Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din Amp!


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Her er mine.

Til bassen har jeg en Hartke A35, god hjemme amp med nok trøkk til å fint fungere på øving på litt lavere volum.

Og sammen med den Laney TF200'n min, vært trofast i over 10 år nå, men har i det siste begynt å krangle litt, så må få den til noen som kan reparere (tips mottas med takk ofc).

IMG086.jpg

Fikk endelig half-stacket mitt for et par uker siden. Ventet på dette siden oktober. Dette er en Bugera 333 Infinium topp med Bugera 412H-BK kabinett.

Så langt er jeg stort sett fornøyd, men klarer ikke helt å finne en grov vreng som er definert nok, enten blir det for tynn vreng eller så blir det for grøt. Så må nok prøve meg litt mer frem til jeg er helt fornøyd med lyden på den. Høyt nok spiller det iallefall.

IMG081.jpg

I tillegg har jeg en liten Kustom transistor amp, denne bruker jeg minimalt da den har en ufattelig papp aktig lyd, så denne står stort sett å støver ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant forøvrig ut at jeg kan ha 3 forskjellige mastervolum på Diezel Herberten min i dag.

De to vanlige, Master 1 og Master 2.

Den tredje får jeg om jeg sparker inn Mid-cut'en.

Mid-cut'en har to kontroller. Intensity og Level. Om jeg ruller tilbake intensity på 0, og ruller opp level, fungerer den som en mastervolum.

Smart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Peavey classic 50 410 fra 2003 - altså det gamle designet som ligner på en Fender Bassmann. Byttet denne i en tele og må. Si jeg er fornøyd med byttet. Kan spille pent selv på lavt volum. I tillegg har jeg en HarleyBenton GA 15 som nå står på rommet til guttungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre amps, alle comboer:

  • Blackstar HT-1R - 1W rør og 8" element utgjør kongen av soveromsrock og bærbarhet (så lenge man har strøm). Fin på alt som har med gain å gjøre. Litt for lite headroom på clean. Nydelig emulated output som duger flott til opptak (og sikkert på gigs)
  • Fender Super Champ XD - Allrounder-hybrid med DSP-modellering og rør. 15W og 10" duger til det meste jeg trenger den til. Spesielt channel 1 (clean) er nydelig og tar også pedaler bra. Alle voice-settings (ampmodelleringer) på channel 2 fungerer ikke like bra på alle gitarer, men for hver av mine gitarer har jeg funnet noen favorittinnstillinger som funker godt. Har ikke forsøkt line out, men enkelte på TDPRI rapporterer om at line out fungerer godt i PA (selv om man da ikke involverer rørene).
  • EBS Classic Session 60 - Bassampen min. Lett å bære, duger på øving, fungerer greit som monitor på gigs (XLR out til PA).

For alt som krever mer kraft enn disse satser jeg på PA. ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården er det AC30 for alle penga. Brukte noe av konfpengene på den, noe jeg ikke angrer nevneverdig på, men den er fryktelig "One-trick-Pony".

Enten Clean eller småvreng som gjelder, noe annet duger den ikke til. Man kan selvfølgelig bruke pedaler, men iom jeg solgte hele gjengen ble jeg litt facked.

Vox AC30CCH, 33 watt

Vox 412 kabinett med Vox GSH-12 elementer.

Låter dritbra. Kort sagt. Bilder kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.