Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Selg stratene dine og kjøp denne...


leo

Anbefalte innlegg

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp en gitar per 100 solgte. Tror Magne har solgt 19 så langt så jeg gleder meg no jævlig til 2017.

Jeg er ikke like disiplinert som andre og jeg greier ikke å la ta endel av postene her seriøst. Når man så til de grader i forsøk på argumenter for sitt standpunkt bare blottlegger sin egen mangel på kunnskap så blir det bare pinlig. Det er veldig fristende å plukke innleggene fra hverandre punkt for punkt men det gjør sikkert ikke ting noe bedre. Hvis noen har en fin måte å fortelle folk at de ikke kan en dritt uten å samtidig fornærme dem så er jeg åpen for forslag.

Det er greit å like McDonald's men de fleste går ikke rundt og tror maten på McDonald's er like bra som på Bagatelle. Men for all del, du blir sannsynlighvis mett begge steder. Det er ikke sikkert du liker maten på Bagatelle heller, men den blir ikke dårligere av den grunn. Ei heller blir maten på McDonalds bedre av at du ikke liker maten på Bagatelle. Det er mange faktorer som gjør maten på Bagtelle bedre. Det har med alt fra utvelgelse av råvarer til hvordan de forskjellige smakene i retten tilpasses osv osv. Men hvis du foretrekker McDonald's betyr ingen av disse tingene noe som helst for deg. Men det er heller ikke sånn at det er ulovlig å spise på McDonald's fordi man har vært innom Bagatelle. Innimellom er McDonald's dritdigg, men det blir ikke Bagatelle av den grunn.

Jeg er helt enig med deg at det liten vits i å sammenlikne mat fra McDonald's med Bagatelle.

En av grunnene er at jeg slipper unna med å betale 75kr. for maten på McDonald's, mens jeg neppe slipper unna med under 1000 lappen på Bagatelle.

Men det er også andre kokker i Norge som har blitt verdensmestere i kokkekunst, og som serverer veldig god mat på andre steder enn Bagatelle.

Skal en Tyler vurderes må den selvfølgelig sammenliknes med gitarer i samme prisklasse og kvalitet.

Hvis du siterer reklamen fra disse produsentene vil de stort sett hevde det samme som Tyler.

Tyler har to ting i sin markedsføring som skiller seg ut. Det ene er headstocken, og det er andre er det med at enten har du prøvd den og vet hva det er, eller så er du en uvitende.

Det siste har jo blitt brukt flittig i innleggene her, og tyder på at det er en like smart markedsføringstrategi som headstocken.

Jeg kan minne om at jeg ikke tviler på at det er en veldig god gitar, men at det finnes noen gitar som kan kalles verdens beste tviler jeg på.

Her kommer smak og behag med i bildet, og selv om jeg er glad i mat er det ikke sikkert at jeg syns maten på Bagatelle er best.

Kanskje jeg liker maten på andre kvalitetsrestauranter bedre enn den på Bagatelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg at det liten vits i å sammenlikne mat fra McDonald's med Bagatelle.

En av grunnene er at jeg slipper unna med å betale 75kr. for maten på McDonald's, mens jeg neppe slipper unna med under 1000 lappen på Bagatelle.

Men det er også andre kokker i Norge som har blitt verdensmestere i kokkekunst, og som serverer veldig god mat på andre steder enn Bagatelle.

Skal en Tyler vurderes må den selvfølgelig sammenliknes med gitarer i samme prisklasse og kvalitet.

Hvis du siterer reklamen fra disse produsentene vil de stort sett hevde det samme som Tyler.

Tyler har to ting i sin markedsføring som skiller seg ut. Det ene er headstocken, og det er andre er det med at enten har du prøvd den og vet hva det er, eller så er du en uvitende.

Det siste har jo blitt brukt flittig i innleggene her, og tyder på at det er en like smart markedsføringstrategi som headstocken.

Jeg kan minne om at jeg ikke tviler på at det er en veldig god gitar, men at det finnes noen gitar som kan kalles verdens beste tviler jeg på.

Her kommer smak og behag med i bildet, og selv om jeg er glad i mat er det ikke sikkert at jeg syns maten på Bagatelle er best.

Kanskje jeg liker maten på andre kvalitetsrestauranter bedre enn den på Bagatelle?

1) Hellstrøm har aldri vunnet VM og Bagatelle er heller ikke min favorittresturant.

2) Jeg har aldri sagt at Tyler er verdens beste gitar. Jeg har bare poengtert at de jeg kjenner som har prøvd en vet hva som gjør en Tyler spesiell, skjønner hvorfor han har venteliste og ikke bryr seg stort om headstocken. De som ikke har prøvd en er veldig opptatt av headstocken.

3) Fender er og blir gitarverdenes McDonald's. Innimellom kan det være dritdigg, men stort sett er det masseprodusert crap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet er noe alle vil ha, i.e en hals du ikke får fliser av, en gitar som holder stemminga osv.

