Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din Amp!


Gjest

Anbefalte innlegg

Vox ac15c1 red limited edition: Nydelig amp med fin clean tremolo og klang. Klassisk vox rør lyd.

Vox da5: Veldig fin liten amp med masse forskjellige instillinger, nyttig at man kan ha den med seg overalt bare du putter inn batterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel Peavey fra slutten av 70-tallet, som virker innimellom :rolleyes: Den er diger og høylytt!!

Hjemme har jeg en liten Vox AC4tv som jeg vant her på forumet.Den skal selges tror jeg.

Har en Bogner Alchemist-topp som jeg kjøpte i sommer, har veldig fin cleanlyd, og får greit med baller med en tubescreamer!

Denne vurderer jeg også å selge siden jeg akkurat har fått i hus en tiny terror, som jeg kan bruke både hjemme og i øvingslokalet.Vanvittig kjekk liten sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en T-amp Taperoller 5W, bygget av en ikke ukjent herremann på et annet forum, Mr. ToreT. Bygget med deler fra en gammel båndopptaker, derav navnet. Rørbestykning er 1 stk 12AX7 preamp, og 1 stk EL84 sluttamp. Her prater vi Fender land, veldig inspirert av Fender tweed Princeton.

Kabinettet er en David Andersen Type 492 radio fra 1960-tallet. Innmat ut, 80-talls Fender 10" element inn.

post-4404-0-20033000-1293574440_thumb.jp

post-4404-0-10584700-1293574485_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har bare 3 forsterkere å vise til, men de er bra hvert til sitt.

Fender Hot Rod DeVille. Brukes til Telecaster med singlecoil. Meget variert lyd og svært kontrollerbar vreng. Alt i fra svakt vreng med 12ax7 rør i forsiktig opløsning, til helvreng selv ved ganske lavt volum. 2X12

Fender Bassman 100 1976. Herlig lyd med Telecater som har humbucker, f.eks Telecaster TN.SPL.Dra ned volumen litt og bryteren bakover og du får twangy telecaster lyd med singlecoilmirofonen. Bryteren opp, og volumen opp, da får du feit humbuckervreng! Du styrer vrengen ved hjelp av volumen på gitaren. 4X12

FM212. Transistorforsterker som jeg bruker til Lap Steel. Ingen vreng, bare clean med rev/delay fra Boss. Treble=7 middle=5 bass=3. Er som laget for min Fender Stringmaster D-8 Lap Steel fra 1969. 2X12

Har ikke særlig greie på det men synes disse kombinasjonene låter bra.

post-5604-0-59891600-1294267917_thumb.jp

post-5604-0-57714900-1294267951_thumb.jp

post-5604-0-53380500-1294267970_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Husker ikke hva slags amp jeg hadde da jeg begynte i 1986, det var en hissig Ibanez transistor-sak med brunt trekk.

I 1991 gikk jeg til innkjøp av en MusicMan 112 Sixty-Five combo som jeg mener er fra 1978. Denne har transistor preamp og 2 stk EL34 rør i sluttrinnet. Nydelig amp som som jeg brukte på øving og konserter utover 90-tallet, tåler absolutt ALT. Spilte indie pop/rock den gangen.

Etter en lang pause med spilling dro vi i gang et band igjen i 2008, denne gangen var stilen betraktelig hardere og jeg kjøpte en Marshall JCM 900 SL-X og et 1960 kabinett. Denne er ikke like populær i alle kretser men jeg må si den har fått uforståelig mye tyn. Har prøvd en del andre topper, bla. JCM 2000, som jeg ikke har fått dreisen på. SL-X er mest kjent som metal-amp, på grunn av ekstra preamp rør og sykt mye gain. Men man oppdager snart at denne kan skrus til å låte omtrent hva som helst. Fra nesten clean, via Zeppelin til Pantera.

Forresten, ang. MusicMan, der har trekket foran elementene sett sine beste dager, flere store rifter. Vet noen hvor man kan få kjøpt slike trekk som metervare? Vet ikke hva det heter på engelsk engang... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har hatt en Squier Champ 15. Men den har vwh beskrevet.

Den ampen jeg har nå er en Fender Blues Junior.

Specs:

- 15 watt rør

- Tree 12AX7 preamprør og to EL-84 i output. Ikke at jeg vet hva det vil si.

- Volum, Treble, Middle, Bass, Reverb, Master volum.

- 1x12" Fender Special Design Eminence høyttaler.

Lyd:

Ganske så bra. Spiller bra høyt i forhold til størrelsen. Ikke nødvendigvis en typisk Fender-lyd, den kan bli litt "innestengt" til tider, men har en varm og fin clean, og en OK rørvreng.

Kosta bare 5k, så det er kjempebra i forhold til prisen, hvis jeg skal spørres.

Bytt til ett Celestion G12H element! Det blir en helt annen amp. Har gjort det på min, og den ble mye mer sparkly og "åpen" i lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Kan jo skrive opp en liste.

Kronologisk:

Roland Cube 20X (har fortsatt)

Peavey Valveking 112

Peavey 6505 m/ Diezel 212-kab

Koch Studiotone m/ VHT 112-kab (har Koch)

Hughes & Kettner TriAmp MkI m/ Orange 212-kab (har nå)

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Marshall Vintage Modern er endelige svaret mitt.

Noen sa til meg at jeg skal kvitte meg med den i løpet ca 2 uker.

De tok veldig feil.

Jeg har hatt den i ca halvt år og blir aldrig lei av den.

It came to stay!

(det lille kabinettet under er ikke koblet. denne skal bare løfte kabinettet nærmere ørene mine)

post-8611-0-47807300-1299682828_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.