Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din Amp!


Gjest

Anbefalte innlegg

Divided by 13 FTR 37 er min amp om dagen!

Beste ampen jeg noen gang har vært borti. Brukte nesten et halvt år på å prøve en haug med amper, det var denne og en 65 Soho som sto igjen. Selv om Soho'en er en fantastisk amp, ble valget lett.

En fantastisk amp som låter både fint og fyldig. Alt jeg ser etter.

Kule de der! Prøvd en slik, og det falt absolutt i smak. Allsidig godlyd, låter skamfett med en liten boost i front :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe fancy her, men utrolig allsidige klanger. Med fotbrytere.

VOX Valvetronix VT80+. Transistor modeling amp med rørfeed. Utrolig allsidig øvingsforsterker med nærmest ubegrenset variasjon av lyder og klanger på stuevolum, men nok trøkk til en del mer. Spytter ut 80/120 W med 1x12". Fotbryteren lar meg skifte mellom inntil 8 presets.

post-8009-0-22758100-1349559029_thumb.jp

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

har hatt:

frontman 10 w transistor som kom med en squier pakke, da jeg var liten artig sak..

Marshall MG100hdfx topp og kab, låter greit til å være transistor

Marshall JCM 900 og Marshall m412a kab denne ampen låter helt rått

Vox ac30cc2 med vox sine custom element, låter kanllbra disse ampene-

nå:

Fender Custom Vibrolux reverb en helt fantastisk amp som jeg aldri har hørt maken av, mangler nå bare å sende den inn på en modulering får å få fjærnet støyet i den, fender gjorde noe lurt når de lagde disse, nemelig med Støy på kjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Amper eg har no:

VOX AC30 Top Boost 64' modell.

Heilt fantastisk amp. Bruksområdet er veldig stort.

Fender Hot Rod Deluxe American made 94' modell.

Kjekt liten amp med ein fin cleanlyd og masse output.

65amps London med 2X12 65amps kabinett.

God forsterker med masse headrom. Ikkje så mykje å sei om denna som ikkje er sagt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Oooooh det var mye snadder folk har lagt ut her.

Solgte min nydelige Dr.Z Maz18NR med Z 2x12 kab.

Og så handlet jeg inn en biiiillig Fender Mustang V topp som jeg kjører ut til 2 stk 1x12" Eminence.

Og her kommer selve trikset:

På denne ampen (som jo er en "modellerings-sak") kan du justere SAG og BIAS.

Det artige / snodige på denne er at for å få en fantastisk røraktig lyd setter du SAG til minimum og BIAS på full pinne - altså stikk motsatt av det man skulle tro!

Vips, så har jeg en billig solidstate amp som låter alldeles fantastisk. Stereoeffekter og greier. Stillegående, allsidig, sprek, og driftssikker.

Ellers har den jo en zillion ubrukelige presets, så som vanlig må man SKRU LYD SJØL! :-)

Utenom denne... tja, på et lokalt loppemarked kom jeg over det som kanskje er den samme ampen jeg hadde i 7.klasse; en Roland Spirit 30.

Ga så en femtilapp for den, og den låter langt bedre enn jeg husker (men kanskje jeg har blitt en litt bedre gitarist enn jeg var for 30 år siden...håper jeg, iallefall?)

Endret av toomanygittars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.