Ser folk har ganske forskjellige parametre når man tenker på kvalitet! :ninja:

Kunne ikke brydd meg mindre om fasongen på headstocken. Kunne gjerne kjøpt en Tyler, om omstendighetene var riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at treverk som velges ut med omhu generelt er bedre enn treverk som går med til å lage masseproduserte gitarer? Skulle tro at alle produsenter som masseproduserer har en person som sitter med en liten messinghammer og tester lydkvaliteten i hver eneste trebit de lager en gitar av, for så å prise dem deretter. Det ville vært fornuftig, spør du meg. Slik at forbruker (nyter?) kan være sikker på at prisen tilsvarer kvaliteten, uansett hva vi legger i kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt med headstocken er vel at man kan få andre ting som antakeligvis er like bra som dette, UTEN en headstock som jeg synes er fæl. Hva er da vitsen med å ha en gitar man ikke er 100% fornøyd med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hellstrøm har aldri vunnet VM og Bagatelle er heller ikke min favorittresturant.

2) Jeg har aldri sagt at Tyler er verdens beste gitar. Jeg har bare poengtert at de jeg kjenner som har prøvd en vet hva som gjør en Tyler spesiell, skjønner hvorfor han har venteliste og ikke bryr seg stort om headstocken. De som ikke har prøvd en er veldig opptatt av headstocken.

3) Fender er og blir gitarverdenes McDonald's. Innimellom kan det være dritdigg, men stort sett er det masseprodusert crap.

Jøss!!!!! Da lurer jeg på hva slags matservering du sammenlikner de virkelig billige gitarene med?

I 2) siterer siterer du fortsatt reklamen fra Tyler (eller om det er noen som siterer den for deg?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at treverk som velges ut med omhu generelt er bedre enn treverk som går med til å lage masseproduserte gitarer? Skulle tro at alle produsenter som masseproduserer har en person som sitter med en liten messinghammer og tester lydkvaliteten i hver eneste trebit de lager en gitar av, for så å prise dem deretter. Det ville vært fornuftig, spør du meg. Slik at forbruker (nyter?) kan være sikker på at prisen tilsvarer kvaliteten, uansett hva vi legger i kvalitet.

Med det antall gitarer Fender produserer kommer det knapt en flis inn der som det ikke blir gitar ut av. De små produsentene jeg har besøkt får levering av treverk en gang i uka eller hver fjortende dag. De går manuelt gjennom alle bitene, veier dem og velger ut det de vil ha. Resten blir sendt tilbake. Fender lager 750 gitarer om dagen, Tyler lager toppen 750 i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det antall gitarer Fender produserer kommer det knapt en flis inn der som det ikke blir gitar ut av. De små produsentene jeg har besøkt får levering av treverk en gang i uka eller hver fjortende dag. De går manuelt gjennom alle bitene, veier dem og velger ut det de vil ha. Resten blir sendt tilbake. Fender lager 750 gitarer om dagen, Tyler lager toppen 750 i året.

Akkurat. Og det i seg selv burde være argument nok for at man kan forvente mer av en Tyler enn en Fender (ikke bare Fender, hvilket som helst annet merke med masseproduksjon gjør det på samme måte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge kanskje. Har du prøvd MANGE McDonalds-restauranter i samtlige land de eksisterer? :P

Bare seks land. Kjente ingen forskjell. Har ikke prøvd Fender gitarer fra seks land. Hittil har McDonald vist seg mer konsekvent enn Fender, for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss!!!!! Da lurer jeg på hva slags matservering du sammenlikner de virkelig billige gitarene med?

I 2) siterer siterer du fortsatt reklamen fra Tyler (eller om det er noen som siterer den for deg?)

Kebab? Fjordland kanskje? Vet ikke, spiller ikke sånne gitarer og spiser ikke sånn mat.

Jeg tror kanskje at i motsetning til deg så kjenner jeg relativt mange som har prøvd en Tyler, men det er jo ikke noe annerledes med andre produsenter. Jeg kjenner mange som har prøvd Suhr også og Suhr er veldig annerledes enn Tyler. Helt annen gitar. Hvis du spør meg om forskjellen på en Tyler og en Suhr ville jeg prøvd å forklare hva som gjør en Tyler til en Tyler og hva som gjør en Suhr til en Suhr. Men hadde du prøvd begge ville du jo kjent det og hørt det med en gang. Her snakker vi jo kun om Tyler og da må det være lov å si at det er ting ved en Tyler osm gjør den til en Tyler. Kan godt hende du hadde fortrukket Suhr eller en CS Fender for alt jeg vet, men du hadde fortsatt vist hva som var hva og hvorfor du foretrekker det ene fremfor det andre. Jeg spiller alle gitarer jeg kommer over for jeg er genrellt interessert i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det antall gitarer Fender produserer kommer det knapt en flis inn der som det ikke blir gitar ut av. De små produsentene jeg har besøkt får levering av treverk en gang i uka eller hver fjortende dag. De går manuelt gjennom alle bitene, veier dem og velger ut det de vil ha. Resten blir sendt tilbake. Fender lager 750 gitarer om dagen, Tyler lager toppen 750 i året.

Tyler må sammenliknes med toppgitarene til Fender. Fender har helt fra starten vært en gitar designet for masseproduksjon.

Det har fungert ganske bra, tror jeg det går å oppsummere over 50 år etter starten med elgitarer.

I dag tror jeg du skal regne med at Fender CS er ganske selektive på trevirket de bruker.

Gibson CS bruker bare de beste 18% av det de får levert av mahogany. Resten går nok til produksjon av billigere modeller.

Hva får deg til å tro at Tyler får levert bedre treverk enn Fender?

En leverandør av trevirke vil nok strekke seg langt for å få en leveringsavtale med Fender.

Det er ikke sikkert en leverandør kan leve særlig godt av å levere treverk til 750 Tylergitarer om året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.