Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Selg stratene dine og kjøp denne...


leo

Anbefalte innlegg

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får iaffal personlig noia av ordet sessiongitarist. Kjedelige gitarister uten personlighet, både lyd og spillemessig.

Jeg er helt enig, det oser sessiongitarist. Kjedelige grå gitarister uten særpreg som står stille i en krok på scenen og er like interessante å se på som maling som tørker. Flinke er de sikkert, men fy så kjedelig, samme med disse gitarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får iaffal personlig noia av ordet sessiongitarist. Kjedelige gitarister uten personlighet, bÃ¥de lyd og spillemessig.

Jøss det var da voldsomt til generalisering hehe.

Kan jo nevne Steve Lukather, Michael Landau, Lyle Workman og Brent Mason

Jimmy Page var jo også en session gitarist!

Finnes da litt personlighet både lyd og spillemessig blandt sessiongitaristene og! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, det oser sessiongitarist. Kjedelige grå gitarister uten særpreg som står stille i en krok på scenen og er like interessante å se på som maling som tørker. Flinke er de sikkert, men fy så kjedelig, samme med disse gitarene.

Greia er jo gjerne at de ikke skal gjøre mye ut av seg.

De er der for å få artisten til å høres bra ut.

Et stort ego passer ikke hvis man har en slik jobb!

Mange av disse gitaristene har egne prosjekter og band som er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss det var da voldsomt til generalisering hehe.

Kan jo nevne Steve Lukather, Michael Landau, Lyle Workman og Brent Mason

:rolleyes:

Greia er jo gjerne at de ikke skal gjøre mye ut av seg.

De er der for å få artisten til å høres bra ut.

Et stort ego passer ikke hvis man har en slik jobb!

Mange av disse gitaristene har egne prosjekter og band som er noe helt annet.

Hva de ellers gjør er jo lite relevant i forhold til om det de gjør som sessiongitarist er interessant eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva de ellers gjør er jo lite relevant i forhold til om det de gjør som sessiongitarist er interessant eller ikke.

Eh... Det er en jobb! Du mener kanskje at de kun er sessiongitarister akkurat mens de er i studioet og spiller inn? Dersom de spiller på samme gitaren i et soloprosjekt så er det noe helt annet? Høres ut som om det er det du prøver å si. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, noe mer?

Virker jo ikke sånn!

En sessiongitarist får jo som oftest beskjed om hva man skal spille.

Er det en livesituasjon er det gjerne en orkesterleder eller musical director hvis man skal være litt internasjonal som

gir mer eller mindre satte rettningslinjer.

I studio er det en produsent du er der for å tekkes, ikke for å pleie ditt eget ego.

Jeg kjenner noen av de mest benyttede studiogitaristene i Norge og de får jo som oftest ikke vist hva de

virkelig er gode for på Tv opptredner o.l men de er langt fra kjedelige gitarister fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri påstått at alle gitarister som har jobba som sessiongitarist har vært rævva gitarister uansett hva de driver med.

Det jeg sier er jo at når man jobber som en sessiongitarist blir man automatisk døll, pga det du sier at man skal stå og være så

anonym som mulig på alle mulige måter, også lyden. Jeg syns gitarer som Suhr, Tayler osv ofte har en mangel på særegen lyd.

Og havner fort under katogorien gode session-gitarer.

Men det er min mening.

Endret av Gallagher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.