Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Som du selv sier er det best og prøve forskjellige rekkefølger selv og se hva du liker best, er mange meninger her.

Men du bør jo ha tuner først i rekken uansett, når det gjelder vreng så har jeg erfart at det låter best med mildest vreng først men her er det også mange som mener motsatt.

Jeg liker også og ha delay til slutt men som sakt er det beste og prøve selv hva du synes låter best.

Endret av svenni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksperimenter gjerne med phaseren før og etter vreng. Dette gir to rimelig forskjellige typer lyd. Selv foretrekker jeg phaser før vreng, men vel så mange vil ha den etter, og gjerne i sløyfen på ampen.

Jeg tror jeg ville lagt alle pedalene ut på gulvet, koblet sammen og testet forskjellige rekkefølger på ting før jeg hadde festet noe som helst på brettet. Da er det lettere å bestemme hvilken pedal som skal stå hvor på brettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Der var brettet "ferdig". Mangler bare en buffer som skal bygges når delene kommer, og en tube screamer klon som kommer i posten snart..

Lite spennende på brettet, det meste skjer i G-Force i racket =)

Gitar -> Korg Pitchblack+ -> Buffer -> Danelectro Cool Cat -> TS (som kommer) -> Mesa Boogie Triaxis (rack) -> TC G-Force (rack) -> Marshal EL84 20/20 -> 2 stk Palmer 1x12 V30

Alt kontrollert av en FAMC Liquid Foot LF+ 12+, Boss FV50 expression og ymse tap switcher...

post-10013-0-71137900-1343497445_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens versjon av mine brett...

Det jeg bruker på Ibanez TSA15 ampen. Et Pedaltrain brett av en eller annen slag, alle pedalene foran amp.

Til%20Ibanezen.jpg

Og det jeg har på Mesa/Boogie Roadsteren.

De bakerste pluss Flashback delay i FX-loopen, resten foran ampen.

Til%20Mesaen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guyatone tuneren koster faktisk 995 kr på Godlyd, så det er ikke noen billig sak...

Men den er veldig grei, kan stå på hele tiden og slippe lyden gjennom, eller den kan mute lyden, tuningen vises likevel hele tiden.

Viser ganske likt som Boss TU-2, så jeg tror den er nøyaktig også!

Også er den liten ja, så kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.