Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

"Gilmour-riggen" klar til dyst førstkommende lørdag:

DSC_5271.jpg

-Strat

-Modda crybaby

-Boss Tuner

-MP Forest Green Compressor

-MXR Overdrive

-Big Muff PI

-Trex Twister 2

-BYOC Tremolo

-Empress superdelay

-VOX AC15

Synes det mangler et par vreng pedaler til og være gilmour brett :P neida funker nok kuler og krutt det der :D

Hva er det som er modda på wahen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fuzz face på brettet før, men den krever mye større amp og mye høyere volum enn det jeg bruker på gigger. Dessuten er en big muff på liten amp veldig nærme lyden man hører fra live from pompeii og dark side.

På wahen har jeg (les : Greenman på forumet) fjerna bufferet og gjort den om til true bypass, samt at den har fått LED-lampe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke PP2+ kommer standard med voltage double adapter. Skjønner ikke helt hvorfor PP2+ er så populær. Gikk for en Carl Martin Pro Power nylig som både er rimeligere og leverer mer juice pr utgang. Med mindre du trenger SAG eller courtesy outlet på PP2+ anbefaler jeg at du kikker på Pro Power.

SAG er jo morsomt, ikke noe mer, for min del, så ikke nødvendig. Carl Martin'n ser jo i utgangspunktet ut til å passe meg like bra, om ikke bedre enn PP, men kan man koble 2 9V utganger for å får en 18V på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge jeg får det bekreftet før kjøp så høres det jo fint ut:) Finner dog ikke mye info om dette på nett. Skal sjekke litt mere nøye, før jeg bestemmer meg. Står vel mellom den og PP må, frem til dette er avklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takk :)

Ja det er selvbygg

samme med Pedalen øverst til venstre som er en "Zvex super hard on" Big muffen som er en violet ram variant og kompressoren som er nederst til høyre(type ross m mods).

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

etter mange bortkastede timer med effektfomling, har jeg endelig fått meg et pedalbrett (tonetrunk 68). og nå skal jeg prøve å sette en "fast" rekkefølge på pedalene.

jeg har følgende effekter:

Cry baby (wah), Boss TU-3(tuner), Boss DS-1(distortion), Boss DS-3(overdrive),EHX- Bigmuff(fuzz),EHX- Holy stain(reverb/pich/tremolo), Hardwire - Rv-7(reverb), Boss- DD-3(deley), Boss - PH-3 (Phaser), EHx- Frezze(tone freezer) Boss- RC-30 (loope station)

jeg må jo selvfølgelig også ta hensyn til hvilke som er mulig å ha etter hverandre uten at det blir alt for uøkonomisk - med tanke på begrenset plass på brettet. Har også vært inne på tanken å ha crybaby eller/og loopstation stående utenfor brettet på hver sin side.

uansett, jeg har jo lest meg opp en del om emne, på diverse forumer, og skjønner mange av hovedprinsippene og har dessuten erfart en del selv, men er ikke helt inneforstått med alt. f.eks, er det veldig nøye hvor tuneren står? hva skal først reverb eller modulasjonseffekter? osv.

hadde satt veldig stor pris på om noen kunne gitt meg eksempler på en rekkefølge, å begrunnet det litt!

er naturligvis klar over at den eneste måten man finner helt ut av det, på en måte som samsvarer med egen smak; er å prøve seg fram selv. Men føler at jeg famler litt rundt i blinde, så setter veldig stor pris på litt høytenkning :)

-Snorre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.