlikningen er jo helt på bærtur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns gitarer som Suhr, Tayler osv ofte har en mangel på særegen lyd. Og havner fort under katogorien gode session-gitarer.

Herrejesus. Vik fra meg, ignorante menneske. Mangel på særegen lyd... Det kommer jo an på gitaristen! Folk som Carl Verheyen og Mike Landau er jo prima eksempler på folk som får alle tenkelige lyder ut av instrumentet, og de krever kun det beste. Fender og Tyler leverer. Når f.eks. Guthrie Govan skal ha seg ny gitar, da kommer Suhr inn i bildet. Disse karene er jo avsindig gode, og har også helt særegen lyd.

Du har virkelig null peiling, det er jo tydelig når man ser hva du skriver om Suhr og Tyler, og sikkert Tom Anderson og Ruokangas også. Men så klart, med en gang det står 'Fender' på headstocken, da er vel særpreget der i bøtter og spann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus. Vik fra meg, ignorante menneske. Mangel på særegen lyd... Det kommer jo an på gitaristen! Folk som Carl Verheyen og Mike Landau er jo prima eksempler på folk som får alle tenkelige lyder ut av instrumentet, og de krever kun det beste. Fender og Tyler leverer. Når f.eks. Guthrie Govan skal ha seg ny gitar, da kommer Suhr inn i bildet. Disse karene er jo avsindig gode, og har også helt særegen lyd.

Du har virkelig null peiling, det er jo tydelig når man ser hva du skriver om Suhr og Tyler, og sikkert Tom Anderson og Ruokangas også. Men så klart, med en gang det står 'Fender' på headstocken, da er vel særpreget der i bøtter og spann...

Har ikkeno med at det står Fender på headstocken. Er storfan av Nash sine stratter og mange andre typer. De gjør slik som Fender, enkelt og bra.. imo.

Man får sikkert krystallklar og definert lyd av to kjøleskaprack og en Tyler strat, men jeg ville heller valgt en vanlig strat, og en 1x12-combo anyday.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan alltids spørre seg hvorfor disse masterbuilderne slutter hos Fender. Spesielt de som oppretter egne merker, og fortsetter å bygge modeller som i bunn og grunn er rene stratocastere. Hva var det som ikke var bra nok hos Fender? Noe må jo ha forårsaket det. Legger til grunn at en gitarmakers ønske er å bygge gode gitarer.

Tyler har i det minste unngått relicfella.

Bytter alle jobb fordi de mistrives? Kan man ikke bytte fordi man ønsker nye utfordringer, har ideer til andre design etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 sider ja! Jeg er stolt!

Jeg har aldri påstått at alle gitarister som har jobba som sessiongitarist har vært rævva gitarister uansett hva de driver med.

Det jeg sier er jo at når man jobber som en sessiongitarist blir man automatisk døll, pga det du sier at man skal stå og være så

anonym som mulig på alle mulige måter, også lyden. Jeg syns gitarer som Suhr, Tayler osv ofte har en mangel på særegen lyd.

Og havner fort under katogorien gode session-gitarer.

Men det er min mening.

Du snakker uten noen som helst form for substans, Gallagher! vil gjerne like å høre hva du mener med at Suhr, og Tyler mangler særegen lyd, for det er rett og slett totalt feil.

Så, hva mener du?

Ps. Det skriver TYLER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkeno med at det står Fender på headstocken. Er storfan av Nash sine stratter og mange andre typer. De gjør slik som Fender, enkelt og bra.. imo.

Man får sikkert krystallklar og definert lyd av to kjøleskaprack og en Tyler strat, men jeg ville heller valgt en vanlig strat, og en 1x12-combo anyday.

Hvorfor ikke Tyler, Suhr, Ruokangas eller Anderson? Det er prima instrumenter, og jeg kjøper absolutt ikke det vrøvlet om "mangel på særpreg". Det kommer an på gitaristen.

Faktisk så synes jeg du mistet all kredibilitet da du hevdet at sessionmusikere må elske Tyler nettopp fordi de visstnok er anonyme instrumenter. Virkelig fantastisk tåpelig sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.