Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Selg stratene dine og kjøp denne...


leo

Anbefalte innlegg

Enda et smalt gitarmerke for folk som vil skille seg ut og fortsatt ha en fender strat. Men fender strat er ikke kult nok lenger fordi alle bruker det, så det skal helst stå tyler, suhr eller noe annet. Så svir man av 30 lapper for å føle seg spesiell.

Et bevis på at nisjemarkedsføring funker, særlig i oppgangstider. Tror nok en del av disse litt mer smale merkene skal slite litt i åra som kommer. Luksusmarkedet innen alle varekategorier får alltid smellen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spør du meg har fyren holdningen til en 5`åring. Og sammenlikningen med bensin/drivstoff? Alle må ha bensin, dermed er det nytteløst å klage på prisen. Alle må derimot ikke ha Tyler-gitarer, og han må nok innse at mange, deriblandt jeg, ALDRI kunne tenkt meg å kjøpe en gitar med en så mislykket headstock.

Bare fordi felien ble begått for mer enn 20 år siden og han ikke har evnet å fikse på den siden gjør det den ikke noe mindre.

El-gitarer er simple instrumeter. Tar jeg pickupsa til Tyler-gitaren og stapper dem i min tror jeg nok det låter ganske så likt. Og jeg har funnet en svært god halsform så hvorfor betale 20k for det resterende, som i bunn og grunn er design og merke?

He he, komikveld. Det blir ikke bedre enn det her. Classic. Det er nesten så bra at jeg skulle oversatt det å sendt det over til Jim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, endelig litt diskusjon om interessante ting på GN!!

Jeg kjøpte min for 16000 i statene da det dollaren lå under 5. Og la meg forklare litt her.

Har du noen gang prøvd noe som du bare måtte ha? Har du noen gang tenkt at denne kunne jeg betalt mye mer for? Aldri? Da bør du prøve en Tyler.

Alt er bare så latterlig kvalitet at det er til å grine av, og det finnes ingen halsform som er bedre i hele verden imo. Jeg kunne lett betalt mye mye mer for den.

Hvorfor? Jo, fordi den er 5 ganger bedre enn vanlige Fender-strater.

De som ikke har prøvd en Tyler burde egentlig tenke seg litt om før de skriver noe... For dere vet ikke hva det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El-gitarer er simple instrumeter. Tar jeg pickupsa til Tyler-gitaren og stapper dem i min tror jeg nok det låter ganske så likt. Og jeg har funnet en svært god halsform så hvorfor betale 20k for det resterende, som i bunn og grunn er design og merke?

Og tar jeg motoren fra en Mercedes å stapper inn i en Lada så har jeg kvalitet og kjørekomfort så det holder......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg har fyren holdningen til en 5`Ã¥ring. Og sammenlikningen med bensin/drivstoff? Alle mÃ¥ ha bensin, dermed er det nytteløst Ã¥ klage pÃ¥ prisen. Alle mÃ¥ derimot ikke ha Tyler-gitarer, og han mÃ¥ nok innse at mange, deriblandt jeg, ALDRI kunne tenkt meg Ã¥ kjøpe en gitar med en sÃ¥ mislykket headstock.

Bare fordi felien ble begått for mer enn 20 år siden og han ikke har evnet å fikse på den siden gjør det den ikke noe mindre.

El-gitarer er simple instrumeter. Tar jeg pickupsa til Tyler-gitaren og stapper dem i min tror jeg nok det låter ganske så likt. Og jeg har funnet en svært god halsform så hvorfor betale 20k for det resterende, som i bunn og grunn er design og merke?

Noen ganger blir jeg skremt over ting jeg leser på GN :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, endelig litt diskusjon om interessante ting på GN!!

Jeg kjøpte min for 16000 i statene da det dollaren lå under 5. Og la meg forklare litt her.

Har du noen gang prøvd noe som du bare måtte ha? Har du noen gang tenkt at denne kunne jeg betalt mye mer for? Aldri? Da bør du prøve en Tyler.

Alt er bare så latterlig kvalitet at det er til å grine av, og det finnes ingen halsform som er bedre i hele verden imo. Jeg kunne lett betalt mye mye mer for den.

Hvorfor? Jo, fordi den er 5 ganger bedre enn vanlige Fender-strater.

De som ikke har prøvd en Tyler burde egentlig tenke seg litt om før de skriver noe... For dere vet ikke hva det er snakk om.

Jeg har ikke prøvd en Tyler, men jeg har prøvd Gibsongitarer til 25k+ og de føltes rett og slett som billige plastgitarer halsen passet ikke meg for fem øre og de føltes rett og slett bedritene ut selv om de så veldig kule ut (dette + prisene gjorde at jeg måtte prøve). Konklusjon: Høyere pris gir ikke høyere kvalitet / tilpasning til brukeren (med mindre du har spesifisert egentilpassede dimensjoner laget til deg personlig)

Dette var ikke ment å håne gibson, folk kan sikkert føle det samme med en Fender, en Shur og en Tyler og nettopp det er poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, komikveld. Det blir ikke bedre enn det her. Classic. Det er nesten så bra at jeg skulle oversatt det å sendt det over til Jim.

Send til Jim (om det er en Jim som er i live) du, jeg bryr meg fint lite om hva han synes.

Endret av Wikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tar jeg motoren fra en Mercedes å stapper inn i en Lada så har jeg kvalitet og kjørekomfort så det holder......

Nei, men om jeg tar en kobberledning fra Clahs Ohlson og bytter ut med en ûberduper kabel til 10k/m fra Hi-Fi klubben hører du ikke forskjell. En gitar er utrolig simpel, at du er uenig er greit nok. Tar du tylerpickupsa inn i fendern min så har jeg kvalitet så det holder. Kommer min gitar til å spontant dette fra hverandre om 2 år, mens Tyleren varer evig eller noe i den dur?

Sammenlikningen er forøvrig bedre om du tar en motor fra en mercedes og stapper inn i en audi.

En gitar består vel av ca 100 deler, en bil av sikkert 10.000. Om du ikke ser at sammenlikningen din er dårlig så får vi bare erklære fundamental uenighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd en Tyler, men jeg har prøvd Gibsongitarer til 25k+ og de føltes rett og slett som billige plastgitarer halsen passet ikke meg for fem øre og de føltes rett og slett bedritene ut selv om de så veldig kule ut (dette + prisene gjorde at jeg måtte prøve). Konklusjon: Høyere pris gir ikke høyere kvalitet / tilpasning til brukeren (med mindre du har spesifisert egentilpassede dimensjoner laget til deg personlig)

Tidenes minst logiske innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjon: Høyere pris gir ikke høyere kvalitet / tilpasning til brukeren (med mindre du har spesifisert egentilpassede dimensjoner laget til deg personlig)

Du er veldig langt ute på viddene... Jeg ville heller prøvd meg med noe sånt som:

Konklusjon: Høyere pris gir ikke nødvendigvis høyere kvalitet / tilpasning til brukeren (med mindre du har spesifisert egentilpassede dimensjoner laget til deg personlig)

Erfaringene med Gibson er ikke overførbart til Tyler-gitaren som diskuteres før du har tatt i en vettu. ;)

[/snusfornuftig]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.